Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ok, lagomt rastlös som jag är så ska vi nu se vem som har mest pokerforum kunskap samt pokerspelar kunskap (om ni nu kommer förstå minna luddiga rebusar). Jag är bara ute efter riktigt namn eller nicknames! Läs inte bildlänken.

1. 1

2

3

2. Bild 1

och bokstaven S +

Bild 2

Om du inte klarat rebusen på dessa ledtrådar så kommer bonusbilderna:

Bonus 1

Bonus 2

Vissa är lite långsökta men ha lite fantasi för bövelen!

3. Bild 1

+

Bild 2 - Graham

+

Bild 3

4. Bild 1

+

Bild 2 - enner

Om du inte kommer på så finns här en bonusbild

5. Bild 1

Bild 2 - ern.

6. Bild 1

Bild2 -ejtare.

Bild 3

Bild 4

7. God dagligt!

8. Bild 1 - Jett.

Bild 2

9. Bild 1 Mannen i mitten har gjort en känd låt - ta sedan ut ett förnamn i den låten. Ledtråden till den låten är Ledtråd till låt

Ledtråd till efternamnet + Bild 2 - efternamn

10. Efternamn +

den här bilden -U och US

11. Efternamn + U och Den här bilden

12. Forumlegend -era.

13. Bild1 (Om du vill göra den här personen tillgänglig gå då in här och pilla.)

14. Bild

Vilken person?

15. Länk

+

Bild

16. Bild 1 -E

Bild 2 -ON

Bild 3

17. Bild 1

+

Bild 2

+

Bild 3

18. Bild 1

+ mi

Efternamnet får bli en franskledtråd: Ordet "utan" -S och ordet "hemma hos".

+

Vad har han på huvudet?

19. Bild 1

+

Bild 2

20. Är du ens en DJ eller är du bara en fisk?!?!

21. Bild

22. Bild 1

Bild 2

23. Dessa bilder leder dig till ett efternamn.Bild 1

Bild 2

Bild 3

Ledtråd till förnamnet: Bild

Något klurig

24. Denna låt leder oss till ett förnamn

Och den här till ett efternamn

25. Följande tunnelbanesystem leder oss till en del av ett förnamn

+

De här är friends, buddys, mates...

Ordet i mitten börjar efternamnet med...

+

Forts. efternamn

26. Nickname

+

Nickname

Aja nu orkar jag inget mer. Hoppas nån tyckte det var lagomt kul! :)

Edit: Lägger till några fler.

Postad

Haha... kollade alla men klarade inte alla pga att vissa bilder inte gick att ladda upp. Andra var ju ledtrådarna, som du sa, minst sagt luddiga. Skriver med vitt här nedan så jag inte sabbar för någon...

1. Eric Lindgren

2. Doyle?

4. Ken Lennaárd

5. Stu ungar

6. Sklansky

7. Chipwhore?

14. Phil "Unabomber" Laak

18. Raymi

Postad

Jennez du har rätt på de frågorna du skrev förutom fråga 1 och på fråga 7 är du nästan rätt. Ledtråd: Personen finns på forumet.

Nusseman imponerande att du klarade fråga 21. Trodde ingen skulle ta den.

Mockasin helt korrekt koppling på 2:an (1:an är även rätt)!

Postad

satt bara och klickade men det här va dom jag såg som ingen annan sagt än så

10. Daniel Negreanu?

16. antonio esefandiari, eller hur han stavar;D

23. phil ivey

24. Barry Greenstein?

26. bad_ip aka johnny lodden

fyller på eftersom jag går igenom dom andra;>

Postad

Korrigerar.

10. Daniel Negreanu? Yes

16. antonio esefandiari, eller hur han stavar;D Nope. Den här är antagligen den svåraste. Hitta ett ord i första bilden ta sedan bort E. Tänk på det engelska ordet för vad du ser på bild 2...

23. phil ivey Mycket imponerad!

24. Barry Greenstein? Nicht.

26. bad_ip aka johnny lodden Japp.

Postad

på båda tillsammans.

Om du inte såg det lade jag till dessa:

Well done!

16. Patrik AntoniUS

20. DJävulfish ???

16. Ja.

20. Nej. Ett nick här på forumet.

Postad

Det är någon tokirritation som gör så att jag inte kan sova i natt heller så jag kommer med förklarningar till de rebusar som folk löst.

1. Bild 1 är Erik Åsbrink. Bild 2 är Eric Lindros. Bild 3 är Eric Clapton.

Svar: Erik123

2. Bild 1 = Färgen brun + S + bild 2 som är en å.

Med lite svengelska så blir det Brunson.

Bonusbild 1 är fåret Dolly. (Doyle Brunson brukar kalas Dolly.)

Bonusbild 2 är bananer av märket Dole. Ok, lite långsökt men det kan förknippas med namnet Doyle.

3. Bild 1 är från ishotellet och bild 2 är på Graham Bell -Graham och man får då fram förnamnet Isabelle. Bild 3 har ordet "Mercy" med sig vilket man förknippar med Isabelle Mercier som brukar kallas "No Mercy".

4. Bild 1 är på en kvinna som är len. Bild 2 är på en ardenner häst minus "enner" vilket får fram efternamnet Lennaárd. Bonusbilden är på Barbies pojkvänn Ken.

5. Bild 1 är på Family Guy-karaktären Stuey. Bild 2 är en karta över Ungern - ern. Med lite vilja så får man fram Stu Ungar av dessa bilder.

6. Bild 1 är Davidsstjärnan. Bild 2 är på en skejtare -ejtare. Bild 3 är på ett datornätverk även kallat LAN. Bild 4 är ett fotografi utav himeln även kallat sky. Nanet på personen är David Sklansky.

7. God dagligt blir Gdaily med lite fantasi :)

10. Bild 1 på Neger Sam. Bild 2 är på planeten Uranus -U och S = ranu = Daniel Negreanu.

12. Bild ett är på fäktning där man b.la. parerar en sept exempelvis -rar vilket får fram forumlegenden Parre.

13. Bild på Socket QoS.

14. En bild på fantombilden utav Theodore Kaczynski aka The UNA Bomber. (UNA = Universitys and Airports) vilket man förknippar med Phil Laak.

16. Om man studerar bild 1 så hittar man "ante" -E = Ant. Bild 2 är en lök vilket på engelska är onion -ON = oni. Bild 3 är på de förenade staterna = US. Löken var långsökt men namnet som man skulle få fram var Antonius.

17. Bild 1 är på ett stycke långfinger och ett stycke pekfinger. Långfingret symboliserar ordet "Fuck" och långfingret ordet "You" som på Internetspråk blir FU. På bild 2 så ser man tydligt att det är två AT-läkare. På bild 3 är det en coca-cola burk vilket på engelska är en "can". Konklusionen blir Fuat Can. Mycket imponerad att Pokern00b kom fram med rätt svar!

18. Bild 1 är på Ray +M = Raymi. Ledtråden på franska är förljande: Utan = Sans -S = San. "Hemma hos" är "chez" alltså Sanchez. Bild 2 är på Jesus Kristus och på huvudet har han en krona utav törnor. Svar: Raymi Sanchez Thörn.

19. Bild 1 är på en fossil. Bild 2 är en teckning av Leonardo DaVinci som kallas "man" (tror jag). Greg Raymer kallas "Fossilman".

20. Svensk "språkvits" som leder fram till Djens.

21. Bild 1 föreställer skådespelaren Michael Gough som på fotot spelar Batmans betjänt Albert :) Vilken jag även tagit mitt nick ifrån. Mycket imponerande utav Nusseman!

23. Dessa bilder ger dig ett efternamn. Bild 1 är på det amerikanska universitetet Brown. Bild 2 är på universitetet Harvard och bild 3 är på universitetet Yale. Dessa universitet kallas "ivey league". Alltså Ivey med förnamnet Phil. Imponerande utav HeadLess-!

Bonusbilden visar Bam Margeras farsa Phil.

24. Bild 1 är ett notblad till låten "Johnny Be Good". Bild 2 är ett foto av mossa, alltså Johnny Moss. Bra Skadast!

26. Bild 1 är på filminsticket till filmen Bad Guy. Bild 2 är en screenshoot utav ett IP-nummer = bad_ip som är den norske Johnny Lodden.

Några kvar så keep it coming :)

Postad

Ok dags att knäcka dom då!

11. Matt + U + Sov = Matusow :) Korrekt!

25. Praha + Lad + Fried + Man = Well.. duuh :) Muy bien! (Första ledtråden med tunnelbanan kanske var för lätt, eller?