Gå till innehåll

Lodbroks gnällforum


Recommended Posts

Jag tänkte starta en ny tråd och prata om "pet peeves" det vill säga små saker i tillvaron som man går igång på att irritera sig över. jag tycker att ni kan använda denna tråd för att skriva ner de saker ni älskar att hata.

 

jag tycker det är lite underhållande med alla dessa människor på 24H/UNIBET som tycker att det är deras uppgift att sitta och kommentera hur man spelar. allra roligast är de som sitter och kommenterar vilken tur andra spelare har när de i själva verket blir totalt utspelade. jag anser personligen att dessa spelare (inte alltför många) som kan sitta och gnälla i chatten i timtal, och som verkar tro att de kan tjäna ngt på att reta upp andra spelare är perfekta motståndare. jag har fortfarande inte sett någon av dessa personer tjäna några pengar vid ett pokerbord, de tillför dock en extra dimension till spelet eftersom de blir märkbart griniga och gnäller är de förlorar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag i min tur irriterar mig på flera saker här i pokervärlden, men det är speciellt en sak som jag alltid irriterat mig mer på än andra saker som i jämförelse med detta mer då kan uppfattas som små oskyldiga detaljer.

 

Och det är folk som gnäller på folk som gnäller på folk! Om det nu uppfattas som att det gnälls mycket på folk borde väl de få gnälla i ensamhet utan risk för att få gnäll av folk som gnäller på folk. För att om man tittar lite närmare på folk som gnäller på folk som gnäller på folk, så ser man ju klart och tydligt att de oxå gnäller på folk, vilket i slutändan inte gör dom så mycket bättre än dom som bara gnäller på folk!

 

Skillnaden mellan dom som gnäller på folk och dom som gnäller på folk som gnäller på folk är att dom som gnäller på folk har varit med om någon händelse i sitt pokerliv som fått dom att börja gnälla på folk, vilket dom som gnäller på folk som gnäller på folk inte egentligen har varit med om, vilket betyder att dom inte har något egentligt att komma med, utan mer i generell mening bara gnäller för att gnälla, vilket för mig (som gnäller på folk som gnäller på folk som gnäller på folk) är ett ytterst infatilt sätt att gnälla på.

 

Om det nu är så viktigt att hela tiden gnälla, så tycker jag att man antingen skall gnälla på folk eller så ska man gnälla på folk som gnäller på folk som gnäller på folk. Varför det? Jo, för att om man gnäller på folk så är det för att man varit med om nåt taskigt och om man gnäller på folk som gnäller på folk som gnäller på folk så gör man det för att man tycker att dom som gnäller på folk som gnäller på folk är taskiga mot dom som gnäller på folk. Så det är varför såna som jag, som gnäller på folk som gnäller på folk som gnäller på folk egentligen är en ytterst hyvens kille som står upp och säger att man inte hursomhelst får gnälla på dom som gnäller på folk.

 

Summan av kardemumman är uppenbar: Om folk borde ta och spela lite bättre poker, istället för att skriva inlägg på vissa obskyra forum, så skulle ingen ha något att gnälla över, vilket i sin tur skulle betyda att ingen skulle gnälla över bad beats, ingen skulle gnälla på folk som gnäller över bad beats, och folk som gnäller på folk som gnäller på folk som gnäller över bad beats, istället skulle kunna spela poker.

 

Nu ska jag spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk har helt missuppfattat det här med att gnälla.

De gnäller på fel människor, man skall ju gnälla på de spelare som spelar bra för det e ju dessa som man vill reta upp o tilta ur. De som spelar dåligt låter man ju självklart vara för man vill ju att de ska fortsätta sin "fina strategi". Blir man helt utspelad en hand så skall man slå på den djäveln som lurade en ordentligt i chatten. Om nån har mage att spela bättre än en själv så måste man ju göra något för att få honom/henne ur balans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk har helt missuppfattat det här med att gnälla.

De gnäller på fel människor, man skall ju gnälla på de spelare som spelar bra för det e ju dessa som man vill reta upp o tilta ur. De som spelar dåligt låter man ju självklart vara för man vill ju att de ska fortsätta sin "fina strategi". Blir man helt utspelad en hand så skall man slå på den djäveln som lurade en ordentligt i chatten. Om nån har mage att spela bättre än en själv så måste man ju göra något för att få honom/henne ur balans.

 

Bra minken!

Det är precis därför man ska gnälla på folk som gnäller på folk. Du är välkommen att skriva ett hedersinlägg i min nystartade tråd: PHIDivines gnällforum över Lodbroks gnällforum!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ska jag då ta och berätta för PHI hur det egentligen ligger till. denna tråd startade jag primärt för att jag ville gnälla lite. jag anser det vara ett av de största intressen pokerspelare i allmänhet har.

 

Eftersom denna ytterst seriösa tråd som är värd mycket tid och uppmärksamhet bör få vissa regler föreslår jag i likhet med Sokrates att vi innan vi diskuterar fastslår de termer vi använder för att diskutera så att vi alla menar samma sak med samam termer.

 

Föreslår att vi kallar folk som gnäller över att de förlorar "typ1", de som gnäller över folks som gnäller för "typ2" (jag) och de som gnäller över folk som gnäller på folk som gnäller för "puckon" (PHI). i enlighet med denna definition skall jag utveckla denna tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror inte att jag kan komma på mig själv med att ha gnällt någon gång i chatten någonsin.

 

jag har bara gett positiva kommentarer

 

eller

 

Tjafsat med någon som varit störig mot mig.

 

Jag var riktigt nära bara för några dagar sen att bryta detta ognällande (jag lever i en skillsmässa från snuset just nu vilket kan göra mig stört föbannad utan anledning) när jag blev utdragen i en turnering mot en skithand.

 

Jag gnällde dock inte för jag tycker det enbart belyser mig som en dålig förlorare.

 

Om jag inte var beredd att förlora den handen så skulle jag aldrig ha spelat den - har jag nu valt att spela den får jag ta konsekvenserna vad de än månne bliva - men det kan likt förbannat suga slemmigt !!

 

Vad tycket jag om de som gnäller ?

 

Det är olika - en del är bara jobbiga, andra är nästan roliga.

 

När riktiga rävar spelar och AA blir utdraget av 9-5 så skrivs det ingenting i chatten. Ingen orkar bry sig för de har sett det för ofta. Det är nästan lite tråkigt.

 

jag ställer mitt inlägg till förfogande att bli nominerad till ett av de mest meningslösa, värdeknappa, intetsägande, vill-bara-se-sina-ord-skrift, illaluktande och halvbisexuella meddelande som skrivits i denna grupp !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAG SYNAR DRC!!!!

 

Att DRC säger att han aldrig gnäller är ren lögn. Testa sitt under the gun och raisa mot DRC´s stora blind så får ni reda på någon som börjar gnälla.

 

Däremot så håller jag fullständigt med dig att den som gnäller bevisar för allmänheten vilken dålig förlorare han är. Så därför har jag inga som helst problem med att gnälla över allt och alla..... :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är skillnad på att gnälla och föra konversation.

 

Okej jag ändrar mig - jag älskar att småtjöta på någon när jag spelar live men inte gnälla på att någon spelar dåligt.

 

Däremot måste jag gnälla lite här då jag tycker det är dålig stil att bestämma sig för att raisa en speciell persons blinds hela tiden. Sluta upp med det minkfan !!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föreslår att vi kallar folk som gnäller över att de förlorar "typ1", de som gnäller över folks som gnäller för "typ2" (jag) och de som gnäller över folk som gnäller på folk som gnäller för "puckon" (PHI). i enlighet med denna definition skall jag utveckla denna tråd.

 

Det va mig faen en gnällig jävel... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Whiners borde hålla sig till fixed där de hör hemma, och gnäller de även där så är det illa. Vilka det är i klubben som lirar fixed vet väl alla :D

 

Har även hört ryktas att novella har bytt till fixed, whiner som han är ;)

 

---------------------------

"If there wasnt luck involved I guess I´d win every time"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

jag förlorar inte med ett leende jag förlorar med en tom död blick. att förlora en hand i poker (när man spelat den perfekt) är som att skiljas från en kär vän. man dör lite vaje gång.

 

det bästa med internetpoker: att kunna sitta och skrika okvädingsord när man vet att en tomte satt sin fjantfärg på J3s och försöker trappa med handen genom att checka.......... tror du att jag tänker betala för den typen av spel? implied odds=0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla som såg mig efter utdragningen i lördags vet hur en "mördarmink" ser ut. Inte fan var jag nöjd efter att man torskade mot den 10%. Men men det e väl bara att ta nya tag till nästa större turnering, vore det inte kul med en kväll med lite 5-10 innan jul. Tyckte det var väldigt trevligt senast...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...