Gå till innehåll

NLT - SnG, hur agera i lilla blind på bubblan


Recommended Posts

här är ett vad jag finner återkommande problem.

Jag ska steala med SC och blir ställd. Vad är korrekt att göra?

Det är ju alltid så passivt å tight på bubblan att det i princip är omöjligt att få in pengarna som favorit.

 

Reads: som vanligt skulle förmodligen en monster(AA-JJ) slöspelas och jag får känslan att jag är uppe mot antingen AX eller litet par.

Är det rätt att gambla här där jag antingen är 1:1 eller 1:2 för att bli chipleader, foldar jag så har jag bara 10 bb kvar och kommer vara tvungen att gambla iaf...

 

så, några utlåtanden?

 

(resultat finns i vitt)

 

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t150 (4 handed) converter

 

BB (t2685)

UTG (t3860)

Button (t4155)

Hero (t2800)

 

Preflop: Hero is SB with 9h, Th.

2 folds, Hero raises to t600, BB raises to t2685, Hero calls t2085.

 

Flop: (t5370) Ts, 5s, 6h (2 players)

 

Turn: (t5370) 4c (2 players)

 

River: (t5370) 8h (2 players)

 

Final Pot: t5370

 

Results below:

BB has Ad Qc (high card, ace).

Hero has 9h Th (one pair, tens).

Outcome: Hero wins t537

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att räkna efter så noga så skulle jag säga att det är en klar fold. Visst, du har rätt odds om du är uppe mot två överkort, men du kan inte bortse från överpar helt och hållet i ekvationen. Viktigast är dock att cEV inte är detsamma som $EV p.g.a. prisstrukturen här på bubblan.

 

Foldar du så har du ju dessutom 15bb kvar och ingen brådska alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj oj oj... jag gissar att du postar för att du fick höra en del i chatten efter den potten.

 

Håller med föregående talare i hans resonemang.

 

Vad det gäller slowplay av JJ-AA, så kan jag bara säga att det inte är så troligt (KK är i regel autoställ). Om det inte är så att du har en ULTRA-AGGRO table image, kan jag knappast se en slowplay av någon hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som ett rätt enkelt kast. Att syna en push med som bäst 50% vinstchans på bubblan med så pass djupa stackar måste vara dåligt. Skulle även föredra en mindre höjning till att börja med, 400-450 borde räcka fint som stöld och det blir enklare att lägga vid omslag.

 

Håller också med föregående talare angående slowplay av höga PP där. Tvivlar på att många kallsynar en raise med JJ för att "trappa" i den här situationen och jag gissar att detsamma gäller även för QQ och antagligen KK också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...