morberg Postad 21 November , 2004 Rapport Postad 21 November , 2004 Texas Hold'em Pacific Poker FL 0.05/0.10, 6 spelare vid bordet. Jag håller på att försöka lära mig spelet och tänker göra det på dessa låga nivåer innan jag går upp i insats. Men hur spelar jag egentligen? (HH handskriven -- jag vet inte riktigt hur formatet ska se ut.) Hero is UTG with Q T Hero calls, UTG+1 calls, CO raises, button folds, SB calls, BB folds, Hero calls, UTG+1 calls Höjningar pre-flop tillhör vanligheterna på dessa borden och är inte något jag höjer på ögonbrynen över. Flop T 8 J Det ligger 4,5 BB i potten och jag har ett underpar och hålstege. Färgen är borta, men den ser inte ut att komma in för någon annan heller. SB checks, Hero bets, UTG+1 calls, CO calls, SB calls Skulle jag låtit bli att satsa här? Turn 3 Ingen förbättring för mig, men sannolikt inte heller för någon annan. Eftersom ingen höjde tidigare gissar jag på att jag sitter med högsta paret. Outs för stege eller triss är sex stycken (jag har inte räknat med de möjliga tvåparen). SB bets, Hero calls, UTG+1 calls, CO raises, SB raises, Hero calls, UTG+1 calls, CO calls River T Potten är nu på 18 BB. Ingen färg på bordet. Sannolikt ingen stege. Sitter själv med triss och tror mig har en bra chans att ta hem spelet. SB bets, Hero raises, UTG+1 folds, CO raises, SB calls, Hero raises, CO calls, SB calls Potten på 30 BB. CO shows J J CO wins with a full house Jack over Ten. Vad skulle jag gjort annorlunda i denna handen? * RK - QoS * Citera
Papa Kubo Postad 21 November , 2004 Rapport Postad 21 November , 2004 Vad skulle jag gjort annorlunda i denna handen? Foldat preflop. QTs är verkligen inget monster, särskilt inte om du talar först. Om du ändå ska spela handen borde varningsklockorna verkligen börja ringa här: SB bets, Hero calls, UTG+1 calls, CO raises, SB raises, Hero calls, UTG+1 calls, CO calls Vad tror du att motståndarna sitter med? Par i åttor? Citera
Nusseman Postad 21 November , 2004 Rapport Postad 21 November , 2004 Morberg, ok att en del klickar skicka två ggr när de är lite ivriga, men tre... Jag tog bort de två andra. Citera
morberg Postad 21 November , 2004 Författare Rapport Postad 21 November , 2004 Morberg, ok att en del klickar skicka två ggr när de är lite ivriga, men tre... Mysko. Jag gjorde två edits genom att backa i browsern och göra bättre. Det måste ha blivit nya inlägg i stället. Citera
morberg Postad 21 November , 2004 Författare Rapport Postad 21 November , 2004 Vad skulle jag gjort annorlunda i denna handen? Foldat preflop. QTs är verkligen inget monster, särskilt inte om du talar först. Ska jag inte ens spela QTs UTG på lösa bord? Om du ändå ska spela handen borde varningsklockorna verkligen börja ringa här: SB bets, Hero calls, UTG+1 calls, CO raises, SB raises, Hero calls, UTG+1 calls, CO calls Vad tror du att motståndarna sitter med? Par i åttor? Sant. Där borde jag lagt ner.. Det skulle iofs inte förvåna mig om SB hade just par i åttor - jag tycker att spelet på dessa borden ibland är väldigt irrationellt. Eller så är det bara jag som inte kan läsa dem ordentligt. Det är mer än en gång jag har foldat i liknande situationer bara för att se att jag hade starkaste handen hela tiden. Tack för kommentarerna! Citera
Papa Kubo Postad 21 November , 2004 Rapport Postad 21 November , 2004 Ska jag inte ens spela QTs UTG på lösa bord? Jag vet ärligt talat inte. Men du kan ju tänka på att många händer som synar en höjning från tidig position är händer som dominerar dig (AQ, KQ, QJ, AT, KT). Det skulle iofs inte förvåna mig om SB hade just par i åttor - jag tycker att spelet på dessa borden ibland är väldigt irrationellt. Visst, SB kanske har par i åttor - men vad har då CO? Citera
ElNeko Postad 21 November , 2004 Rapport Postad 21 November , 2004 Om det höjs mycket pre-flop då finns det ingen anledning att spela Q,10 suited från tidig position. Tycker din hand kanske kan vara värd en syn på floppen, men att satsa i det läget ser jag ingen poäng med. Hur många outs räknar du med att ha på den floppen? En nia kan ge någon en stege med Q,K och en dam kan ge någon annan en stege med A,K alltså kan du knappast räkna resterande nior och damer som fulla outs. Kan ju också vara så att någon sitter med Q,J eller rent av bara har en dam på handen. När du bettar ut på floppen så kommer han som höjt med stor sannolikhet att höja dig på floppen och din hand tycker jag långt ifrån är värd två bets. På den floppen hade du blivit höjd med alla överpar och höjningshänder som A,K A,Q A,J etc.. Sen har du ju J,J T,T 9,9 som man också ser många höja med pre-flop... J,J och 10,10 hade förmodligen slowspelat och bara synat, men 9,9 hade kanske höjt för att återfå kontrollen i handen. På the turn tycker jag du ska folda när small blind satsar. När den sista tian kommer på the river och small blind satsar igen, visst då kan det vara motiverat att höja men när CO plöstligt trebettar på the river då finns det ingen möjlighet att du har bästa handen. Det är ju inte så att han missat att andra tian kommit på bordet. Vilka händer skulle han trebetta med i det här läget? Om han nu är någorlunda rationell då ser jag ingen möjlighet att din hand kan vara bäst på the river. //Neko Citera
Hjort Postad 21 November , 2004 Rapport Postad 21 November , 2004 Ska jag inte ens spela QTs UTG på lösa bord? Jag tycker QTs är marginellt öppningsbar med 5 spelare kvar att agera efteråt. Jag skulle nog föredra att höja snarare än att limpa, men det förutsätter ju också någon möjlighet att plocka mörkarna. Citera
Recommended Posts