Gå till innehåll

LuckyMan - Spelar WSOP ME idag


LuckyMan

Recommended Posts

Rapport från lördagens slaskande då..

 

Började med lördagsturneringen där jag spelade rätt bra de första timmarna. Vann två coinflips i avgörande lägen och fick upp stacken stacken till 25000. Därifrån kallnade det och jag fick några obehagliga re-raisar mot mig där jag var tvungen att folda. Sen avslutar jag med att på semitillt ställa in degen med KJs efter en raise och en syn. Får syn av AA och drar inte ut.

 

I cash game köper jag in för 1500 som jag förlorar i första handen. Köper in för 1500 till och dubblar ett par händer efter det när jag klonkar 2 par och inte blir trodd...

 

Byter bord till dealers choise där jag börjar med 1500 och jobbar upp till nästan tre tusen. Själv var jag inte inblandad i några stora intressanta potter. Noah däremot lyckas ställa all in i omaha high mot både Ramzi och Shahin med skräphanden AAxxx ;) och träffa nötbordet AxQ Q x för nötkåken... Pott på 5-6 tusen ...

 

Senare så fortsatte vi med texas nl och jag grindade upp mig ett par tusen. Slutade 4500 plus på cash game och minus en tusing på turneringen. Spelet stämde i stort bra, irriterande dåligt avslut på turneringen bara..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 135
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har varit på sviten nu och spelat shorthanded som blev hink hink hink. Jäkligt kul format annars då det blir bra mycket mer spel när det ofta är 4-5 spelare vid bordet.. Gjorde en dålig bluff på slutet mot nöt ken. Jag raisade upp med JJ och han synade. Floppen kom Axx, check check. Jag betar på turn, han slår om och jag ställer... Sick att inte hitta folden där... Nåja.

 

Onlineturneringen blev hink det med när jag fick syn av "Kjalnot" när jag går all in med KK, han synade med A8 och drog A på rivern. Otrolig klonk hade han mot andra också..

 

Nu blir det pokerpaus i en och en halv vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går väl inte så superstrålande på WSOP rankingen efter senaste dagarnas hink i turneringarna på Sviten, men men... Kvala kommer jag garanterat och hoppas på klonk i frirullen. Blir till att köra lite MPP poäng...

 

Mina placeringar på Sviten/Betfair WSOP ranking, update 2006-05-30

* Live: 11 med 403p (188p till förstaplatsen)

* Online: 19 med 97,6p (228p till förstaplatsen)

* MPP: 11 med 3 387MPP (4 508MPP till andraplatsen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades ta andraplatsen i onlineturneringen ikväll och tar in 52 poäng på onlinerankingen. Kunde blivit spännande på slutet om inte Avsaknads JTs träffade färg på floppen mot min AK all in preflop (utan rätt suit). Avsaknad spelade aggressivt och bra i det jag såg av turneringen!

 

Mina placeringar på Sviten/Betfair WSOP ranking, update 2006-06-05

* Live: 11 med 427p (290,9p till förstaplatsen)

* Online: 17 med 105,1p (228p till förstaplatsen) excl. de 52 poäng jag fick ikväll.

* MPP: 11 med 3 566MPP (4 536MPP till andraplatsen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WSOP rankingen stänger på tisdag kväll och min strategi fram tills dess är att fokusera främst på MPP och Live rankingen där jag tror att mina chanser att nå en högre placering är ganska goda. Ska försöka grinda mig upp till åtminstone 7 platsen i MPP fram tills tisdag. När det gäller online så är det svårt att ta in jättemycket eftersom så få är med i turneringarna. Vinner jag både nu på söndag och på tisdag så når jag ändå bara 6-7 platsen, detta känns också i princip omöjligt med tanke på de riggade utköpen från Avsaknad mfl online... På live-rankingen däremot finns poäng att hämta om man lyckas hitta klonken... Skulle jag vinna på lördag så ger det ca 200 poäng och direkt en tredjeplats. Och fredags och söndagsturneringarna ger nog en 120p var, men som sagt då måste man klonka lite också... :)

 

Är iaf grymt sugen på livespel efter att ha varit borta på skön semester och nu jobbat mycket. Ikväll blir det bara fotbollstittande, men på lördag tänkte jag iaf spela. Får se om det blir nåt på fredag också, kanske..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderade på att spela klubbens deepstackturnering igår, men bestämde mig istället ändå för att spela svitens fredagsturnering. Problemet är bara att det är svårt att fokusera helt när buy-in är "bara" 400kr, men rankingpoängen är ändå en sporre.. Korten var iaf kalla och jag blir lite frustrerad. Så jag limpar in från SB med K8 med blinds 50-100 efter att alla foldat, BB raisar till 700 och jag vet att han är på steal. Han har bara 1 100 kvar bakom så jag gör det dåliga spelet att ställa. Han har A6 och dubblar. Jag har 3 000 kvar och går med på en liten höjning med 58s, det är 5 pers i potten och det kommer två i min suit på floppen, plus att jag har hålstegdrag. Det blir raise och re-raise. Jag vet att jag är uppe mot minst ett tvåpar eller sett, men sätter jag min hålstege eller färg så tripplar jag, jag ställer men fi's sett står...

 

I cash game var det sjukt kallt. Mina höga par och topp par med top kicker springer in i sett och tvåpar tre gånger och jag lyckas inte smita.. På sviten får man nästan rikta in sig på att bara spela för sett, stege eller eller färg, eller bluff :). Topp par och överpar är helt enkelt för dyrt att spela... Exempel. Raisar upp till 80kr med blinds 5-10kr med KK och får två syn. Floppen kommer 642. Jag betar 220kr. En syn. Turn 8. Jag ställer för mina sista 700kr. Fi synar såklart med 68o och vinner. Totalt förlorade jag 3800kr på CG..

 

Gårdagens näsbränna har fått mig att besluta att jag inte ska spela någon mer livepoker på ett tag, förutom WSOP kvalen. Jag ska vara ute i solen och umgås med vänner istället. Så ikväll blir det grillning och brännboll istället för lördagsturneringen. Jag är ändå klar för WSOP kvalet via MPP poäng...

 

Ut och njut av solen!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade klubbens måndagsturnering igår och spelade riktigt bra poker. Första handen efter pausen, blinds 100-200 så ställer dock shortstack med 4000, jag hittar AA och måste syna. Hans 69 står dock när tvåparet kommer på river... Han hade tydligen lovat sin polare att ställa i första handen, oavsett... Moget :)...Sen spelar jag överlevnadspoker i någon timme, lyckas ta mig upp till 10-11K, trots dåliga kort. Men average ligger runt 18K och när blindsen är 300-600 med 100 i ante ställer jag tillslut 7 000 efter en raise för en coinflip. Mina 66 står fram till turn mot AK, men sen kommer såklart rivern och K och jag är ute som 10a. Pokern kändes dock stabil och mitt tålamod var bra, känns ok inför torsdag helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutade med en 8:e plats på MPP rankingen, 14:e online och 13:e live så det blir 8:e platsen som spelar... Tippar på att jag får en startstack på runt 7500 så man ligger ju inte så värst långt efter Ken å grabbarna som får börja med 10K... Ska bli otroligt kul å spela på torsdag!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frirullen var en riktig höjdare. Börjar med att lite kallt spela ner min stack till runt 5 000 sen gör jag ett riktigt kallt spel mot bordets tightaste spelare, får in pengarna med AJ mot hans AK, bordet bildar tvåpar på turn för split, men river ger mig J för vinnst. Efter det går det riktigt bra och jag spelar mycket stabilt fram till finalbordet. Sitter på strax över 50 000 när jag gör det dummaste spelet på mycket länge. Vi är alltså fem stycken kvar och alla har mellan 30 och 80 tusen marker med blinds 2500-5000. Johan som sitter till höger om mig har raisat två händerna innan och alla har lagt sig. Nu raisar han upp till 20 000 UTG och jag ställer med strax över 50 000 med 33. Av någon anledning så tror jag att han inte är stark och får för mig att han kan lägga då jag spelat tight. Men det är ett sjukt kallt spel i alla lägen. Jag har spelare som skall agera efter mig och efter sin raise så är han i princip pottkommittad att syna vad han än raisade med (34 000 till för syn). Och dessutom så har jag som bäst en coinflipp!!! Jag vill nästan skylla på temporär sinnesförvirring eller nått... (Faktum är att det var otroligt varmt i lokalen och jag hade en grym huvudvärk etc. etc...) Nåja, det som händer är att Zeki blixtsynar med AA efter mig och Johan synar med sina JJ som han raisade med. Potten på 150 000 (totalt 280 000 chips i spel) går till AA då varken J eller 3 kommer... Jag gav i princip bort en riktigt god chans att få åka till WSOP. Svårt att beskriva det spelet som annat än temporär sinnesförvirring. :cry:

 

Spelade lite cash game sen och fick in degen med tvåpar mot TPTK och dubblade. Totalt +2500kr.

 

Ska försöka att återhämta mig tills på tisdag och försöka igen, men jag mår dåligt över hur uselt jag avslutade frirullen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick förbi sviten en sväng igår kväll men det var sjukt kallt. Gjorde några bra och ett par dåliga spel men hade sjukt kalla kort. Börjar med att re-raisa slaskiga Måns all-in för 1500 med 99, han synar alltså 1400 med A5 och såklart så kommer A på turn.. Sen spelar jag bort ett inköp till, bland annat betalar jag av Olas färg med på färgat bräde med mitt tvåpar och 10 i samma färg.

 

Börjar förstå att jag har en svaghet i poker som jag behöver jobba med... Det gäller att hantera perioderna av riiiiktigt kalla kort. Speciellt live är det tufft. Jag menar, man är ju ändå där för att spela och att då sitta och folda allt i tre timmar är inte kul.. Jag spelar ofta bra när jag har lite kort att jobba med, behöver inte vara nötterna, men något iaf. Läser spelarna rätt bra, betar bra och är lite svår att läsa. Men de där kalla perioderna får mig på småtilt. Slutar på otroligt kalla -3 900kr :(.

 

Nåja, har börjat lira på Svenska Spel nu och har hittat otroliga värden fram emot småtimmarna. Har på två dar lirat upp en tusing till 8 000 så det känns iaf lite skönt när det varit kallt live...

 

Pokerplanerna ser väl ut som så att jag eventuellt lirar klubbens måndagsturnering ikväll, men framförallt WSOP kval imorn. Sen är det långt pokeruppehåll med skön utlandssemester.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måndagen började hemma med lite kort lir på SS där jag plussade 3000 till på en timme, verkligen sjukt värde om man har tur med borden verkar det som.

 

Hade sen en väldigt kul kväll på klubben med turnering och lite högre stakes cash game.. Turneringen blev kall när jag fick in degen med nötflushdrag mot ett lägre flushdrag som dock också hade öppet stegdrag som såklart kom.

 

Inga cash game var igång så jag förde över liten summa till partypoker och grindade jag en halvtimme på 0.5-1$ och plussade tre inköp, har aldrig varit med om så passiva bord.. Satt bredvid Micke som satt och lirade tre bord omaha och fick se lite äkta pang pang omaha, där har jag en del att lära med mitt lite vekpassiva lowstakes omaha spel...

 

Matchen Schweitz-Ukraina visades på storbild och jag lyckades få in 500 spänn på att Ukraina skulle vinna straffarna vilket de ju givetvis också gjorde. 30 galna gambler grabbar som de flesta har lagt något bet, från ett par hundringar till tusingar i $, skriker och gaistar, skön stämning! Men det blev tyvärr aldrig spännande när Schweitz la så usla straffar...

 

Sen trodde jag att jag skulle lira cash game, men det var det sickaste cash gamet. 25-25 omaha och texas. Eller snarare, det var givar. Shahin och Patrik pottade varje hand tills de fick in sitt minimiinköp 2000 i mitten, ibland lockades någon annan med i potten som då ofta vann för de hade ju kollat på sin hand ;). Jag köpte in för 3000. Nåja, lyckades sitta där en stund och anta bort lite tills jag fick in degen med KQJ2ds och loosade mainpot, men vann sidpotten. Fick sen in de sista 1600 jag hade kvar med AJJT ds mot två och träffade top set på flopp och nötflush på river. Klev sen över till 25-50 NLT bord med 4200, kanske inte så smart då det var ett par riktigt duktiga spelare som satt där.. Lyckades också loosa hela inköpet. Betalade först av nötstegen med min lägre stege. Sen när jag hade 1600 kvar så ställde jag med ATs, syn av JJ som stod, men jag hade en riktigt kul kväll. Hade jag en 100K över skulle jag nog göra detta oftare :)

 

Nåja, måndagen kan summeras som +3000kr på SS, +500kr på straffbet, +300$ Partypokergrind, -1100kr turneringen, -3000kr Cash game. Så totalt så var dagen inte så dålig ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hemma efter två sköna veckor i solen. Hann inte med att uppdatera innan jag åkte, men jag hade en riktigt guldkväll sista kvällen innan avresan. Körde en 1100kr turnering på en ny klubb i Sundbyberg och det blev väl en ca 15 personer med 9 000 till ettan och 3500 till tvåan. Jag spelade ganska tight, men många andra var komplett galna och chipsen bytte snabbt ägare bland mina motspelare medan jag låg kvar stabilt. När blindsen steg såg det nästan ut som att jag skulle blindas bort, men jag lyckades växla tempo och hamnade heads upp med 1/3 av chipsen bara, men lyckades vinna :). Satte mig sedan vid cash game med 3000. Det var ruskigt löst spel, klonkade fint och växlade ut 9300kr... Kändes nästan som att jag rånade stället :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade lite cash game på klubben igår kväll och loosade mitt inköp på 2500kr. Fick inga kort men lyckades spela upp mig till 3500 men sen blev det dyrt när en duktig lös motspelare som bluffar friskt floppade tvåpar och jag hade TPTK...

 

Försökte få till lite omaha spel men de flesta valde texas. Läste en bok på semestern som förhoppningsvis förbättrat min analysförmåga i omaha rejält, fick tyvärr inte användning av det under denna sittning dock. Ska bli spännande att se framöver om jag kan casha lite mer på omaha och inte bara nötgrinda texas...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade cash game igår igen på klubben i sumpan och det var en kul kväll. Började med en 100 pluss i en heads up match, sen körde vi lite Kina och jag fick några fina händer, plussade 35 punkter, men vi körde bara 10 kr per punkt... men men :).

 

Sen började cash game och jag köpte in för 2 lax på 10-20. En hand per varv körde vi omaha, men resten var texas. Raisade pre-flopp med AK och bluffade sedan bort inköpet mot en kille som träffat tvåpar. Köpte in två lax till och spelade bra, när jag bluffade så la folk sig och när jag hade bra händer så synade folk mina värdebetar med sämre... Fick bara en omahahand värd namnet, men den var lönsam. AJT5ss, floppen kommer 892 vilket ger mig öppet stegdrag och nötflushdrag. UTG ställer in för 1000, nästa kille synar och jag ställer, för 3000 till, killen steker och steker, men viker tyvärr. Jag vinner potten och går pluss 3450 totalt för kvällen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bara bra erfarenheter. Tyvärr var det inte så mycket folk sist och cg spelet började sent (halv ett ca). Många spelare är i Vegas eller på annan semester, men det blir säkert mer folk framöver på den klubben.. Tror de kör alla dar i veckan... Ikväll kör de en 500kr rebuy turnering så då är det säkerligen cg efter det... Annars kan du pma mig, jag ska köra lite homegame ikväll :)

 

/Gabbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...