Gå till innehåll

När började ni plussa?


Preder

Recommended Posts

  • Svars 80
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

en helt ny pokervariant för mig då men hade en hel del erfarenhet av kortspel i allmänhet och mörkpoker i synnerhet.

 

Stämmer. Jag upptäckte snabbt att mina homegame-erfarenheter av mörkpoker och stud inte var helt tillräckliga för att köra över hold'em-spelarna online. Vadå kicker-problem? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Backade mina första 2-3 insättningar.

Det kanske inte var så konstigt eftersom jag satte in $100 och gick in med $30 på 0.5/1 då jag inte hade en aning om vad jag gjorde typ. :)

 

Det gick ofta bra till en början, satte mig vid 2 bord 0.5/1 med $30 på varje och plussade upp till nästan $200. Som ni förstår tog det en halv dag att gula allt sen. :)

 

Efter det satsade jag seriösare. Tittade på mycket poker och läste några böcker. Sen var det dags igen och denna gång gick det +/- 0 och plockade ut allt.

 

Gjorde sen en insättning igen när jag fått lite mer cash och har gått plus i ett halvår sen dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började läsa Pokerhandboken runt Sept-Okt förra året efter jag hade sett en WPT-final, poker verkade ruskigt kul,

Jag limpade in 500 spänn eller nåt på expekt och lirade Sngs första tiden...

 

Detta var runt septembet-oktober förra året, fick nån bonus där också och tog ut de insatta pengarna när jag fick bonusen.

Sedan bytte jag till parbet och sedan nordicbet efter att de expekt bytte till ett nytt nätverk(Tain). I alla fall så gulade jag rullen på nordicbet runt julen typ. Bestämde mig för att börja lira CG 0,05-0,1 seriöst på nordicbet/bet365 för att clera deras bonusar, detta var i mitten av Januari. Efter att ha bonushorat runt nu på olika sajter spelar jag för tillfället på Partypoker 0,1-0,25 och har lirat ihop runt 1,673.67 med alla bonusar inräknade. Thats my story :D Så plus har jag gått ett halvår efter jag började spel

 

Ska tillägga att jag tyckte det var jäkligt bra läropengar att spela SNGs, man lärde sig grunderna bra till ett litet inköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag började plussa redan från start. Jag hade läst starthandsrankning och liknande från början samt läst lite på internetsidor. Jag var rättså överagro i starten, men med goda starthandkrav så räkte det tydligen på den tiden. Känns som motståndet är lite bättre idag. Men jag utvecklades rätt fort eftersom jag läste mycket och spelade lite i starten. Kör man på det viset så riskerar man inte mycket, men man ökar inte heller i nivå speciellt fort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade live väldigt ofta i ca 1 år innan jag satte in för första gången. $ 100 på gamla expekt.. förvandlades till $ 500 på ca 1 månad.. sen efter ca 1 månad till var jag tillbaka på ca $ 100. Då tog jag en paus och läste några nya pokerböcker.. Sedan dess har jag plussat stadigt och inte haft en enda månad med minusresultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började för 2.5-3 år sedan. I ett halvårs tid försvann pengarna långsamt men stadigt :D Sedan kom en 2:a plats i en PS-tour och därefter en förstaplats. Jag trodde jag var kung på turneringspoker. Efter detta försvann pengarna långsamt tills jag var nere på cirka +-0. Jag hade kanske kunnat plussa dirket från start om man varit restriktiv i valet av limits och table selection, men isåfall hade jag nog inte utvecklats som jag gjort.

 

Mina bästa råd är:

 

* Spela sngs med "riktig" struktur (för den som har som dröm att spela turneringspoker på hög nivå)

 

* Cash-game ska spelas med full stack (så välj en nivå som passar)

 

* håll bankrullekrav, men sök ibland lite utmaningar i form av högre stakes samt spelare man "vet" är bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började i slutet av december 05 och torskade i en vecka, drygt tio timmars spel skulle jag tro. Gick dock plus minus noll tack vare bonus. Köpte ett par böcker och läste på lite under en månad och "testkörde" och började så sakteliga plussa tack vare bonusar och sedan dess har det gått uppåt hela tiden och stabiliserat sig. Tacka vet jag bonusar så man har råd att skola sig lite i början :D . Har aldrig varit på minus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

satte in $500 på party och spelade FLT 0.5/1. stod stilla i kanske 2veckor, men tack vare bonus($100) låg jag alltid plus. vann beginner freeroll första dagen på $240 också. men tog kanske 2veckor innan jag skulle vilja påstå att min BB/100h var positiv. spelade då 4bord. första månaden slutade +$1000 varav $200 från bonusar och $400 från diverse freerolls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började spela Limit Holdem i ca 6 månader, under denna period gick det sakta sakta neråt, fick aldrig ordentligt betalt för bra händer. Det slutade på ca -1300$. Efter detta ha jag spelat NL Cash och NL turneringar på olika nivåer och ungefärligt lyckats spela i hop förlusten, NL ger bättre betalt för bra händer helt klart. Läs alla böcker som går att komma över i NL, inte så många tyvärr dock, titta på High Stakes poker från GSN, här finns otroligt mycket tips på olika situationer. Koncentrera dig på att spela på shorthanded tables m 6 spelare eftersom det här är lättare att följa hur de andra spelar. Spela lösare o höj oftare mot de som spelar löst, viktigt speciellt mot dessa lösa spelare är att ha position. Bluffa bara m outs och position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat i 6 mån nu och vet inte riktigt om jag går plus eller minus. Utvecklar ständigt mitt spel och tror ofta att jag har kommit till en punkt där mitt spel går plus. Som det är nu tror jag att jag går plus men vågar nästan inte sätta mig och spela eftersom jag är rädd för att tappa mina senaste vinster. Spelar på patypokers lägsta NL bord d.v.s 0,10$-0,25$ här har jag ibland spelat 1500 händer på en dag och gått 150$ plus bara för att nästa dag sätta mig och spela 200 händer och gå 150$ minus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om alla på microlimit slutade slowspela mot mig så skulle jag gå plus..

Om jag någonsin kan släppa AA och KK..

Om jag skulle sluta syna riverbet med slagna händer..

 

Om jag inte skulle vara så weaktight när jag lyder ovanstående..

 

Nu blev det moment 22... nu är jag fast, kommer aldrig gå plus. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte gått plus... försöker med att bonushora istället eftersom jag anser att jag inte har all in skills... Men så länge man gör rätt så ska man fortsätta har jag hört :) frågan är bara hur långt man är villig att gå.

 

Var tvungen att fråga alla de som backade 1k + Vad gjorde att ni fortsatte? Spelbereonde eller bara "kämparglöd"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...