Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

NL50 på Betfred, 10 spelare, mediumtight bord.

Jag: $43,15 BB

Fi: $49,38 UTG+2 (ganska lös passiv)

Min hand: K :heart: K :club:

UTG lägger BB för att få kort

Fi höjer $2

Fold runt till mig som synar.

UTG lägger sig

Flopp: 2 :club: 4 :heart: 6 :diamond:

Jag checkar

Fi betar $2

Jag höjer till $8

Fi synar

Turn: 2 :club: 4 :heart: 6 :diamond: 10 :spade:

Jag betar $14

Fi synar

River: 2 :club: 4 :heart: 6 :diamond: 10 :spade: 3 :heart:

Jag går all-in $19,15

Kommentarer? Fel att inte kontrahöja pre-flop?

Postad

I och med att du inte kontrahöjer pre-flop så maskerar du din KK bättre än om du skulle re-raisa honom. Detta medför självfallet att du låter fi se flop och förbättra sin hand som oftast är sämre än dina kungar.

Spelet i sig är det inget fel på. Har han ett set så får du helt enkelt betala av. Du måste beta ut på turn och trots att han synar så har du större delen av stacken inne så oddsen motiverar en syn.

Slutsatsen är väl att det är kanske "mer vinstgivande" att bara syna pre men du tar också större risk att bli utdragen.

Postad
I och med att du inte kontrahöjer pre-flop så maskerar du din KK bättre än om du skulle re-raisa honom. Detta medför självfallet att du låter fi se flop och förbättra sin hand som oftast är sämre än dina kungar.

Slutsatsen är väl att det är kanske mer vinstgivande att bara syna pre men du tar också större risk att bli utdragen.

Du menar att han tjänar på att få in mindre pengar i potten samtidigt som han ökar risken att förlora handen?

Mot en fisk ser jag ingen poäng att maskera, han kommer att "sätta dig på höga kort" eller hitta på någon annan ursäkt för att få syna ner om han tycker att hans hand är hyfsad. Värdehöj+värdebeta.

Nu antar jag att du är slagen eftersom du postar detta, men mot en sådan fi är det bara att du dundra på.