Gå till innehåll

Vad göra med $108 när Party stänger mig ute?


jonzee

Recommended Posts

Hej!

 

Jag har lirat nån månad på partypoker och kirrat deras "sätt in $50 och få $25 till"-bonus. Jag tycker att partypoker har en trevlig klient och beginner-borden på 0.05/0.10 passar mig perfa än så länge.

 

Nu har kapitalet växt till $108 och beginner-perioden är slut. Eftersom jag tycker att 0.10/0.25 är för stort steg att hoppa upp till söker jag nu efter en ny sida att lägga in mina pengar på och därav är frågan vilken?

 

Har kollat på t.ex. pokerstars men de har ju nån skum "no all-in"-regel som inte är min stil. Sedan vore det ju trevligt om man som på partypoker kunde kirra nån lätt bonus via mitt spel på låg nivå.

 

Några förslag med motivering?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat på t.ex. pokerstars men de har ju nån skum "no all-in"-regel som inte är min stil.

 

Vad menar du med detta? Går alldeles utmärkt att gå allin på stars?!

 

Kan var nån annan sida då, eller så har jag missförstått nått. Med detta uppklarat, nån klient att rekommendera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säkert e det så, fast å andra sidan tappar de ju low-stakes lirarna som istället flyttar sina stålar till andra siter... Men de har säkert räknat på det och kommit fram till att deras vinst blir högre genom att inte ha NL10.

 

Vore gött ändå om de nån gång drar igång NL10 bord som standard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan var nån annan sida då, eller så har jag missförstått nått. Med detta uppklarat, nån klient att rekommendera?

 

När det står "No all-in" innebär det följande:

 

Om du är disconnectad mitt i en hand kommer det att behandlas av servern som om du checkat om du inte hinner tillbaka. Bettar någon kommer din hand att autofoldas.

 

Med all-in protection sker exempelvis följande:

 

Du och Fi har 10 dollar.

Du satsar tre dollar, blir disconnectad med KK på floppen 567r.

En kille går all in.

Efter en kortare timeouttid när de insett att du inte kommer tillbaka behandlas din hand som om du bara hade tre dollar när handen inleddes. Dvs det fungerar som om du hade gått all-in. Turn och river läggs upp och handen spelas klart. Vinner du handen får du potten, om inte...så...tja, får du inte potten. Total pott blir alltså 3+3 dollar (din satsning och hans syn).

 

Orsaken till att detta skydd oftast inte finns är att folk ibland fuskar med hjälp av det ("oj, vad dyrt att betala ytterligare 7 dollar för att se om mina par i kungar är bäst och han bara bluffar/har triss/stege/whatever, jag rycker ut sladden istället så får jag veta det utan att betala").

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan var nån annan sida då, eller så har jag missförstått nått. Med detta uppklarat, nån klient att rekommendera?

 

När det står "No all-in" innebär det följande:

 

Om du är disconnectad mitt i en hand kommer det att behandlas av servern som om du checkat om du inte hinner tillbaka. Bettar någon kommer din hand att autofoldas.

 

Med all-in protection sker exempelvis följande:

 

Du och Fi har 10 dollar.

Du satsar tre dollar, blir disconnectad med KK på floppen 567r.

En kille går all in.

Efter en kortare timeouttid när de insett att du inte kommer tillbaka behandlas din hand som om du bara hade tre dollar när handen inleddes. Dvs det fungerar som om du hade gått all-in. Turn och river läggs upp och handen spelas klart. Vinner du handen får du potten, om inte...så...tja, får du inte potten. Total pott blir alltså 3+3 dollar (din satsning och hans syn).

 

Orsaken till att detta skydd oftast inte finns är att folk ibland fuskar med hjälp av det ("oj, vad dyrt att betala ytterligare 7 dollar för att se om mina par i kungar är bäst och han bara bluffar/har triss/stege/whatever, jag rycker ut sladden istället så får jag veta det utan att betala").

 

Tackar och bugar för det utförliga svaret. Vad dock inte en ända människa svarat på än är var jag nu ska lira mina NL10-games? Är pokerstars att rekommendera eller föreslås någon annan site?

 

Måste bara fråga också... tycker ni som jag att ~$100 i BR är för lite för högre bord än NL10?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...