Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag spelade min första pot-limit turnering igår och det var en sak där jag reagerade på som jag inte brukar se i no-limit turneringar, nu undrar jag om det är vanligt att folk spelar så eller var det bara många dåiga spelare med.

Det jag reagerade på var att folk limpade in i väldigt många potter även när mörkarna var väldigt höga. I början av en turnering (no-limit) kan det vara så men mot slutet brukar det bli mest raise or fold som gäller. Här kunde personer med 4xBB i stacken limpa in i mittenposition, och sen lägga sig när de inte träffade floppen. Det som var förvånande var att det gick ganska bra för dessa spelare, i alla fall bättre än vad jag trodde var möjligt med sådant spel.

Är det så man ska spela pot-limit, limpa in i många potter, eller var det bara många som spelade dåligt?

Postad

Har jag fel om jag tror att detta gäller en turnering på Svenska spels-poker?

I så fall var det många som spelade dåligt...

Pot-limit anses som den form av poker som gynnar skickliga spelare mest.

Postad

Har du 4bb i stacken är det såklart all-in eller fold. PL/NL har ju ingen praktiskt betydelse i fallet då du har kvar 0,5bb efter potbet först in.

Den intressanta skillnaden är ju när man inte är lika kort, men ändå så pass kort att det i NL är tryck/släng som gäller, säg kring 10bb. Vad gör man då om man höjt pf och totalmissar samtidigt som man har typ 1/3 av stacken inne? Inte så kul alla gånger..

Postad
Har jag fel om jag tror att detta gäller en turnering på Svenska spels-poker?

I så fall var det många som spelade dåligt...

Lol, du har helt rätt, det var på svenska spel. :lol:

Jag misstänkte nästan det men jag var tvungen att fråga eftersom jag aldrig spelat pot förut och det var så många som limpade hela tiden.