Gå till innehåll

Starta egen pokersajt


Palle2

Recommended Posts

Sökte lite på en gammal tråd om detta, men den fanns inte längre så jag tar friheten och skapa mig en egen tråd :)

 

Har funderat lite på om det egentligen är lönsamt och starta egen en eget pokerskin till B2B (enda som jag känner till). Det jag undrar är lite hur mycket rake man måste generera för att det ska vara värt det. Visst, kanske lite svårt och få nya kunder, men på sikt (ettårsperidod) tror jag marknaden kommer få en ström av "nya" kunder (då tack vare Svenska spels pokersatsning).

 

Sen kan man ju fråga sig vad man ska utmärka sej med? Shop, cashback etc är en självklarhet idag hos de flesta av spelbolagen.

 

Marknadsföring är ett annat dilemma. Jag har turen att kunna få lite gratis lokalreklam, men det räcker ju bara en bit.

 

Jaja, det var lite random svammel.

 

Steam on!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du hade ett stort kontaktnät i branschen med många volymspelare, ett fett läder med sjusiffrigt bankkonto och lite nytänk så hade det varit en lysande idé..............för två år sedan, nu är tanken totaltfel!!!

Gör något roligare för dina pengar, t.ex. utnyttja alla bonuserbjudanden inom B2B och bli rik 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, jag ser på också på det rätt pessimistiskt. Hora bonusar intresserar mig inte då jag har en fin rb redan, är en högvolymrakare själv (man kan ju alltid ha sig själv som enda kund och plocka ut vinsten som rakeback ;)

 

Kapital har jag redan relativt gott om, så tanken är mer att hitta en annan väg att investera än aktier som jag vanligtvis gör.

 

Sen kan man ju fundera hur många bonushoror man måste få som spelar hos sej för att det ska gå minst jämnt upp. Å andra sidan kan man fråga sig om det är värt investeringen av både tid och pengar.

 

Over and out

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vara kul om någon kunde posta lite krav o annat för att ide´n skall gå ihop.

 

( om det nu är någon som har erfarenheter av sådant )

 

Jag har inga personliga erfarenheter med en pokersite, men jag jobbar med internet och marknadsföring. Kravet/problemet/utmaningen ligger nog som delvis nämnts i att man ska kunna nå ett rätt stort antal kunder som dessutom stannar på siten. Effektiv marknadsföring kostar en hel del och för att bli framgångsrik bör man kunna erbjuda minst lika bra kvalitet i alla aspekter som redan existerande siter och det är nog inte så lätt och kräver en rätt stor investering.

 

Man bör nog också ställa sig frågan "vad kan jag erbjuda med min site som inte redan erbjuds av de andra?". Om man hittar en egen nisch eller kan nå stora massor kan det fungera tror jag men annars blir det kanske bara en själv som i sitter och cashar in sin egen rake :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vara kul om någon kunde posta lite krav o annat för att ide´n skall gå ihop.

 

( om det nu är någon som har erfarenheter av sådant )

 

B2b tar 500k + halva din rake

Prima tar 200k + 17.5%

Action tar $10.000 och då får du 50% av raken. För $100.000 får du 80%... Inga andra avgifter.

Nexus tar $20.000 + en massa småavgifter, månadsavgifter osv, du får 50%

 

Tar B2B verkligen 500.000:-? Har hört att dom ska vara typ billigast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vara kul om någon kunde posta lite krav o annat för att ide´n skall gå ihop.

 

( om det nu är någon som har erfarenheter av sådant )

 

B2b tar 500k + halva din rake

Prima tar 200k + 17.5%

 

Är otroligt bakis, så jag glömde att förklara siffrorna: B2b där ingår allt. Prima där ingår licens att köra på nätverket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du nu funderar på att starta ett skin så se till att helt skippa den svenska pokermarknaden och börja med att marknadsföra siten i ett sydeuropeiskt land där vi inte haft samma tillväxt som i Sverige. Den svenska pokermarknaden skulle jag klassa som rätt mättad.

 

Sikta in dig på exempelvis Turkiet eller Grekland som inte haft samma expansion och öppna skinet mot de marknaderna.

 

Att öppna ännu ett B2B skin på den svenska marknaden är nog helt fel strategi utan en redan befintil kundbas.

 

Sen är det klart att den snabbt springer iväg kostnader för diverse saker som man inte tänkt på när man kör igång så du bör komma in med en rejäl buffert om du ska kunna satsa seriöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja med att agera affiliate istället, du kan då behandla i stort sätt varenda nätverk. Det är mindre risk och om du blir framgångsrik inom detta kan du sedan gå över till köp/skapande av egen site. Dessutom kommer du vid det laget redan ha ett brett nätverk av kunder som kanske är villiga att ge din nya site en chans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...