Gå till innehåll

NL - Bra preflop men skit på floppen, hela tiden!


Motorotero

Recommended Posts

(gäller nl50 och nl100 på party)

 

Säg att ni sitter och lirar och får massor med schyssta starthänder, så ni raisar och betar osv, men ingen bräda ser ut som ni vill och varje gång du försöker stjäla potten så checkraisar motståndaren och du viker ner dig gång på gång.... Stacken krymper och tilten smyger sig på, vad gör ni då? Spela ännu tightare, lösare (om folk ser dig som vek och lös får du ännu bättre betalt när du träffar), förändrar inget, går från bordet, va fan vet jag. Har haft en period som kan beskrivas som ovan, inga badbeats, bara det att inget funkar :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tight, kastar QJ och sådant bajs kör bara AJ+ och höga PP, limpar PP under 88, kanske tom 99. Sedan betta någon SC i sen pos (CO). Slutar CB, sedan nästa gång jag har en OK hand och blir c/r så trycker jag in skiten, inte fan ska dom kunna c/r ut mig hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner igen det där och det beror nog mycket på att man är lite för vek postflop. Ibland måste man nog visa styrka och trycka tillbaka även om man blir checkraisad. Helst ska man ju ha något bra drag eller i alla fall toppar med bra kicker. Men Spyse förslag funkar nog bra det också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men hur ska man bete sig då om ens CB inte får nån respekt, ska man checka varje gång man inte träffar å istället check-raisa när man träffar eller beta ut?

 

Jag brukar byta bord i ett sånt läge. Det motverkar hafs och minskar risken för tilt. I mitt fall alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(gäller nl50 och nl100 på party)

Stacken krymper och tilten smyger sig på, vad gör ni då?

"buy more chips"

 

När det bara skiter sig hela tiden brukar jag oftast byta bord ex när man inte får någon respekt (för mycket respekt vill man såkart inte ha men ibland vill man ju kunna bluffa bort sina motståndare) på bordet och korten är kalla som snö är det bara att byta bord.

 

Skiter det sig fortfarande är det bara att ta en paus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tight, kastar QJ och sådant bajs kör bara AJ+ och höga PP, limpar PP under 88, kanske tom 99. Sedan betta någon SC i sen pos (CO). Slutar CB, sedan nästa gång jag har en OK hand och blir c/r så trycker jag in skiten, inte fan ska dom kunna c/r ut mig hela tiden.

 

Håller med dig spyse!

 

Känner igen mig i situationen ovan, lätt att gå på tilt då. Gäller att inte tappa humöret när man spelar mot motståndare som inte respekterar ens cb:ar.

 

Gäller att koncentrera sig på motståndarna och hitta betting mönster och se vilka starthänder de spelar. Motståndare som checkraisar ofta brukar ju va lätt att ta stackarna ifrån.

 

När jag hamnat i situationer som ovan har detta ofta berott på att jag cb:ar för ofta. Många LAG spelare älskar weak/tighta spelare som ger upp efter en cb.

 

Jag älskar att spela mot LAG spelare. Gör som spyse, höj med riktigt bra händer pre, höj dessutom mer så att man förstör deras implicita odds, och straffar dem för att de gett sig in i krig med dåliga vapen. Höjer man med bra händer behöver man oftast inte cb:a, utan bara straight forward vb:eta.

 

Har hänt att jag väntat på höga par jj+, mot en del galningar. Ställer dem allin när de sedan cr:ar. De synar med ingenting och man vinner stort:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hänt att jag väntat på höga par jj+, mot en del galningar. Ställer dem allin när de sedan cr:ar. De synar med ingenting och man vinner stort:)

 

Varför skulle de syna med ingenting när du har vikt dig för deras CR flera ggr irad? När du väl trycker fattar de ju att du har något för en gång skull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hänt att jag väntat på höga par jj+, mot en del galningar. Ställer dem allin när de sedan cr:ar. De synar med ingenting och man vinner stort:)

 

Varför skulle de syna med ingenting när du har vikt dig för deras CR flera ggr irad? När du väl trycker fattar de ju att du har något för en gång skull.

 

Så sant, funkar bara mot maniacs eller tiltade spelare. Jag brukar vänta tills jag har okej drag på floppen. Färgdrag, öppen stege, hålstege och bottenpar eller hålstege och överkort. Oftast vikar ju fi ändå när man till slut ställer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådana teman stöter man på titt som tätt. Bara att byta bord om du känner att du fått en allt för vek image.

Det är det fina med att spela online.

 

Jag tar för givet att du betar ordentligt när du väl gör det, och inte håller på med diverse veka fisbetar när du missar. Annars kanske det är där felet ligger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hänt att jag väntat på höga par jj+, mot en del galningar. Ställer dem allin när de sedan cr:ar. De synar med ingenting och man vinner stort:)

 

Varför skulle de syna med ingenting när du har vikt dig för deras CR flera ggr irad? När du väl trycker fattar de ju att du har något för en gång skull.

 

Så sant, funkar bara mot maniacs eller tiltade spelare. Jag brukar vänta tills jag har okej drag på floppen. Färgdrag, öppen stege, hålstege och bottenpar eller hålstege och överkort. Oftast vikar ju fi ändå när man till slut ställer.

 

Jag skrev ju att jag spelat så mot en del galningar. Dvs när det gått kasst innan, min image har blivit vek alla runt bordet har fått uppfattningen att jag är en förlorare i poker.

 

JJ+ är väl att ta i, låga pockets för att satsa på set funkar ju också.

 

För att då komma tillbaka, väntar jag på en bra hand. Motståndarna synar för de vet ju att jag förmodligen kommer förlora, de har bara den känslan. Sedan spelar jag handen aggressivt och med största sannolikhet vinner jag stort.

 

Om det höjs mycket innan floppen och på floppen, tycker jag inte att draghänder är särskilt roliga att spela. Särskilt inte när ens image är i botten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...