Gå till innehåll

NetonNet och tvtjänst


Rollin

Recommended Posts

Tjena.

Köpte en tv från Netonnet för ett tag sen.

Efter en vecka lr två så ringer det på min mobil, känner inte igen nummret men de visar sej att det är ifrån Tv-tjänst. Dom ringer 3-4 ggr till samma vecka, jag svarar inte då heller. Dom börjar ringa från ett dolt nummer efter det. Men de går jag inte på.

 

Anyhoooo... Jag misstänkte att det va Netonnet som gett ut mitt nummer men va inte helt säker. Idag fick jag ett brev från Tv-tjänst där det står att jag köpt en tv från Netonnet, så där fick jag de confirmat iallafall.

Finns det någon lag som säger att tv återförsäljare är skyldiga att lämna ut uppgifter om privat personers tv köp?

Om inte så är det väldigt dålig stil av NetonNet.

 

Nån som vet hur de ligger till?

 

Tack!

Ps: Det finns säkert delade meningar på forumet om att betala tvlicens, själv tillhör jag den gruppen som inte gillar den. Tycker den är ganska löjlig men ... Vi sparar den diskutionen till en annan gång! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah men gud... Glöm frågan.

 

Från NetonNet:

 

10. Anmälningsplikt till Radiotjänst i Kiruna AB

Vid försäljning av tv-apparater och videobandspelare har vi anmälningsplikt till Radiotjänst i Kiruna AB. Detta innebär att vi måste uppge inom 30 dagar efter genomförd försäljning sådan information som krävs för att kunna fastställa avgiftsplikten för televisionsmottagare (det som vanligtvis kallas TV-licens). Informationen vi skickar är: namn, adress och telefonnummer på köparen. Om vi ej fullgör vår anmälningsplikt drabbas vi av böter.

Anmälningsplikten styrs av "Lagen om TV-avgift" (1989:41) 8 §. Till toppen ]

 

:roll:

 

Roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...