Gå till innehåll

NLT - Trn, Q8o på SB blir två par, all-in på turn?


Morbo

Recommended Posts

Andra handen i en $30 multi table-tournament. Blinds på 10/20, startstack 1500. Jag sitter i sb med Q :club: 8 :spade:

 

UTG+1 synar, en i mittenposition synar, knappen synar, jag synar. BB checkar.

 

Flop 6 :heart: Q :spade: 8 :diamond:

 

checkas till UTG+1, som betar 100, ett potbet. UTG+1 höjde 5x bb helt ur position med ATo första handen, så jag antar att han får en tomtestämpel.

 

mittenposition synar, knappen synar, jag slår om till 400. BB passar, UTG+1 synar, mittenposition passar och knappen synar.

 

Turn 6 :diamond:

 

Potten på cirka 1200, jag har strax över 1000. Jag väljer att trycka in degen. Kommentarer?

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var värre än så. Fick syn av T6o :(

 

Hur borde jag spelat turnen istället?

 

Svårt läge med så mycket pengar i potten redan. All in är iaf inte ett alternativ. Du får svårligen syn av en hand som inte innehåller en sexa, men garanterat syn av en hand som gör det.

 

Jag hade försökt beta lite för information och lagt mig för omslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid närmare eftertanke, tror jag att check/call vore ett bättre alternativ. En hand som viker sig vid min all-in checkar antingen bakom eller bluffar, betar han med en sexa och jag synar är det ju samma sak som all-in. Checkar han bakom på turn kan jag beta igen på rivern, typ 4-600 för value, och kanske få syn av en dam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid närmare eftertanke, tror jag att check/call vore ett bättre alternativ. En hand som viker sig vid min all-in checkar antingen bakom eller bluffar, betar han med en sexa och jag synar är det ju samma sak som all-in. Checkar han bakom på turn kan jag beta igen på rivern, typ 4-600 för value, och kanske få syn av en dam.

 

Med tanke på nivån på spelarna (se T6o) så tycker jag att du skulle slagit om större, 500-600 på flop då du troligtvis har bäst hand. Får du omslag eller syn då så tar du det jävligt försiktigt sen.

 

Tycker inte att check-call är en bra idé då en ensam dam får oändliga odds att dra till tvåpar eller bättre, för att inte tala om färg- och stegdragen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

på flopp tycker jag att du skulle slagit om hårdare, du får nog förmodligen syn av många händer ändå som inte är ett så stort hot mot din hand men samtidigt får bort en hand som T6 (iods borde den inte vara ett hot heller)

Kan tänka mig att du hade fått syn av händer som AQ KQ QJ om du slagit om hårdare, sen på turn tycker jag nog ändå att det är rätt med check, calla ett rimligt bet för att sedan kunna dra billigt till kåken, om killen är så tomtig att han synat preflop med T6 är han nog så tomtig att han bettar så svagt på turn att han ger dig odds att syna på turn för kåken. Att skicka ut ett

bet för att se vart du står hade dragit lite väl hårt i stacken.

 

Alltid farligt med parat bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...