Gå till innehåll

NLT - AKs blir nersynad


Recommended Posts

Svenska Spel. 1/2kr Har ingen read på killlen, förutom att han synat en all-in (40kr) pre-flop med 69s som sista gubbe.

 

Nuclear sitter på plats 1 med 226.45

PokerLee sitter på plats 2 med 881.27

WHISKEY666 sitter på plats 3 med 344.20

Walniglia sitter på plats 4 med 12.00

Silvr sitter på plats 5 med 38.00

George MC sitter på plats 6 med 84.60

JBL sitter på plats 7 med 150.00

_NoRRe_ sitter på plats 8 med 289.52

HERO sitter på plats 9 med 142.20

Slarti sitter på plats 10 med 408.55

 

_NoRRe_ satsar s mörken 2.00

JBL satsar l mörken 1.00

 

JBL: --, --

_NoRRe_: --, --

HERO: As, Ks

Slarti: --, --

Nuclear: --, --

PokerLee: --, --

WHISKEY666: --, --

Walniglia: --, --

Silvr: --, --

George MC: --, --

 

Pre-flop:

 

HERO: Höj 8.00

Slarti: Lägger mig

Nuclear: Syna 8.00

PokerLee: Lägger mig

WHISKEY666: Lägger mig

Walniglia: Lägger mig

Silvr: Lägger mig

George MC: Lägger mig

JBL: Lägger mig

_NoRRe_: Lägger mig

 

Flop (Board: 7d, 9s, 6s):

 

HERO: Satsa 8.00 - borde beta pott här va?

Nuclear: Syna 8.00

 

Turn (Board: 7d, 9s, 6s, 7c):

 

HERO: Satsa 18.00 - för liten bet igen?

Nuclear: Syna 18.00 - flushdrag på honom också?

 

River (Board: 7d, 9s, 6s, 7c, Jc):

 

HERO: ?

 

Checkfold på river eller ska jag orka bluffa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle aldrig beta där utan ge upp handen, checkfold. Antagligen är han inte stark men dessa nissar synar ner dig ändå. Känns som han kommer syan dig oavsett. Enda chansen du har är att han också suttit på färgdraget.
Eller att han satt på pardraget och får ett tvåpardrag på turn med sina 23o..
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du,,, har du bettat så här långt så tycker jag att du ska göra en defensiv bet på runt 25% av potten, och räkna in det som synkostnaden för de fall Fi var på drag el hade överkort som du.

 

Checkar du så kan han betta pot och du kan inte syna.

 

Genom en defensiv bet så ser det ut som om du vill ha en syn, och kan få Fi att lägga sig i vissa fall.

 

Skulle han syna så har du betalt ett lågt pris för synen.

 

Slår han om så sitter han på riktigt bra hand och det är bara att folda. Men förmodligen slår han inte om med bara par.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Genom en defensiv bet så ser det ut som om du vill ha en syn, och kan få Fi att lägga sig i vissa fall.

Hur stor del av de fallen tror du är med en hand som AK redan klår?

 

Ja, i och med att han synar på flopp o turn, o inte slänger in en reraise på turn med ganska farlig bräde så kan han antingen redan sitta på stege, lr på drag som inte utvecklats.

 

Det räcker att man har rätt 1 gång på 4 för att spelet inte ska vara kostsam.

 

Sen håller jag inte med om att Hero här har spelat rätt hela vägen, men har han gått så tungt på flopp o turn så tycker jag att han ska slänga in en defensiv bet på river för att inte ge upp potten alldeles gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt utan read, men jag skulle försöka visa extrem styrka redan vid floppen, och inte CB.

 

Därför så skulle jag checkrejsa floppen. Vid syn skulle jag checka turn. Fi brukar ofta checka också utan rädsla för ny checkraise och ge gratiskort.

 

Om han höjer på turn skulle jag baserad på potodds syna alternativt folda.

 

Om vi kommer till rivern så skulle jag köra en def. bet på runt 25% av potten för att få en billig syn.

 

Meningen med def. bet är inte att få händer att vika sig, utan för att försvara sin investering med en billig penning vid de tillfällen Fi har sämre hand.

 

Om Fi är tom på river och man checkar så kan det hända att han försöker bluffa till sig potten med en stor bet, och då står man inför ett svårt beslut om man ska syna lr inte.

 

Genom en def. bet så ser det ut som om man vill ha syn (value bettar), och Fi brukar folda alternativt syna med marginella händer. De gånger han slår om brukar han ofta sitta på stål, särskilt som brädan ser farlig ut.

 

EDIT: Ja, innan vissa användare börjar anklaga mig så vill jag bara säga att ovan sagda är min personliga åsikt, inte gör anspråk på att vara det enda och rätta sättet att spela handen på, bör följas på eget ansvar, och är inte till syfte att vilseleda forumanvändare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...