Gå till innehåll

DP missbruk! Va? Är detta tillåtet?


Xodiac

Recommended Posts

#Game No : 4019763764

***** Hand History for Game 4019763764 *****

$50 NL Texas Hold'em - Tuesday, April 18, 18:35:15 ET 2006

Table Fort Royal (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: Tio22 ( $40.96 )

Seat 4: TellingTime ( $49 )

Seat 5: xodtheman ( $58.30 )

Seat 6: Sunro ( $17 )

Seat 3: apocalypse6 ( $65.16 )

Seat 2: nanraf ( $49.50 )

Sunro posts small blind [$0.25].

Tio22 posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to xodtheman [ 9d Qd ]

nanraf folds.

>You have options at Windwalker Table!.

apocalypse6 raises [$2].

TellingTime folds.

xodtheman calls [$2].

Sunro folds.

Tio22 folds.

** Dealing Flop ** [ 3c, 5c, Ad ]

apocalypse6 bets [$2].

xodtheman raises [$6].

apocalypse6 calls [$4].

** Dealing Turn ** [ 4c ]

apocalypse6 bets [$3].

xodtheman raises [$6].

apocalypse6 calls [$3].

** Dealing River ** [ Qc ]

apocalypse6 bets [$4].

xodtheman is all-In [$44.30]

>You have options at Table 96596 (No DP) Table!.

>You have options at Windwalker Table!.

>You have options at Table 98278 Table!.

apocalypse6 could not respond in time.(disconnected)

apocalypse6 shows [ As, Qh ] two pairs, aces and queens.

xodtheman shows [ 9d, Qd ] a pair of queens.

xodtheman wins $40.30 from side pot #1 with a pair of queens.

apocalypse6 wins $34.95 from the main pot with two pairs, aces and queens.

........

 

 

FI här var en riktigt usel spelare och jag gick in mest för att bluffa efter hans syn på flop (ville se om han hade ett äss med min raise där) fick ju dröm turn och river för att fullborda en bluff..

 

Min slutgiltiga höjning kan han ju helt _omöjligt_ hitta syn för. 4 Klöver på brädan, han har ingen klöver och att det fattas 1 kort för A-5 stegen.

 

Han använder sin "disconnect-protection", klart och tydligt för att han vill se om jag bluffar men vågar inte betala så mycket för det. Är det något man kan maila supporten om eller kommer dom bara svara med att "Det finns bord utan DP, du kan välja att spela på dom istället." Men isf kan man ju lika gärna döpa borden till "Bord utan fusk, Bord med fusk."

 

Smått tiltad man blev iaf.

 

* Flytt till Onlinepoker - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte riktigt hur det fungerar.

Han väntar alltså ut tiden, och när han inte agerat i tid och blir "disconnectad" blir det showdown ändå, som han är med i?

Det verkar ju helt sjukt, trodde verkligen inte det fungerade så..

 

Tror detta utspelade sig på partypoker, där finns det iaf något som heter Disconnect Protection. DP innebär att skulle du disconnectas från servern då du är uppe i en hand så dör inte din hand utan är med till showdown och om den fortfarande är bäst så spelar du om en del av potten som är i storlek med hur mycket du redan har lagt in i potten.

 

Det fi gjorde var att medvetet disconnectas för att få en billig showdown, då han inte ville betala av HERO's all-in. Lågt gjort, anmäl till supporten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha ja..detta påminner ju om gamla starcraft-tiden (om det finns någon här som spelade SC för typ 6 år sedan) när man spelade på laddern. Gick det åt helvete ryckte man ut modemsladden så slapp man förlora poäng.

 

(Tack för korrigeringen QoS. Är alltid osäker på i vilket forum exakt mina topics hör hemma i :) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha ja..detta påminner ju om gamla starcraft-tiden (om det finns någon här som spelade SC för typ 6 år sedan) när man spelade på laddern. Gick det åt helvete ryckte man ut modemsladden så slapp man förlora poäng.

 

(Tack för korrigeringen QoS. Är alltid osäker på i vilket forum exakt mina topics hör hemma i :) )

 

Fast man kunde ju välja om disconnect skulle innebära penalty eller ej. Precis som man bör välja att inte spela på DP-bord :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha ja..detta påminner ju om gamla starcraft-tiden (om det finns någon här som spelade SC för typ 6 år sedan) när man spelade på laddern. Gick det åt helvete ryckte man ut modemsladden så slapp man förlora poäng.

 

(Tack för korrigeringen QoS. Är alltid osäker på i vilket forum exakt mina topics hör hemma i :) )

 

karma is a bitch

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte riktigt hur det fungerar.

Han väntar alltså ut tiden, och när han inte agerat i tid och blir "disconnectad" blir det showdown ändå, som han är med i?

Det verkar ju helt sjukt, trodde verkligen inte det fungerade så..

 

Har inte direkt kollat över hur party (eller andra) gör för att verifiera bortkopplingar, men har det något innanför pannan så räcker det inte med att bara vänta ut handen. Du måste bryta förbindelsen på ett oväntat sätt (t.ex. rycka ut nätverkssladden).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha ja..detta påminner ju om gamla starcraft-tiden (om det finns någon här som spelade SC för typ 6 år sedan) när man spelade på laddern. Gick det åt helvete ryckte man ut modemsladden så slapp man förlora poäng.

 

(Tack för korrigeringen QoS. Är alltid osäker på i vilket forum exakt mina topics hör hemma i :) )

 

Fast man kunde ju välja om disconnect skulle innebära penalty eller ej. Precis som man bör välja att inte spela på DP-bord :P

 

Nej. Inte under den tiden jag syftade på, den funktionen kom inte förän lite senare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rättvisan segrar iaf..

 

 

Dear Michael,

 

Thank you for contacting PartyPoker.com.

 

Thank you for taking the time to report a potentially suspect usage of the

'disconnect protect' feature.

 

We have thoroughly investigated apocalypse6's account history with a particular

focus on their previous usage of this feature.

 

We have found that the hand you reported to us was indeed suspicious and as the

investigation has revealed further suspicious disconnects in the past, we have

proceeded to block the protection feature for this player. In future, should

they disconnect their hand will be folded. The player concerned has been sent an

email explaining the reason for our actions.

 

If you need any further clarification, please do not hesitate to contact us.

 

Contact us anytime, we are available around the clock to assist you with your

account related questions and suggestions.

 

Sincerely,

 

Shubodaya

Investigations Team

alerts@partypoker.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DP borde funka så att man endast får tillbaka det man lagt in i potten. Det är ju bisarrt att det ska va som en allin. Även om man inte använder det som ett medvetet trick utan att det verkligen blir disconnect så går det ju emot hela spelets princip. Konstig funktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...