Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har inga som helst reads!

200/400 Tourney Texas Hold'em Game Table (NL) (Tournament

Table Wabbit Hunters (Real Money) -- Seat 6 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: El_Target (1974)

Seat 4: stained111 (6697)

Seat 5: Roykers1 (1810)

Seat 6: Bingalls44 (1035)

Seat 8: FCB787 (4842)

Seat 9: salokla (3642)

FCB787 posts small blind (100)

salokla posts big blind (200)

** Dealing down cards **

Dealt to salokla [ Js, As ]

El_Target folds.

stained111 folds.

Roykers1 calls (200)

Bingalls44 folds.

FCB787 calls (100)

salokla checks. Spela några fler bord samtidigt så var ej meningen att checka här: (!

** Dealing Flop ** : [ Jc, 8d, 4h ]

FCB787 bets (425)

salokla ?

Roykers1

Postad

Om vi antar att fcb inte har slowplayat överpar (känns inte dirket troligt, men man vet aldrig) och att han inte leder ut med floppat set så är det en fin flopp, där endast T9 ger ett vettigt drag.. dock kan juh 2paret ha setat osso.

Skulle i 8 av 10 fall tro jag leder här.. så tryck på rejält (all-in kanske, men risk du endast få syn av bättre hand?). Har du flyt hänger fi på med tex KJ då du checkade BB.

Postad
Ursäkta mitt mästrande, men enligt mina beräkningar är det förväntade värdet av att folda 0. ;)

sorry :D var jag som skrev någe helt annat än det jag tänkte mig..

Menar såklart att man % mässigt leder oftare än man ligger under där, alltså bör man spela handen oftare än man foldar :D

sorry för en viss förvirring

Postad
Fortsättning på handen kommer här!

FCB787 bets (425)

salokla calls (425) Riktigt vekt spelat?

Roykers1 calls (425)

** Dealing Turn ** : [ 5d ]

FCB787 bets (1000)

salokla ??

Din syn är fel. Jag skulle spelat upp till 1500 eller ställt in. På turn är det bara att ställa in.

Postad
Buy-in?

6$ buy in på Party var det

Ok, ett litet råd bara:

Multitable:a helst inte 5+1 utan då kan du lika gärna gå direkt upp på 10+1 istället. Du blir inte bara bättre i längden (då du spelar mindre på automatik) utan du slipper även betala 20% i rake (vilket kan vara skillnaden mellan vinst/förlust).

Lycka till!

Postad

Tycker du spelar fel varje gata och ger Fi möjligheter att dra ut dig. Fast det medger du själv också så det behöver inte diskuteras.

Fi satt ju på small blind så hans HD är bred. Dessutom så har han nån sorts kontakt med bordet. Överpar QQ-AA lr 88 tror jag inte på fast helt omöjligt är det inte.

Mest troliga hand här är i mitt tycke JQ lr KJ. Jag är mer konfundersam över Fi2s syn på floppen faktiskt.

Som jag ser det finns det inget annat alternativ än all in här. Fold är inte korrekt utan weak och syn känns helt fel för det betyder i realiteten att du ger Fi1 en gratis river och ger Fi2 odds att trycka in resten av sin lilla stack med drag. Sitter nån av Fi på J8 lr 44 (ev 55?) så är det bara att betala.