Gå till innehåll

NLT - SH, bara tur eller vettigt spel?


Recommended Posts

Spelarna kring bordet är ganska lösa preflop, och står sällan emot ett CB på floppen, om jag raisat preflop.

Småraise och småbet är standard kring bordet, vilket får mig att tro att spelarna kring bordet är relativt oerfarna, med undantag av Fi1, som spelat relativt stabilt. Min image är nog på gränsen till LAG.

Har plockat upp ganska många potter med en preflop raise och cb, samtidigt som flera visat sig svaga mot större bets.

 

Fi2, Fi3 har i stort sett spelat som synstationer.

Fi4 har nyss satt sig ner och bara spelat ett par få händer.

 

Hero sitter på plats 1 med 239.45

Fi2 sitter på plats 2 med 41.40

Fi3 sitter på plats 3 med 106.50

Fi4 sitter på plats 4 med 74.50

Fi1 sitter på plats 5 med 214.70

 

Hero satsar s mörken 1.50

Fi1 satsar l mörken 0.75

 

Fi1: --, --

Hero: 7h, 7s

Fi2: --, --

Fi3: --, --

Fi4: --, --

 

Pre-flop:

 

Fi2: Syna 1.50

Fi3: Passa

Fi4: Syna 1.50

Fi1: Syna 1.50

Hero: Passa

 

Plockar upp 77 i BB, alla spelare kring bordet limpar in, och en check känns bäst här.

 

Flop (Board: 9s, 6h, 2h):

 

Fi1: Satsa 1.50

Hero: Syna 1.50

Fi2: Lägger mig

Fi3: Syna 1.50

Fi4: Lägger mig

 

Endast ett överkort och två hjärter och Fi1 satsar ut minimum, så han kan egentligen sitta på vad som helst. Tänkte höja här för att se vart jag ligger i handen, men valde att syna, vilket också Fi3 gör.

 

Turn (Board: 9s, 6h, 2h, 2d):

 

Fi1 Satsa 1.50

Hero: Höj 6.00

Fi3: Syna 6.00

Fi1: Höj 10.50

Hero: Syna 10.50

Fi3: Syna 10.50

 

En till tvåa, och Fi1 fortsätter satsa minimum, höjer han 4X för att se vart jag står, Fi3synar också, vilket gör att jag tror han då sitter på ex A9, A6, eller ett färgdrag, då lägger Fi1 in en minimumraise igen. Det kostar mig alltså 3,50:- för att se rivern och potten är strx kring 40-45kr.

Chansen att dra in en till 7:a ligger ju kring 5%, vilket inte skulle legitimera en syn i det här läget, men jag tror de implicita oddsen kan legitimera synen så jag tar den.

 

River (Board: 9s, 6h, 2h, 2d, 7d):

 

Fi1 Satsa 1.50

Hero: Höj 10.50

Fi3 Syna 10.50

Fi1 : Höj 19.50

Hero: Höj 28.50

Fi3: Lägger mig

Fi1: All in

Hero: Syna 201.95

 

Bingo, där kom 7:an och Fi1 fortsätter sina minimumbet och jag höjer honom 7X nu, Fi3 synar som vanligt, (vilket gör att jag inte oroar mig för honom) och Fi1 minimumhöjer mig igen.

Enda som slår mig nu är 99, och 22. Kan jag sätta honom på dessa händer?

 

Jag tycker mig inte kunna göra det och lägger in ännu en re-raise.

Fi3 tar vinken och lägger sig, och Fi1 går all-in.

 

Nu börjar jag tveka, drog jag dött inför rivern...?

Kan dock inte släppa handen nu, och synar.

 

Showdown:

 

Fi1visar: 2s, 9h (kåk)

Hero visar: 7h, 7s (kåk)

 

Huvudpott:

Hero vinner potten på 446.50 med kåk

 

Spelades handen rätt, eller hade jag bara tur som drog in två-outaren?

Mest fundersam är jag över spelet på flopp och turn...

 

Tacksam för lite svar =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj direkt på floppen... vill du veta var du står så vill du göra det där. Får du då kallsyn bakom dig och syn av första bettaren så kan du kasta handen på turn med gott samvete.

 

Bästa spelet är nog att kasta handen direkt på floppen... Du har 3 bakom dig som du inte har någon info om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra syn på flopp, men du måste ju fatta att du är slagen på turn, då han re-raisar dej! Synmaskinen kan sitta på precis vad som helst. Du borde lägga dej på turn. Du är inte värd turen på river. Men, du gör rätt som ställer in. Om jag hade varit han med 92 hade jag nog slagit sönder tangentbordet =), men jag hade aldrig limpat med 92 heller ;P, så han får ta och skylla sig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm jag skulle bettat pre efter flopp efter turn och efter river :P

 

Håller med om att han borde höjt pre. Men inte på floppen. Okej det är inte helt fel att informations beta. Men jag tycker spelarna på denna nivå ändå så tydligt talar om vilka händer de har att det inte lönar sig.

 

Det är på svenska spel på låg nivå. Spelarna spelar i regel passivt, de slöspelar gärna och de kan ha vilka kort som helst. När de blivit slagna på river synar de gärna allin.

 

Jag skulle check synat och hoppas på 7:an. Räknar man på de implicita oddsen så ser man att heros spel ovan faktiskt var helt rätt, förutsatt att motståndarna är villiga att betala 34.5 på river. Det vill de alltid i en såpass stor pott.

 

Tycker Hero spelade handen hyffsatt. Enda felet som sagt höj pre. Själv skulle jag check syna för att se vart jag står och för att hoppas att få se 7:an billigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar spelet utom på turn, vad skall de ha liksom för att syna? Antingen en 2a, 9a eller överpar dumspelat. I vilket fall så ligger du efter och antingen slänger du handen eller så försöker du få se river billigt och hoppas att du får betalt så dina implicita odds faktiskt fanns där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...