Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hehe ja namnet på denna tråd är självförklarande. här tänkte jag skriva om de underbara ting/upplevelser som gör poker till en så fantastisk sysselsättning. Eftersom jag älskar livet och jag älskar poker vill jag bara skriva om vad som gör mig riktigt glad.

Min ide om himmelriket: att njuta en slurk ljummet vatten ur en rejält sliten vattenflaska när jag satt min mirakelgutshot på turnen och jag vet att jag kommer att få sjukt bra betalt av alla 3 som är med i potten. och bäst av allt är att höra gnället från den som slowplayade sin triss på floppen och sen inte kunde släppa den.

Postad

Jag vill oxå dra mitt strå till stacken!

PHIDs njutning:

Den bästa stunden är på söndag klockan 12, när man vaknar upp med en sisådär lagom baksmälla och har en hel pokerdag framför sig. Jag känner mig avslappnad och hungrig - både på pizza och AA, så vad gör göra? Jo, jag ringer Callen för att höra om han ska ha pizza. Japp, är svaret så vi möts vid Lilla Huset för en capri-klassiker.

Där berättar Callen att han än en gång inte ska komma med på pokern vilket alltid fyller mig med en varm, mysig känsla för att då vet man att det i alla fall är en mindre maniac vid bordet - och ens möjlighet att vinna turneringen på riktigt gammaldags solid poker ökar!

Pizzan ger ny fart åt kroppen och spänningen och förväntningarna ökar. Ska jag vinna? Hur mycket kommer jag att vinna? Vilka kommer jag att slå? Pulsen ökar, ett lyckorus sprider sig. Nu är det min tur.

Med pizzan i tryggt förvar går jag hem. Njuter av solen som skiner på en lycklig pokerspelare med alla möjligheter framför sig. Gamla synder förlåtna. Nytt tomt blad som ska fyllas med bedrifter.

Jag kommer hem och börjar komma in i zonen. Koncentrationen ökar. Snart är det dags. Läser några pokerartiklar på nätet för att plocka upp det senaste. Gräver fram lite investeringskapital och sen sätter jag mig i bilen och drar.

Bara jag och pokerbilen. All den tid vi spenderat ihop otaliga nätter till och från alla pokerbord...Bilen talar till mig...Nu är det din tur. Du kommer att vinna. Du är bäst. Ingenting kan stoppa dig.

Vi kommer fram och jag anmäler mig till turneringen. Alla gamla kända ansikten är där plus otaliga främlingar. Sätter mig ned vid mitt bord. Det ser bra ut - nio tomtar och jag! Får KQ i spader, raisar, synad, floppar nötstegen rainbow, betar pot, synad, en trea på turn, ställer in...en bra start...nu är det min tur...hör någon..."du bluffar"..."syn"...AK...vilken tomte...hahahahaha...tack gud för bluffsynen...klonk...en Q på river.

Jag åker hem. Lägger mig i sängen och drar täcket över huvudet. Jag hör ekot..."Nästa söndag är det din tur."

• 3 weeks later...
Postad

Efter PHIdivines stilistiska inlägg verkar ingen våga skriva i detta forum. fan PHI jag har läst detta inlägg så många gånger, detta är fan pokersjälen summerad på en A4 (fan när du publicerar ngt lovar jag att köpa det)

nåväl jag måste lägga upp ett par rader här om känslan som kan få blodet att forsa till hjärnan så att det gör ont. när man sitter och spelar på ett bord med en mupp som sätter varje hand och alltid har tur nog för att någon annan vid bordet skall ha fått en bra träff. när jag floppar min K till min AK floppar han två par på sin K5 etc. hur skönt känns det då inte när samma person som häcklar en i chatten för att man "spelar tight så det märks att man är nybörjare" försöker bluffa ut en ur potten när man floppat nötkåken.......... fan jag trodde jag skulle få hjärnblödning av glädjeruset.