Gå till innehåll

NLT - Vem är mest fisk? Flop 8A8


spinner

Recommended Posts

Välkommen till Spinners påskpyssel, finn fem fel... Japp, jag är en av gossarna nedan, men vem är mest fisk egentligen? ;)

 

 

 

 

Hold'em NL ($0.15/$0.25) - 2006/04/07 - 09:58:04 (ET)

 

Table "Arneb" Seat 4 is the button.

Seat 1: Bellyboy4 ($17.01 in chips)

Seat 2: Jedi-1 ($23.50 in chips)

Seat 3: PLAYER1 ($51.27 in chips)

Seat 4: PLAYER2 ($26.35 in chips)

Seat 5: PLAYER3 ($39.78 in chips)

Seat 6: Raoulduke ($18.25 in chips)

PLAYER3: posts small blind $0.15

Raoulduke: posts big blind $0.25

----- HOLE CARDS -----

dealt to PLAYER1 [8c Td]

Bellyboy4: folds

Jedi-1: folds

PLAYER1: calls $0.25

PLAYER2: raises to $0.50

PLAYER3: calls $0.35

Raoulduke: folds

PLAYER1: calls $0.25

----- FLOP ----- [8h As 8s]

PLAYER3: checks

PLAYER1: checks

PLAYER2: bets $5

PLAYER3: calls $5

PLAYER1: calls $5

----- TURN ----- [8h As 8s][5c]

PLAYER3: checks

PLAYER1: checks

PLAYER2: bets $20.85 and is all-in

PLAYER3: calls $20.85

PLAYER1: raises to $45.77 and is all-in

PLAYER3: is all-in $13.43

Returned uncalled bets $11.49 to PLAYER1

----- RIVER ----- [8h As 8s 5c][2c]

----- SHOW DOWN -----

PLAYER1: shows [8c Td] (Three of a kind, Eights, Ace high)

PLAYER2: shows [4d Ac] (Two Pairs, Aces and Eights, Five high)

PLAYER3: shows [9s 8d] (Three of a kind, Eights, Ace high)

PLAYER1 collects $26.86 from Side pot #1

PLAYER1 collects $76.30 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot $106.16 Main pot $76.30 Side pot #1 $26.86 | Rake $3

Board [8h As 8s 5c 2c]

Seat 1: Bellyboy4 folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: Jedi-1 folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: PLAYER1 showed [8c Td] and won ($103.16) with Three of a kind, Eights, Ace high

Seat 4: PLAYER2 (button) showed [4d Ac] and lost

Seat 5: PLAYER3 (small blind) showed [9s 8d] and lost

Seat 6: Raoulduke (big blind) folded before Flop (didn't bet)

****HAND ENDS****

 

* FLytt till Resultat - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag gillar inte player1s spel, han limpar ur position med en riktigt kass hand och får en dröm flopp, sen check-synar han floppen ur position där det finns färgdrag mot två motståndare. sen checkar han turn och ger ett färgdrag möjligheten att ta ett gratiskort och träffa rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den största fisken måste vara du! Varför i hela världen spelar du T8o? Skulle aldrig komma på tanken att spela den oavsett position, stackstorlek mm.

 

Även oavsett reads??? (Jag börjar låta som Glimne nu...) Hur är det med 89o då? Marginellt bättre, eller lika kasst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror ju lite på hur spelet har varit innan...

 

Men Player2 gör ju en ganska idiotisk move. Om han får två syn på den brädan, då bör han inse att A4o inte är i ledning. EN kille kanske sitter på färgdraget. Men inte så att han får två syn och leder där.

 

3&1 är väl ungefär jämntomtiga. Hel-halv kass syn preflop. Postflop är det ju lite snällt att inte höja på färgdraget... men inte direkt jättetokigt kanske. Tungt att floppa den floppen med 89o och inte få något för det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den största fisken måste vara du! Varför i hela världen spelar du T8o? Skulle aldrig komma på tanken att spela den oavsett position, stackstorlek mm.

Jag begriper inte ditt resonemang. Om motståndarna är passiva preflopp och spelar dåligt postflopp samt stackarna är tillräckligt djupa, motivera varför du ändå inte spelar T8o.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den största fisken måste vara du! Varför i hela världen spelar du T8o? Skulle aldrig komma på tanken att spela den oavsett position, stackstorlek mm.

Jag begriper inte ditt resonemang. Om motståndarna är passiva preflopp och spelar dåligt postflopp samt stackarna är tillräckligt djupa, motivera varför du ändå inte spelar T8o.

 

EXAKT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag begriper inte ditt resonemang. Om motståndarna är passiva preflopp och spelar dåligt postflopp samt stackarna är tillräckligt djupa, motivera varför du ändå inte spelar T8o.

 

Ja, inte fan limpar du med den ur kass position. Du vet att med stor sannolikhet så kommer spelarna efter dig att syna eller höja och då är du typ först ut att agera. Om du nu säger att spelarna är passiva flopspelare, varför höjer du inte för att isolera dig mot en spelare? Dessutom så kan man välja bättre lägen att nyttja det passiva bordet än att limpa ur tidig position med 810of suit - du ber ju om problem med att spela den handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag begriper inte ditt resonemang. Om motståndarna är passiva preflopp och spelar dåligt postflopp samt stackarna är tillräckligt djupa, motivera varför du ändå inte spelar T8o.

 

Ja, inte fan limpar du med den ur kass position. Du vet att med stor sannolikhet så kommer spelarna efter dig att syna eller höja och då är du typ först ut att agera. Om du nu säger att spelarna är passiva flopspelare, varför höjer du inte för att isolera dig mot en spelare? Dessutom så kan man välja bättre lägen att nyttja det passiva bordet än att limpa ur tidig position med 810of suit.

 

Cutoff är en kass position där man kommer agera först? Bra att du har koll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den största fisken måste vara du! Varför i hela världen spelar du T8o? Skulle aldrig komma på tanken att spela den oavsett position, stackstorlek mm.

Jag begriper inte ditt resonemang. Om motståndarna är passiva preflopp och spelar dåligt postflopp samt stackarna är tillräckligt djupa, motivera varför du ändå inte spelar T8o.

 

Vad förväntar du dig träffa/vinna med när du spelar T8o? Säg att du träffar topparet på floppen och får mothugg, vad gör du då? Är 8 en bra kicker tycker du? Jag har aldrig och kommer nog aldrig få se en starthandlista där man rekomenderar att spela T8o! Möjligen spelar jag T8 i sen position om den suited. Det är dock väldigt väldigt sällan. Men, fortsätt du spela sånna skithänder. Det är upp till dig. Frågan var vem som var fisken och jag svarade. Det ska dock sägas att fiskar oftast simmar i stim som synes av HH'n! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den största fisken måste vara du! Varför i hela världen spelar du T8o? Skulle aldrig komma på tanken att spela den oavsett position, stackstorlek mm.

 

Även oavsett reads??? (Jag börjar låta som Glimne nu...) Hur är det med 89o då? Marginellt bättre, eller lika kasst?

 

JA! Oavsett reads! Kasta skiten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den största fisken måste vara du! Varför i hela världen spelar du T8o? Skulle aldrig komma på tanken att spela den oavsett position, stackstorlek mm.

Jag begriper inte ditt resonemang. Om motståndarna är passiva preflopp och spelar dåligt postflopp samt stackarna är tillräckligt djupa, motivera varför du ändå inte spelar T8o.

 

Jag tror det är bättre att du motiverar vad som är så bra med T8o. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den största fisken måste vara du! Varför i hela världen spelar du T8o? Skulle aldrig komma på tanken att spela den oavsett position, stackstorlek mm.

Jag begriper inte ditt resonemang. Om motståndarna är passiva preflopp och spelar dåligt postflopp samt stackarna är tillräckligt djupa, motivera varför du ändå inte spelar T8o.

 

Vad förväntar du dig träffa/vinna med när du spelar T8o? Säg att du träffar topparet på floppen och får mothugg, vad gör du då?

Eh ... lägger mig? Poängen med att spela en hand som T8 är ju inte att försöka träffa topparet, poängen är ju att det är en spekulativ hand. Det är ju inte en hand jag spelar i fixed limit direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag begriper inte ditt resonemang. Om motståndarna är passiva preflopp och spelar dåligt postflopp samt stackarna är tillräckligt djupa, motivera varför du ändå inte spelar T8o.

 

Ja, inte fan limpar du med den ur kass position. Du vet att med stor sannolikhet så kommer spelarna efter dig att syna eller höja och då är du typ först ut att agera. Om du nu säger att spelarna är passiva flopspelare, varför höjer du inte för att isolera dig mot en spelare? Dessutom så kan man välja bättre lägen att nyttja det passiva bordet än att limpa ur tidig position med 810of suit.

 

Cutoff är en kass position där man kommer agera först? Bra att du har koll.

 

Jag såg tydligen fel och trodde att han var i tidigare position än jag trodde. Det är dock inte så viktigt eftersom mitt huvudargumet står fast. OM du känner dig tvungen att spela denna hand så höj istället för att syna som gammelgäddan i sjön.

 

Sedan kan du slopa din aggressiva översittarattityd då det bara skapar dålig stämning på ett så fint forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att kalla en kommentar som "bra att du har koll" för aggressiv översittarattityd är väl lite överdrivet också?

 

Dessutom tycker jag folk i allmänhet på forumet har blivit kassa på att läsa igenom handhistoriken ordentligt samt ofta kommer med råd som inte heller verkar så genomtänkta. Men det kanske borde tas upp i en annan tråd?

 

Säger dock inte att jag är felfri, men att vi alla tänker igenom lite vad vi postar är nog bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag begriper inte ditt resonemang. Om motståndarna är passiva preflopp och spelar dåligt postflopp samt stackarna är tillräckligt djupa, motivera varför du ändå inte spelar T8o.

 

Ja, inte fan limpar du med den ur kass position. Du vet att med stor sannolikhet så kommer spelarna efter dig att syna eller höja och då är du typ först ut att agera. Om du nu säger att spelarna är passiva flopspelare, varför höjer du inte för att isolera dig mot en spelare? Dessutom så kan man välja bättre lägen att nyttja det passiva bordet än att limpa ur tidig position med 810of suit - du ber ju om problem med att spela den handen.

 

Du vet ingenting om hur dessa spelare spelat innan, så hur kan du säga att de med stor sannolikhet kommer att agera si eller så. :? Hela ide'n med detta inlägget är att det mest lönsamma spelet verkar vara extremt irrationellt, vilket jag tycker är ganska roligt :)

 

PLAYER2 har suttit och slaskat bort dryga tre inköp på 15 minuter och har tydligen ingen aning om reglerna i texas hold'em. Däremot är han i alla fall rädd för preflop-höjningar... Något som både player1 och player3 insett vid det här laget och därför spelar betydligt fler starthänder än vanligt för att ta del av kalaset. Att vänta på AK och raisa pre är i detta läget ganska dött lopp eftersom han aldrig gått med hittills då.

 

Mot denna spelaren hade jag alla dagar i veckan spelat 108o ur position. Tog hem ett inköp med 52o lite senare när jag satte stege på turn, och det finns fler exempel. 32o som klonka trips...

 

 

Sklansky har ju skrivit en del bra. I och för sig kanske det i första hand rör Limit, men jag tror tanken går att tillämpa på alla typer av poker.

 

"En starthand väderas utifrån två punkter.

1. Hur den står i relation till vilka starhandskrav som motspelarna har.

2. Hur benägna motspelarna är att begå misstag efter floppen."

 

 

Alltså. 1 PLAYER2 vet inte vad starhandskrav är. Och 2, han är mycket benägen att begå misstag.

 

Ganska kul att folk här inte fattar hela poängen med inlägget och kommer med kommentarer såsom "fortsätt du att spela 108o ur position" etc... Naturligtvis gör jag inte det mot vem som helst, och jag har tidigare i princip bara spelat den gratis från BB. Andra kommentarer som är roliga är de i stil med "vad ska du göra om du träffar par på floppen och får mothugg?" Ja, lägga sig kanske och vänta på bättre tider...? Ska jag satsa på TPTK så gör jag det naturligtvis inte med 108...

 

Hade jag spelat TAG som jag annars oftast gör så hade jag på min höjd inte vunnit mer än ett halvt inköp från denna spelaren. Nu blev det nästan fyra totalt, med ett spel jag sällan kör.

 

Spela motståndaren eller stirra sig blind på de två korten man har framför sig???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...