Juzam Postad 21 November , 2004 Rapport Postad 21 November , 2004 Var spelar ni egentligen? Och vilka tider spelar ni? Och hur mycket klarar ni att spela per dag? Gick ni plus när ni började spela? Inga tomte-svar tack. * RP flytt till Poker OT - QoS * Citera
MAC Postad 21 November , 2004 Rapport Postad 21 November , 2004 Men det känns ju lite som en tomtefråga... Vore ju kul att veta vad du tror att du ska få ut av eventuella svar? Tror att det är väldigt olika från spelare till spelare... Citera
Juzam Postad 21 November , 2004 Författare Rapport Postad 21 November , 2004 Lyckades visserligen skriva frågan på fel ställe, men likväl. Vad är problemet? En proffessionell spelare borde väl rimligen ha koll på vilka tider som är mest lönsamma, vilka sidor som är mest lönsamma? En bra spelare ska väl kunna anpassa sitt spel efter motståndet? Således bör det finnas bättre/sämre sidor att spela på. Eftersom jag själv backat lite vore det intressant att höra om några som nu plussar stort också backade i början.. Citera
eroz Postad 21 November , 2004 Rapport Postad 21 November , 2004 Lyckades visserligen skriva frågan på fel ställe, men likväl. Vad är problemet? En proffessionell spelare borde väl rimligen ha koll på vilka tider som är mest lönsamma, vilka sidor som är mest lönsamma? En bra spelare ska väl kunna anpassa sitt spel efter motståndet? Således bör det finnas bättre/sämre sidor att spela på. Eftersom jag själv backat lite vore det intressant att höra om några som nu plussar stort också backade i början.. Beror väl lite på vad du spelar för limit. Pacific har ju väldigt mycket fisk, det säger alla på detta forum (inklusiva hajarna och jag utger mig abosolut inte att vara en sådan. ), 24H likaså. Att de bra spelarna kan anpassa sig efter motståndet gör ju att de kanske inte byter sajt utan bara byter taktik men de borde ju rimligtvis ha större koll än oss vanliga dödliga. Ska inte spamma din tråd längre utan vi får avvakta svar från proffsen. Citera
Hjort Postad 21 November , 2004 Rapport Postad 21 November , 2004 Jag är inte proffs och har det inte som ambition, men jag har försörjt mig med poker som enda inkomst i lite mer än ett år. En proffessionell spelare borde väl rimligen ha koll på vilka tider som är mest lönsamma, När det finns som mest spelare. Exakt tidpunkt varierar från site till site eftersom deras kärnkunder utgörs av olika nationaliteter men helg är alltid bättre än vardag. På 24h finns det mest möjligheter från kanske 20-01 eller något sånt, det gäller antagligen för andra huvudsakligen europeiska siter som VC och Ladbrokes också. Hos jänkarsiterna börjar happy hour ganska sent, så pass sent faktiskt att man egentligen lika gärna kan gå upp tidigt och lira under frukosten som att sitta uppe jättesent. vilka sidor som är mest lönsamma? Vid lägre limitar spelar det i min mening inte särskilt stor roll eftersom det går att hitta fisk på den nivån på så gott som alla siter. Värre är det om man spelar mellan- eller höglimit, då dyker det periodvis upp dåliga spelare och man gör bäst i att titta på många olika siter för att hitta bra bord. Det optimala i de här sammanhanget är egentligen att ha konton på så många siter som möjligt och börja varje session med att scouta efter offer på alla siter. En bra spelare ska väl kunna anpassa sitt spel efter motståndet? Det är nästan definitionen av en bra spelare. Således bör det finnas bättre/sämre sidor att spela på. Mnja, det är ju långt ifrån en konstant. Eftersom jag själv backat lite vore det intressant att höra om några som nu plussar stort också backade i början.. Jag började med att backa lite i homegames. Online så har jag aldrig blivit nettotorsk men jag har haft rätt djupa svackor när jag förlorat ett två-tretusen dollar på förhållandevis kort tid. Citera
MAC Postad 21 November , 2004 Rapport Postad 21 November , 2004 Ok, men dina första frågor är ju i så fall inte de du undrade över. Det är ju viss skillnad på att fråga en vinnande/professionell spelare när han spelar och när det potentiellt sett är bäst att spela på dygnet. Citera
thorin Postad 21 November , 2004 Rapport Postad 21 November , 2004 Bara en liten notis, turneringar är ju självklart bäst att lira på natten, du kan ju hitta godisbitar ibland. En $10,000 GUARANTEE på Expekt kl 03.00 bangar man inte för Citera
DNcrew Postad 22 November , 2004 Rapport Postad 22 November , 2004 Jag är inte proffs och har det inte som ambition, men jag har försörjt mig med poker som enda inkomst i lite mer än ett år. Definition av proffs: Någon som försörjer sig på verksamheten, motsats till amatör... Oavsett din ambitionsnivå så är du per definition proffs. Grattis Johan!!! Citera
Hjort Postad 22 November , 2004 Rapport Postad 22 November , 2004 Definition av proffs: Någon som försörjer sig på verksamheten, motsats till amatör... Oavsett din ambitionsnivå så är du per definition proffs. Grattis Johan!!! Fast jag har ju 0 ambition att göra karriär av det. Känns lite som Ica-personalen skulle kalla sig kassörsproffs. Citera
KalleAnka Postad 22 November , 2004 Rapport Postad 22 November , 2004 Jag spelar på halvtid. har ett halvtidsjobb som grundplåt. Har hållt på i 6 månader och snittar 1500 - 2000 dollar i månaden i vinst. Spelar helst turneringar med upp till 250 deltagare. 10 - 100 dollar buyin spelar bara NLHE freezeout och lite NLHE cashgames... Citera
WeeM Postad 22 November , 2004 Rapport Postad 22 November , 2004 Sitter man i kassan på ICA då borde man ha rätt att kalla sig kassörsproffs helt klart... är det nån som är stolt över att sitta i kassan på ICA så får de gärna kalla sig proffs. Men det står alltså ingenting om att man måste behärska sitt yrke för att kunna kalla sig proffs? Inte för att jag tvivlar på du gör det Hjort, men vissa ICA-kassörskor tvivlar jag starkt på... Citera
Shakespear Postad 22 November , 2004 Rapport Postad 22 November , 2004 Definition av proffs: Någon som försörjer sig på verksamheten, motsats till amatör... Oavsett din ambitionsnivå så är du per definition proffs. Grattis Johan!!! Fast jag har ju 0 ambition att göra karriär av det. Känns lite som Ica-personalen skulle kalla sig kassörsproffs. ...eller som att kalla fotbollsspelare i exempelvis MFF, IFK Göteborg m.fl allsvenska klubbar för fotbollsproffs Citera
Peder75 Postad 22 November , 2004 Rapport Postad 22 November , 2004 Definition av proffs: Någon som försörjer sig på verksamheten, motsats till amatör... Oavsett din ambitionsnivå så är du per definition proffs. Grattis Johan!!! Fast jag har ju 0 ambition att göra karriär av det. Känns lite som Ica-personalen skulle kalla sig kassörsproffs. ...eller som att kalla fotbollsspelare i exempelvis MFF, IFK Göteborg m.fl allsvenska klubbar för fotbollsproffs Fotbollsspelare i allsvenska klubbar räknas som proffs. Det var 5-6 år sedan som spelarna i allsvenskan var amatörer. DNcrew har rätt i att man är proffs om man lever på pokerspelandet. Det är definitionen av att vara proffs. Precis som fotbollsspelare i dagens allsvenska lever på fotbollen. De har inga jobb vid sidan om och är därför inte amatörer. Citera
f03mh Postad 25 November , 2004 Rapport Postad 25 November , 2004 proffs [pråf´s] subst. ~et, plur. ~, best. plur. ~en ORDLED: proffs-et • person som professionellt utför ngt särsk. om idrottsman: proffscyklist; proffskontrakt; proffsspelare; till den viktiga landskampen kallade förbundskaptenen hem ~en; bli ~ i utlandet BET.NYANS: ibl. med tonvikt på yrkesskicklighet: han är ~ på att sälja KONSTR.: ~ (på ngt) HIST.: sedan 1924; kortform av professionell 2004-11-25 Källa Nationalencyklopedin http://www.ne.se/jsp/search/article.jsp?i_art_id=O286891 --- Frågan är dock om poker klassas som en idrott. Om man ser proffset som en yrkesskicklig person, så kan man ju argumentera för att man inte behöver vara skicklig för att ha det som yrke (även om det sannolikt hjälper). Sedan finns det förstås andra betydelser... Citera
Albert Postad 25 November , 2004 Rapport Postad 25 November , 2004 Frågan är dock om poker klassas som en idrott. Om man ser proffset som en yrkesskicklig person, så kan man ju argumentera för att man inte behöver vara skicklig för att ha det som yrke (även om det sannolikt hjälper). Vad menar du egentligen? Måste man vara skicklig på poker för att ha det som yrke och måste det klassas som en sport? Du är nog ute och cyklar en smula. Citera
f03mh Postad 25 November , 2004 Rapport Postad 25 November , 2004 Frågan är dock om poker klassas som en idrott. Om man ser proffset som en yrkesskicklig person, så kan man ju argumentera för att man inte behöver vara skicklig för att ha det som yrke (även om det sannolikt hjälper). Vad menar du egentligen? Måste man vara skicklig på poker för att ha det som yrke och måste det klassas som en sport? Du är nog ute och cyklar en smula. Nej, man måste inte vara skicklig på poker för att ha det som yrke (men det hjälper säkert att vara skicklig). Alltså behöver man inte vara proffs för att ha pokerspelande som yrke. Om man räknar sig själv som en skicklig yrkesutövare kan man dock kalla sig proffs. Det står också att proffs i huvudsak används om idrottsutövare, vilket pokerspelare inte klassas som. Men det finns en överförd betydelse... Var är jag ute och cyklar och på vilken smula? Citera
Shakespear Postad 25 November , 2004 Rapport Postad 25 November , 2004 Definition av proffs: Någon som försörjer sig på verksamheten, motsats till amatör... Oavsett din ambitionsnivå så är du per definition proffs. Grattis Johan!!! Fast jag har ju 0 ambition att göra karriär av det. Känns lite som Ica-personalen skulle kalla sig kassörsproffs. ...eller som att kalla fotbollsspelare i exempelvis MFF, IFK Göteborg m.fl allsvenska klubbar för fotbollsproffs Fotbollsspelare i allsvenska klubbar räknas som proffs. Det var 5-6 år sedan som spelarna i allsvenskan var amatörer. DNcrew har rätt i att man är proffs om man lever på pokerspelandet. Det är definitionen av att vara proffs. Precis som fotbollsspelare i dagens allsvenska lever på fotbollen. De har inga jobb vid sidan om och är därför inte amatörer. Det var det jag menade, att de ÄR proffs alltså. Jag glömde dock en liten ironismiley Citera
Recommended Posts