Gå till innehåll

UTMANINGEN!!!


Dooken

Recommended Posts

För oss som lever ett inrutat liv framför en laptop eller annan gammal amiga från när 1800 frös ihjäl i februgusti och tycker att det här med liveturneringar visserligen är trevligt men lite väl extravagant. Jag lägger härmed fram utmaningen.

 

Utmaningen har jag tänkt något liknande detta. Man kan i denna tråden "anmäla" sig till utmaningen. Utmaningen består i att gå en Heads up match mot någan annan forumskribent, eller för all del någon annan som är med i klubben. Men eftersom de inte kan läsa här blir det svårt att ta del av informationen.

 

Anmäler man sitt intresse att gå en match och sedan får ett svar på utmaningen tar man kontakt med varandra via PM-funktionen som finns här på forumet, mail och telefon funkar ju givetvis det också. Men en bra sak kan ju vara att lämna ut sin email så att man lätt kan bli kontaktad om intresse för utmaningen finns.

 

Frågan jag ställer här är hur man ska göra med val av sida. Ska man bestämma en sida eller ett nätverk där matcherna ska gå så att man vet att det är samma förutsättningar som gäller. Det kan ju skilja ganska mycket på markerantal vid start och hur snabbt blindsen höjs. Vissa spelare gillar ju korta perioder, men mest rättvist känns ju ifall det är mycket marker och relativt långa blindsperioder.. Detta för att skickligheten ska avgöra och inte turen.

 

Detta kanske kan gå att lösa om vi fixar någon samarbetspartner där man kan arrengera något likande..

 

Tanker och funderingar? Kommentera gärna

 

--------------

 

Jag anmäler mig

 

Johan Andersson, DonDooken@hotmail.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag suger ankstjärt på HU men ställer gärna upp för sakens skull.

 

Har inte några pengar inne på B2B för tillfället*inga bonusar jag tycker e bra nog för o lira på de skitstället*

 

Hmmm precis lirat färdigt bonus på ett par Prima ställen men gjorde precis withdrawal så återkommer med ställen jag har pengar på.

 

Ni som e sugna kan väl nämna vart ni har pengar så går de ju fixa. Ahhh jag har endel på Svenska Spel, kul o slaska där ibland....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter bra pengar till svenska spel går ju alltid att föra över från kontokortet, det kostar väl inte fasligt mycket skulle jag tro.

 

Gillar svenska spels sida nu när jag fått tillfälle att spela på den...

 

Tar kontakt även med dig ifall du har lust att lira heads up. Så ska vi vara duktiga och föra protokoll över vem som vinner osv. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjabba grabba!

 

Detta låter ju skitroligt. Dock har jag bara två klienter att spela på så är det någon som är sugen på att möta mig så är det bara att säga till!

 

Jag spelar på svenskaspel och 24hpoker...

 

Du är nu nummer 2 i utmaningen och jag är villig att ta mig an dig =) Har även jag konto på svenska spel så det kan bli skoj att testa där..

 

Eftersom vi inte har något i skolan nu så är jag tillgänglig 24/7 förutom när jag sover vilket är då och då.. Slå en pling när du kan spela 073-5325854

 

detta gäller dig också joppsytt... råkade somna igår så det blev ju inget spel, men jag är tillgänglig hela kvällen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sa ju att du skulle skriva en matchrapport ditt slöa mähä!

 

Men men om du vill att jag ska skriva så gör jag givetvis det.

 

Spelplats: 24h poker (b2b nätverket)

Inköp: 5€

Markerantal vid start: 1000

 

Första handen händer inte särskilt mycket, en raise samt en fold ingen flopp sedd.

 

Andra handen blir det lite mer action då johan tar initiativet och höjer som först att tala. Jag trycker däremot och gör en härlig reraise.

 

Floppen kommer intettydande för både och jag trycker på en ganska saftig bet. Får dock syn och blir fundersam på vad fan han kan ha. Tar ett freecard på turn för att kanske träffa min hålstege. Mitt pengakort kommer och jag ser inga andra farliga händer ute på brädet. Det enda som oroar mig lite är om han skulle ha lyckats fiska upp en backdoor flush. Jag trycker in unge fär 80% av min stack då jag misstänker att han sitter med ett tvåpar eller ett set. Får dock omslag och har så lite pengar kvar då att jag måste syna denna för att överleva. Gör det och givetvis har han träffat färgen på river =)

 

Spelet är i princip över. Jag har 80 marker kvar och josha har 1920.. Lite sporadiska all in från mig innan det går åt helvete!!

 

Tack för en bra och snabb match!

 

GGNHTYWP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...