Mr.Tony Postad 16 April , 2006 Rapport Postad 16 April , 2006 Hejsan ja har en fråga ang. Battlefield som ska vara med i prima, är det skattefritt? Står ej med bland dessa, men kanske inte blivit uppd. eller ngt. Prima-nätverket Bet365 Stans Poker Purple Lounge The Gaming Club River Belle Poker Room 32Red Nordicbet Citera
Mikey Postad 16 April , 2006 Rapport Postad 16 April , 2006 Battlefield poker har sin license hos Kahnawake Gaming Commission om jag minns rätt, som alltså inte ligger inom EU/EES. Med andra ord så ska vinsterna beskattas! Ha det! Citera
Cyntax Postad 16 April , 2006 Rapport Postad 16 April , 2006 Battlefield poker har sin license hos Kahnawake Gaming Commission om jag minns rätt, som alltså inte ligger inom EU/EES. Med andra ord så ska vinsterna beskattas! Ha det! Spelar det någon roll vart man har spellicensen? Är det inte vart bolaget man sluter avtal med (de som organiserar spelet) som har betydelse?Skatteverket har sagt att det är det som gäller... inte var man har spellicensen. Citera
Mikey Postad 16 April , 2006 Rapport Postad 16 April , 2006 Battlefield poker har sin license hos Kahnawake Gaming Commission om jag minns rätt, som alltså inte ligger inom EU/EES. Med andra ord så ska vinsterna beskattas! Ha det! Spelar det någon roll vart man har spellicensen? Är det inte vart bolaget man sluter avtal med (de som organiserar spelet) som har betydelse?Skatteverket har sagt att det är det som gäller... inte var man har spellicensen. Jag vet faktiskt inte hur det där fungerar, men jag tror inte att någon sida som styrs av jurisdiktionen i Kahnawake och har sin license där är skattebefriat. Sedan så står det även på sidan att: 23. Country of Operation The Poker Room is licenced under the terms of Kahnawake Gaming Commission, Canada.. Men det står även högre upp: 2. No Tax on Winnings Players collecting wins from The Poker Room are exempt from paying tax on prize monies. Tycker det är lite dåligt skrivna TaA över huvudtaget måste jag säga, men men. Ha det! Citera
Loveless Postad 17 April , 2006 Rapport Postad 17 April , 2006 2. No Tax on Winnings Players collecting wins from The Poker Room are exempt from paying tax on prize monies. Tycker det är lite dåligt skrivna TaA över huvudtaget måste jag säga, men men. Ha det! Det de säger är att du inte behöver skatta dina vinster i Kahnawake. Finns ju liksom inte att de kan skriva en så generell punkt som gäller för alla länder i världen. Citera
QoS Postad 17 April , 2006 Rapport Postad 17 April , 2006 Please http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=17460&highlight=battle Enjoy! - QoS Citera
Recommended Posts