Gå till innehåll

Dubbla skärmar, går det?


Brezz

Recommended Posts

Har precis köpt två nya skärmar för att kunna spela åtta bord samtidigt lr så på partypoker. Mindre kul när det inte verkar fungera dock. Första bordet går fint att öppna, men när jag ska öppna andra bordet "fastnar" det i taskbaren. Det går itne och få upp på skärmen med andra ord på ett normalt sätt. Någon som vet om det finns någon lösning på det här problemet?

 

På Partypokers support tyckte dom jag skulle ha 1024*768 i upplösning annars kunde man tydligen itne få det och fungera enligt dom :shock: utgår från att dom inte har nån koll som vanligt :)

 

Ser ju dagligen folk som lirar åtta bord samtidigt, hur gör dom lixom??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade det problemet med, kör med ATI drivrutiner för det funkade med mitt Nvidia för ett tag sedan iaf, kör nu istället mindre bord vilket är smidigare ett annat sätt att undgå problemet är att öppna alla bord när du bara använder en skärm och sen sätta på den andra när du öppnat alla bord du ska spela.

 

Problemet blir bara när du ska byta bord sen att du måste göra samma sak än en gång =) Stänga ner går men inte öppna nya.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade det problemet med, kör med ATI drivrutiner för det funkade med mitt Nvidia för ett tag sedan iaf, kör nu istället mindre bord vilket är smidigare ett annat sätt att undgå problemet är att öppna alla bord när du bara använder en skärm och sen sätta på den andra när du öppnat alla bord du ska spela.

 

Problemet blir bara när du ska byta bord sen att du måste göra samma sak än en gång =) Stänga ner går men inte öppna nya.

 

De sista lösningarna har jag e lite för jobbiga, blir ju mycket bordbyte när fisken rymmer o så. Vad är det för ATI drivrutiner du menar man ska köra? Har ett geforce fx grafikkort, kommit så långt att jag förstått att det är olika grafikkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är väl inte att skärmarna inte fungerar?

Problemet är väl att andra bordet du öppnar kommer på fel ställe så du inte kommer åt det? På min bärbara öppnas fönster 2 så att jag nästan inte kommer åt det inederkant på skärmen.

Prova att flytta första bordet du öppnar innan du öppnar bord två så ska det nog lösa sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är väl inte att skärmarna inte fungerar?

Problemet är väl att andra bordet du öppnar kommer på fel ställe så du inte kommer åt det? På min bärbara öppnas fönster 2 så att jag nästan inte kommer åt det inederkant på skärmen.

Prova att flytta första bordet du öppnar innan du öppnar bord två så ska det nog lösa sig.

 

Skärmarna fungerar ja. Men problemet är att när jag öppnar nya fönster så "fastnar" dom i taskbaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan du beskriva vilka skärmar du köpt, hur du kopplat dem, vilket grafikkort du använder, operativsystem, samt om de fungerar i windows om det är det du nu använder?

 

förstår tyvärr inte problemet...

 

 

Skärmarna är LG Flatron L1915SS, LCD skärmar alltså. Grafikkortet är Geforce FX 5500 och dom fungerar fint i windows. Använder dom som en skärm så att säga. Bilden är utdragen över båda och dom har tillsammas upplösningen 2560*1024. Första "fönstret" alltså bordet på partypoker öppnas som vanligt och kommer upp på skärmen, men när jag dubbelklickar igen och skall öppna nästa så syns det endast som en "flik" i taskbaren längst ner i skärmen. Framgår det itne vad jag menar med de här vet jag itne riktigt hur jag skall beskriva. Är väl inget normalt fel direkt antar jag. Kanske skall tilläggas att det fungerar bra om jag ändrar upplösningen till 1024*768 men så går ju inte och ha det, tappar ju poängen med och ha två skärmar då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är väl inte att skärmarna inte fungerar?

Problemet är väl att andra bordet du öppnar kommer på fel ställe så du inte kommer åt det? På min bärbara öppnas fönster 2 så att jag nästan inte kommer åt det inederkant på skärmen.

Prova att flytta första bordet du öppnar innan du öppnar bord två så ska det nog lösa sig.

 

Skärmarna fungerar ja. Men problemet är att när jag öppnar nya fönster så "fastnar" dom i taskbaren.

 

Jag har inte två skärmar, men ett liknande Windows-problem dyker upp ibland...att man inte kan klicka upp ett öppnat program som ligger i taskbaren.

Har du testat att få upp bordet genom Alt+Tab ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte använda den ena skärmer som primär och den andra som "utöka skrivbordet till denna skärm" och ha upplösningan 1280x1024 på båda?

Så har jag gjort med mina två skärmar och det fungerar perfekt.

 

Hmm låter som en plan, då kommer frågan hur man gör detta?

 

Det hjälper inte med Alt tab tyvärr nä...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärmarna är LG Flatron L1915SS, LCD skärmar alltså. Grafikkortet är Geforce FX 5500 och dom fungerar fint i windows. Använder dom som en skärm så att säga. Bilden är utdragen över båda och dom har tillsammas upplösningen 2560*1024

 

varför kör du dem som "EN" skärm? jag kör två 17 tummare, där den ena skärmen bara är "utökat windows skrivbord till denna skärm"

så då får jag 2x1280x1024 bildpunkter

den ena skärmen är kopplad till grafikkortets DVI-utgång medan den andra är till den analoga-VGA utgången, hur har du kopplat?

EDIT: löst problem, bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Va glad man blir av såna här inlägg. Sitter här med EXAKT samma problem. Men INGEN har skrivit HUR man ska få det hela och fungera.

 

"Det löste sig när jag ominstallerade grafikkortet o ändrade nån inställning. Tack för alla svar, nu kan jag grinda igen"

 

Du har inte lust å skriva VAD du ändrade för inställning? Blir så arg på folk som inte fattar bättre än att vara nöjda sålänge det funkar för dom själva. Så lång tid kan det väl inte ta att skriva en liten snutt om HUR man fixade problemet? :roll: Har sökt på google, men hittar inget vettigt där. Har kollat på flashback.info, men ignen som kan hur man grejjar det där. Snälla, nån kan väl lämna en lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...