Gå till innehåll

Sit & Go


Oddish

Recommended Posts

"Sit & go" verkar vara en kul spelform, men eftersom jag är nybörjare känns det lagom kul att "pröva på" för $6 (lägsta på Party Poker) åt gången. Det kan bli dyrt i längden. Finns det någon annan sajt som har billigare S&G's? Att testa med play money är ju rätt värdelöst eftersom ingen spelar seriöst.

 

Jag undrar också vad som är normal utdelning. Jag såg på Party Poker att vinnaren fick $25 av $60, men hur ser det ut därefter? Är det bara tvåan och trean som får utdelning, och hur mycket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns lägre inköp till Sit & Go på bland annat B2B. Där finns det, förutom €5+0.5, så har de även €3+0.25 och €1+0.10.

 

Om du spelar Sit & Go med 10 deltagare så är det alltid de tre första som får pris. Pristrukturen är fördelad enligt följande:

 

1an - 50%

2an - 30%

3an - 20%

 

Om du spelar Two Table Sit & Go så ser prisfördelningen lite annourlunda ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Hej! Jag vet att på Nordicbet som jag spelar på så finns det alla möjliga olika varianter, de har jättebra sortiment av Sit N Go! Lägsta nivån kostar $0.75 och är 10-manna bord, tror vinnaren får omkring 6.. Sedan har vi $2 extreme turbo på 5manna bord där vinnaren får 7dollar och tvåan får 3.. Sedan finns det även $2.75 på både 5-manna och 10-manna, på 5-manna får 1:an $6.25, 2: $3.75, och 3:an $2.50.. Sedan börjar vinststrukturen se annorlunda ut på nästa nivå.

 

$5.50, finns olika former av shorthanded (5-manna), finns varianter där 1:an får 12.50 och tvåan 7, och 3:an 5, och det finns en variant till där 1:an får 17.50 och tvåan 7.. Sedan fortsätter det upp till $1000 sit n go.. allså kan man välja om man vill spela där 3st får pengar eller 2st.

 

Prima rekommenderar jag starkt till en sit n go spelare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska Spels pokerrum har S&G från 20 kr och uppåt. Skulle rekomendera dig att testa någon av dem då till och med nybörjare kan dominera där... :lol:

 

Jag rekommenderar ingen att testa Svenska Spels sng's, särskilt inte nybörjare då du bara har 1 000 i startmarker vilket egentligen är ett förbannat skämt. Vinner du din första pott kan du dominera, annars krävs det stor tur. Inte för att vinna, men för att dominera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska Spels pokerrum har S&G från 20 kr och uppåt. Skulle rekomendera dig att testa någon av dem då till och med nybörjare kan dominera där... :lol:

 

Jag rekommenderar ingen att testa Svenska Spels sng's, särskilt inte nybörjare då du bara har 1 000 i startmarker vilket egentligen är ett förbannat skämt. Vinner du din första pott kan du dominera, annars krävs det stor tur. Inte för att vinna, men för att dominera.

 

Vad är det för startblinds? Det är annars 1000 i startmarker på väldigt många andra sajter också, ex B2B.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle rekommendera Everest, de har billiga SnG's från $0.10.

 

 

UltimateBet, PokerStars och Ongame tror jag har de bästa (långsammaste med mycket marker) strukturerna så här på rak arm (kan inte öppna mitt excelsheet just nu av ngn skum anledning)

 

UB har både 6- och 10-manna $1 SnG's, PokeStars har 45-manna $1, Ongame's lägsta är dock $5.50 tror jag, bättre än Partys sega räjk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägsta nivån kostar $0.75 och är 10-manna bord, tror vinnaren får omkring 6..

Prima rekommenderar jag starkt till en sit n go spelare!

Jag rekommenderar defenetivt inte Prima för SNG. Avgiften för $0,75 är $0,25 = 33%! Hutlöst svindyrt...

Partys $5+1 kostar alltså 20%.

B2B 1+0,1 = 10% .... men! B2B's 3€ kostar "bara" 0,25 = 8,33%!

Skulle nästan säga att det är sämre motstånd på 3€ än på 1€ dessutom.

Spela hellre two-table, då får du 2000 chips och en sng tar 50-75 minuter = mycket-spela-poker-för-pengarna.

Prima och Everst skulle jag också avråda från med motiveringen att deras support/rykte är i botten. Bara att göra en sökning här på forumet för att se hur många som blivit avstängda utan bra anledning och där efter haft problem med att få upprättelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta sidor har 1000 startmarker, blindsen börjar på 10/20. Och vad jag vet så är det bara Tain (Expekt, Parbet) som kör på 1500 i Sit N Go.. Men jag spelar främst på Prima så jag har nog lite fel här.. Men 1000 i startmarker 5-manna bord är inte alls något skämt.. tycker det fungerar bra..

 

OnGame och Stars har också 1500 i startmarker. Man vill ju vara så djupstackad som möjligt med tanke på strategin i SnG's- Som jag sa tidigare, torskar du första potten med 1000 i startmarker har du i princip bara att vänta på korten = -EV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Victor Chandler (Triceca-nätverket?) har SnGs från $0,10. 2000 i startmarker med blinds som börjar på 20-40. Man kan välja på 1,3,8 eller 12 minuters blindsnivåer. 12 minuter finns från och med $1+0,10 nivån.

 

blir borden fulla snabbt på Victor Chandler?

 

Ja på kvällstid. Men på dagtig tar det ca 2-4 minuter.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...