thorin Postad 21 November , 2004 Rapport Postad 21 November , 2004 Tjena, Jag har lite generella frågor om turneringsspel, vet att det finns existerande trådar, men jag tycker inte det blir några konkreta svar, mer än kanske 3-4 poster, sen blir det bara allmänt snack Så jag gör en ny. Jag lirar nästan enbart turneringar, tycker det e roligast, plus att min (i nuläget) inte så feta bankrulle inte inbjuder till annat. Pallar inte lowstake cashgames. Så, för att komma till mina funderingar: -- Innan försökte jag ALLTID dubbla upp i början av turneringar, ta lite coin-flips (som ibland tom gav mig värre odds). Nu har jag läst lite, och även prövat att lira tight och det lönar sig faktiskt måste jag erkänna, men det händer att man hamnar i ganska jobbiga situationer, för att göra det lite översiktligt så punktar jag upp grejerna • Om man inte skulle få händer som man inte kan lira, eller aldrig träffar floppen, men ändå är så smart att man foldar så kommer man i den situationen att blindsen börjar äta, och då måste man gå all-in för att hålla sig levande. Det är inte lätt att stjäla blinds när ens stack är liten • Jag har ingen perfekt disciplin, men den är bättre än vad den var innan jag började läsa lite teori, jag tänker på positioner osv Men fortfarande är det en självklar höjning för mig med A10o och K10o. Q10o är ingen höjning från dålig position dock, där foldar jag. Vill gärna ha lite funderingar kring detta, gärna någon tabell också. • Hur brukar ni sno blinds? Hur mycket ska man höja osv? Ibland kan all-in vara en tydlig bluff. Jag förstår att det varierar, men tips under några scenarion vore trevligt. Jag kommer säkert fylla på här Glömde av en del grejer under tiden jag skrev. Sen vill jag bara dela med mig av två turneringsanekdoter Jag har tyvärr inte haft nöjet att vinna någon större prissumma ännu, men varit nära. Gärna lite tankar och idéer om mitt spel, även om jag inte kan bjuda på detaljer såsom handloggar osv. (Har ni orkar läsa ända hit? $7500 Guarantee, Expekt Denna turneringen lirade jag innan jag började läsa teori. Jag är nybörjare, men har ändå lite mellan öronen, så jag lirade ganska disciplinerat och hade lite tur (vann t ex mot AA, med 2 underkort, offsuited). Jag låg placerad 3-10 under hela turneringen tills det var 30 kvar, tänkte hålla mig levande så jag fick en minimiutdelning. En runda pajar det ganska rejält. Jag får 88, setar på floppen, jag betar (blygt) en kille reraisar, jag raisar hans och han går all-in. Jag callar och han har floppat stegen. Han var iofs shortstack, men blindsen åt upp mig ur turneringen. Är detta vad ni skulle kalla ett Bad Beat? Efter en sån förlust blir man nedstämd, förstaplatsen hade gett mig $3800 och jag siktade på iaf $1000, såg ju triss i 8or som en väldigt säker hand. Freeroll, Interpoker Denna lirade jag igår, och det gick faktiskt väldigt bra trots att jag var tvungen att gå in i några coin-flips, som jag i och för sig hade edge på; men jag avskyr det ändå. 1500 med, jag slutade 21. Åkte ut när en kille slowplayade topparet, inte mycket att säga, men ändå tråkigt. 1a-platsen hade gett flygresa till "The Carribbean" samt 6 dagars vistelse där och gratis buyin i deras pokertävling, samt $500 cash att lira satellites för. Ta nu inte det sista exemplet som något gnäll från min sida, jag vet att det var dåligt spelat Edit: Ursäkta för pollen, kom på att oseriösa polls kanske inte uppskattas, ta gärna bort den om ni kan. * RP och pill med omröstningen - QoS * Citera
Blado Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 • Jag har ingen perfekt disciplin, men den är bättre än vad den var innan jag började läsa lite teori, jag tänker på positioner osv Men fortfarande är det en självklar höjning för mig med A10o och K10o. Q10o är ingen höjning från dålig position dock, där foldar jag. Vill gärna ha lite funderingar kring detta, gärna någon tabell också. Släng händerna, AT är spelbar tidigast på lvl3 då blindsen är 25/50 och då endast från knappen eller en position tidigare. Citera
thorin Postad 26 November , 2004 Författare Rapport Postad 26 November , 2004 okej, jag ska fundera lite över detta, testa att vara mycket mer kräsen vad gäller starthänder. Resonerar du likadant när det är A10s ? Citera
Blado Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 mm spela ATs när du har position. Du ska verkligen övervärdera händer som JQ JK QK som är händer du inte heller ska spela förutom när du har mindre än 10x bb. Citera
stugan Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 Punkt 1 som du tar upp hander mig alltid kanns det som. Men kan ju inte vara sa att jag far daliga kort varje turnering... nat fel maste jag gora men vet inte vad. Ska man alltsa spela javligt tight fran borjan och inte oroas over folk som gar allin fran borjan och snabbt far en fet stack? Eller ska man gambla lite och forsoka fa en bra start? Citera
Blado Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 spela proportioneligt med hur stor del av din stack blindsen är. väldigt tajt ibörjan och otroligt löst i slutet Citera
Recommended Posts