Gå till innehåll

FLT - TT med överkort på flop


in|sane

Recommended Posts

Skulle vilja höra lite åsikter om denna hand. Främst turn och river spelet är intressant.

 

 

$1/$2 Texas Hold'em

 

Seat 1 is the button

 

Total number of players : 10

 

Seat 1: sukoutartst ( $105.26 )

Seat 2: Chanttel777 ( $66 )

Seat 3: topwin ( $18.50 )

Seat 4: Blacksheep53 ( $43.50 )

Seat 6: sy2ygy ( $44.75 )

Seat 7: fear2301 ( $62.75 )

Seat 9: in_sane ( $47.50 )

Seat 5: jas7878 ( $14 )

Seat 8: Happy78 ( $51.50 )

Seat 10: mrreeldeal ( $50 )

Chanttel777 posts small blind [$0.50].

topwin posts big blind [$1].

mrreeldeal posts big blind [$1].

 

** Dealing down cards **

 

Dealt to in_sane [ Ts Tc ]

 

Trevlig hand, den höjer vi från MP

 

Blacksheep53 folds.

jas7878 folds.

sy2ygy folds.

fear2301 folds.

Happy78 folds.

 

in_sane raises [$2].

 

mrreeldeal calls [$1].

 

sukoutartst folds.

Chanttel777 folds.

 

topwin raises [$2].

 

in_sane calls [$1].

 

mrreeldeal calls [$1].

 

Får en raise emot. Tycker inte jag tjänar något på att cappa här, så synar bara. Möjligtvs skulle jag cappat för att försöka driva ut mrreeldeal och blir HU mot topwin och ha pos på honom.

 

** Dealing Flop ** [ Kh, Qs, Qh ]

Oj, trevligare flop vill man ju gärna ha med TT. Tycker dock ett raise är obligatoriskt här för att få lite info. Topwin synar bara ner. Antingen slowplayat han ett monster eller så gillade inte han heller flopen.

 

topwin bets [$1].

 

in_sane raises [$2].

 

mrreeldeal folds.

 

topwin calls [$1].

 

** Dealing Turn ** [ 6h ]

 

Blank på turn och topwin checkar. Skriker ju svaghet. Det är här jag får problem med handen. Helt intuativt tycker jag hans spel skriker JJ, frågan är om jag kan driva bort honom från potten med ett bet ? Jag väljer att checka bakom.

 

topwin checks.

 

in_sane checks.

 

** Dealing River ** [ As ]

Inget höjdarkort, men topwin checkar igen. Har jag någon anledning att betta här? Känns som han kommer syna ner med händer som JJ och även lägre par. Potten är 12,75, ett bet på 2 skulle ge honom syn för 2 med chans att vinna 14,75, tror inte han lägger någon hand här.

 

topwin checks.

 

in_sane checks.

 

topwin shows [ Jd, Js ] two pairs, queens and jacks.

in_sane doesn't show [ Ts, Tc ] two pairs, queens and tens.

topwin wins $12.75 from the main pot with two pairs, queens and jacks.

 

Happ, hade rätt bra koll på honom på, han satt på JJ som jag hade känslan av på turn. Det jag undrar är om jag tjänar något på att betta turn/river. Kommer han lägga någon hand jag är slagen av, svar nej skulle jag tro. Kommer han syna ner med ngn hand jag slår, ytterst tveksamt. Möjligen skulle han syna ner med medium pair. Men hans preflop spel indikerar inte en sådan hand. Fanns det någon chans för mig att få honom att släppa JJ på den flopen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara hålla med. Släng handen på floppen. Enda möjliga handen du har fler än två outs mot är AJ men då måste han vara rätt bra aggresiv och slaskig för att trebetta preflop. AA-JJ, AK-AQ ligger du grymmt bakom.

 

Vissa floppar är det bara släppa trots att man visat styrka på floppen, inget fel i det. Sedan är ju som du undrar också frågan om du kanske skall cappa preflop för att få ut mrreeldeal från poten. Beror nog på vilken typ av spelare han är och vilka händer han slänger i det här läget. Om du hade trebettat kanske du hade klarat bluffa bort JJ, men då kommer ju poten ändå vara så stor att FI kanske hänger kvar och synar ner bara för den skull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...