Gå till innehåll

Freerolls...


CFJLarsson

Recommended Posts

Har nu spelat ca 10 freerolls-turneringar (partypoker) i syfte att lära mig turnerings-spel lite bättre. Resultatet är inget bra (i varje fall inte om man ser vad jag vunnit i pengar). Har som bäst kommit 9:a (av ca 1000 spelare) och 99:e plats (av 3000 spelare) annars har jag hamnat utanför "pengarna".

 

Min spontana reflektion är att folk spelar totalt annorlunda jämfört med tex en S&G-turnering. Folk går all-in med de sämsta korten leken har att bjuda på och gör märkliga bluff-försök på rivern när man redan förstått att de inte har något av värde (tex på deras checkningar efter flopp å turn...).

 

Synpunkter, reflektioner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen kan du ju spela en lågbuyin-turnering eller helt enkelt spela en freeroll med vettig blindsstruktur istället där det ofta blir turbo och grunda medelstackar i förhållande till blindsen.

 

Genom att spela lite riktiga pengainköpsturneringar kan då utveckla lite strategier vilket du faktiskt skulle kunna tillämpa även i freerolls.

 

I freerolls lär man sig knappast något genom att studera nåns spelstil eller taktik men du kommer ju in i hela turneringsgrejen ändå.

 

När man själv inte investerat några pengar i en turnering så tar folk det ej seriöst och därav det galna spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...