Gå till innehåll

FLT - JTo, började med ett färgdrag på nedre däck


Smygaren

Recommended Posts

En hand med svåra beslut hela vägen, jag är inte säker på att ett enda av mina beslut är rätt! Jag vill alltså ha synpunkter på alla mina beslut! (Jag funderade på att höja i flera lägen, men jag tror inte jag kan få någon med en stark hand att vika.)

 

2/4 Hold'em (10 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is CO with Tclub.gif, Jheart.gif. Hero posts a blind of $3.

 

Jag kommer åter till bordet...

 

UTG raises, 2 folds, MP1 calls, 1 fold, MP3 calls, Hero (poster) calls, 1 fold, SB calls, BB calls.

 

Halva priset, många spelare.

 

Flop: (12.50 SB) 9club.gif, Aclub.gif, Jclub.gif(6 players)

SB checks, BB checks, UTG bets, MP1 calls, MP3 folds, Hero calls, SB calls, BB calls.

 

Nio outs till en svag färg (två högre klöver finns ju), fem outs till ett tvåpar också är svagt. Klöverklonk på turn, i annat fall fold är planen...

 

Turn: (8.75 BB) Tdiamond.gif(5 players)

SB checks, BB checks, UTG bets, MP1 calls, Hero calls, SB calls, BB calls.

 

Jaha. Tvåpar... Fortfarande nio outs till en svag färg. Fyra outs till en kåk. Någon kan ha en stege med KQ. Någon kan ha färgen. Någon kan ha högre tvåpar.

 

River: (13.75 BB) Kdiamond.gif(5 players)

SB checks, BB checks, UTG bets, MP1 folds, Hero calls, SB calls, BB folds.

 

Stor pott, jag tror jag är slagen, men det är billigt att gråtsyna.

 

Final Pot: 16.75 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop: Syna självklart. Bra odds och bra implied med så många limpare. Du kan nog räkna med att någon av blindarna synar vilket båda gladeligen gör.

 

Flop: Riktig skrämselflopp. Personligen hade jag lagt mig men så spelar jag troligen för vekt FR. Träffar du din färg på turn kan du ändå inte spela den aggressivt. Triss eller tvåpar känns ju inte heller så säkert.

 

Turn. Nu är det ju svårt att lägga. 4 outs till kåk och ditt härliga färgdrag. Kolla river.

 

River. Ajdu... 4 till stege och 3 färgade. Klockren Fold och investera i en stor stark på Kellys ist (Göteborg 29 spänn vill jag minnas)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såhär passivt får du inte spela FL.

 

Höj floppen. Du kan ha bäst hand. Du kan också köpa ett gratiskort på turn.

 

Har jag verkligen så hög pot equity här?

Med monokrom bräda och möjliga stegdrag lär väl någon betta på turn för att inte låta draghänderna dra gratis? Jag trodde inte chansen för gratiskort var speciellt stor.

 

Höj turn. Du kan ha bäst hand.

 

Ett värde-bet alltså. Ja, kanske det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop: Enkel syn.

 

Flop: Hemsk flop mot så många spelare. En höjning går att motivera med tanke på att det kan driva ut motspelare, ge gratiskort samt definiera handen. Beror helt på hur du tror det uppfattas av dina motspelare (table image + ev. reads).

 

Turn: Given höjning tycker jag. Här vill du vara HU mot UTG.

 

River: Beror på hur många spelare kvar, men mot 5 st. så känns det som given fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...