fredztr Postad 16 April , 2006 Rapport Postad 16 April , 2006 Har precis satt mig vid bordet så har inga speciella reads. Players: million$ (EUR 136,20 in seat 1) HERO (EUR 107,80 in seat 2) Kanin13 (EUR 189,75 in seat 3) Lejoark (EUR 98,50 in seat 4) goodis (EUR 57,35 in seat 5) superskurk (EUR 116,40 in seat 6) Dealer: million$ Small Blind: HERO (0,50) Big Blind: Kanin13 (1,00) HERO was dealt: Jc - Jh Lejoark Fold goodis Fold superskurk Raise (4,00) million$ Fold HERO Call (3,50) Kanin13 Call (3,00) Flop 3c - Th - 3d HERO Check En ofarlig flopp[?] Planerar att check-raisa Kanin13 Check superskurk Bet (9,50) HERO Raise (20,00) Han bettar runt pott, tror inte han träffat utan raisar. Ska jag dra till med en större raise här? Kanin13 Call (20,00) superskurk Call (10,50) Hmm. Vad kan Kanin13 sitta med? AT/TT/KT/JT? Tror inte han har en 3a. superskurken som har raisat preflop synar också, TT/AA/KK/QQ? Eller bara 2 överkort. Turn 3c - Th - 3d - 4d En ofarlig[?] 4a på turn. HERO Bet (26,00) Nu till min fråga. Är det rätt av mig att beta ut här? Ska jag checka/syna ner om rivern är blank? Bra/Anus på mitt bett på turn? Fold vid omslag? Resultatet kommer senare. Citera
jozoa Postad 16 April , 2006 Rapport Postad 16 April , 2006 Jag skulle vara riktigt orolig för Kanin13 som coldsynar din raise, han kan mycket väl sitta på ett set/två par som han slöar. Turn är riktigt svårspelad. Du har överpar med två motspelare som tycks gilla sina händer så att beta ut 26.00 på turn är som att slänga mat till fiskarna. De synar 20.00 på flop, vad tror du kommer att de kommer att lägga mot ett bet på turn som är en aning större då ett till synes ofarligt kort kommer på turn? Du kanske vill se vad du står i handen, men ditt bet på turn kan mycket väl tolkas som ett svaghetstecken där någon av motspelarena kommer med stor sannolikhet höja. Du säger att du inte har read på någon, dessutom har du kass position på alla gator så jag skulle nog bromsa ordentligt i detta läge. Jag skulle checka turn för att se vad som händer och troligtvis folda mot ett bet i storlek med halvpott. Sträva efter att få en billig showdown. Citera
y0 Postad 16 April , 2006 Rapport Postad 16 April , 2006 Varför slår du om mini på floppen om du tror att han bluffar? Om du tror att han sitter på två överkort är det självmål då du höjer bort allt bluffvärde, men ger rätt schyssta odds att bli utdragen. En checkhöjning med JJ på den floppen är att göra din hand till i stort sett en bluff ur position mot två motståndare i en pott som blivit ganska stor. Efter att båda synat sätter du dem uppenbarligen på händer som slår dig. Varför skulle kaninen inte kunna ha en 3:a förresten? Då leder du ut 1/3 pott? Det är skänka bort pengarna. Checksyna flopp och förmodligen checksyn turn beroende på vad de andra gör är min linje. Citera
fredztr Postad 17 April , 2006 Författare Rapport Postad 17 April , 2006 Tack för analysena. Spelade handen riktigt dåligt. Min raise var alldeles för liten på flopp för att få reda på vart jag står. Bettet på turn är som y0 skrev 1/3 pott och det leder ju ingenvart. Vet inte riktigt vad jag tänkte på. Skäms Citera
ulaf Postad 17 April , 2006 Rapport Postad 17 April , 2006 superskurk kan mycket väl sitta på bara två överkort typ AKs/AQs med backdoor färg. Hans CB på flop säger ingenting och poten är frestande stor efter raise och syn då han får ca 1:5. Att Kanin synar raisen är obehagligt, du är troligtvis slagen. Med en tia betar de flesta (erfarna spelare, märk väl) toppar om de har bra kicker och slänger nog med en dålig kicker efter den sortens flopaction. Jag skulle säga att det är övervägande sannolikt att du är slagen och hade nog checkat turn. Kan Kanin syna din miniraise med en tia? Det är nog frågan. Citera
richardd Postad 17 April , 2006 Rapport Postad 17 April , 2006 Du behöver absolut inte vara slagen, om du checkar för att inducera bluff är det bättre och bara syna hans CB. Om du är osäker och vill ha info beta ut direkt. Du försöker få med båda delarna men den som skriker efter mycket tappar oftast hela stycket. På turn skulle jag checka, det blir nästan alltid rundcheck här. Får du mothugg kan du släppa. Citera
Myssion Postad 17 April , 2006 Rapport Postad 17 April , 2006 Du behöver absolut inte vara slagen, om du checkar för att inducera bluff är det bättre och bara syna hans CB. Varför då? Det finns 15 kort i leken som är läskiga att se på turn (4xA, 4xK, 4xQ, 3xT), finns ingen poäng med att slowspela en så svag handsom JJ här. Citera
richardd Postad 17 April , 2006 Rapport Postad 17 April , 2006 Du behöver absolut inte vara slagen, om du checkar för att inducera bluff är det bättre och bara syna hans CB. Varför då? Det finns 15 kort i leken som är läskiga att se på turn (4xA, 4xK, 4xQ, 3xT), finns ingen poäng med att slowspela en så svag handsom JJ här. Du gör ju din hand till en bluff med en check raise och bara för att en dam kommer är ju handen långt ifrån död. Sen beror det ju på vem man spelar imot är det någon är total pantad funkar det ju givetvis med check raise. Någon som har någonting i huvudet synar ganska enkelt checkraisen och tar ut maximalt värde med högre par och foldar slagna händer. Tian kanske synar dock men av den tjänar man nog mer av genom att syna. Vanligaste scenariot efter är check check och då får man ut mer värde av sämre händer (66-99. AT) när man value bettar rivern senare. Checkraisar man så blir man tvungen att bestämma om man ska check folda eller fortsätta betta på turn vilkett blir ett helvete då den betten oftast hamnar på runt 35-50bb och betalar av TT-AA riktigt bra. Spelarna på b2b är så pass weaktighta att checkraisen gör din hand till en bluff. Citera
Lolle Postad 17 April , 2006 Rapport Postad 17 April , 2006 Mjo lite jobbig tycker jag allt. Men är det bara jag som tycker att den minibeten på turn och den checkraisen kan betyda att mansjälv sitter på en trea som vill ha betalt av alla andra händer för med en trea är ju brädan inte ens farlig just också att han sitter i SB... sen att kanin är med gör det ju lite jobbigare. Typ beta 26 där turn, ligger nu 75$ i potten och om en callar om de nu kanske förmodar man har en trea så kommer ju pengarna in iaf finns ju spelare som lirar sådär. De två saker jag kan tro händer från turn är att 1: Kanin callar och sista spelaren foldar eller 2: Alla foldar Edit: Menar rent spelteoretiskt hur det skulle verka för de andra spelarna enligt mig, rättsfärdigar inte spelet men en check på turn är nog att föredra. Citera
y0 Postad 17 April , 2006 Rapport Postad 17 April , 2006 Men är det bara jag som tycker att den minibeten på turn och den checkraisen kan betyda att mansjälv sitter på en trea som vill ha betalt av alla andra händer Ja, men det är ju precis det vi inte vill göra i den här handen. Citera
Recommended Posts