Gå till innehåll

ARTIKEL: Pokerklubb anmäld


Leppo

Recommended Posts

Hej.

 

Jag är en av de ansvariga som driver pokerklubben i Sandviken och i slutet av förra veckan så blev vi anmälda av en anonym privat person. Mer information finns i artikeln nedan.

 

http://www.gd.se/Article.jsp?article=76880

 

Under fredagen och helgen så har vi haft en dialog med lokala polismyndigheter och allt har gått smidigt till och i dagens lokaltidning så kom denna artikel ut och vi fortsätter driva vår klubb utan invändningar från polismyndigheterna.

 

http://www.gd.se/Article.jsp?article=77158

 

 

Ville bara dela med mig av denna information då vissa sett artikeln och funderat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni kan inte vara slutet sällskap eftersom ni inte har någon annan koppling än just pokern.

Att sälja öl är ju bara dumt, låt folk ta med sig själv istället. Spelet blir snabbare när onyktra människor ska blanda o dela samt det är det de flesta klubbar som blivit nerstängda har åkt på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt vad vi vet och vad vi läst oss till är det vi gör helt lagligt, sa föreningens ordförande Niklas Wallgren och berättade bland annat att föreningen anordnar spelturneringar med pengainsatser.

 

Huh? :shock:

 

Från lotteriinspektionen. 1§ andra stycket

 

Att arrangera poker i en pokerförening går alltså inte, eftersom det då är en sammanslutning som har till uppgift att anordna lotteri.

 

"De ser ut att följa de regler som finns"

 

Vilket borde betyda att ni bedriver en olaglig verksamhet?

 

Hur har ni lyckats övertyga dom om att det ni gör är lagligt? :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni kan inte vara slutet sällskap eftersom ni inte har någon annan koppling än just pokern.

Att sälja öl är ju bara dumt, låt folk ta med sig själv istället. Spelet blir snabbare när onyktra människor ska blanda o dela samt det är det de flesta klubbar som blivit nerstängda har åkt på.

 

Jag gissar att du menar långsammare?

Det är i alla fall min personliga erfarenhet. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Disturbed1, det du skriver om är som tidigare skrev endast olagligt om poker är en huvudsyssla för föreningen, men som våra stadgar beskriver så är vår huvudsyssla brädspel så som backgammon, schack med mera, samt att vi anordnar kvällar med storbildtv då det är fotboll, hockeymatcher, pokerturneringar är ett sekundärt event för våra medlemmar. :shock:

 

Hoppas jag inte behöver skriva klarare än så då jag tror de flesta på detta forum vet att vi följer de regler som finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Disturbed1, det du skriver om är som tidigare skrev endast olagligt om poker är en huvudsyssla för föreningen, men som våra stadgar beskriver så är vår huvudsyssla brädspel så som backgammon, schack med mera, samt att vi anordnar kvällar med storbildtv då det är fotboll, hockeymatcher, pokerturneringar är ett sekundärt event för våra medlemmar.

 

Ni heter Hold'em Sandviken, men poker är bara en liten bisyssla liksom... :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Disturbed1, det du skriver om är som tidigare skrev endast olagligt om poker är en huvudsyssla för föreningen, men som våra stadgar beskriver så är vår huvudsyssla brädspel så som backgammon, schack med mera, samt att vi anordnar kvällar med storbildtv då det är fotboll, hockeymatcher, pokerturneringar är ett sekundärt event för våra medlemmar.

 

Ni heter Hold'em Sandviken, men poker är bara en liten bisyssla liksom... :?

 

Ångpanneföreningen har inte som huvudsyssla att tillverka ångpannor ;)

De har troligtvis köpt upp föreningen från ett gäng som drev en illegal pokerförening och sedan gjort om det till en förening som sysslar med brädspel :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...