cOP Postad 5 April , 2006 Rapport Postad 5 April , 2006 Hej. Vet inte riktigt var jag ska posta denna tråden så någon får flytta den om den hamnat fel. Det är faktiskt inte helt enkelt ens för någon som besöker forumet dagligen att veta var man ska posta vissa saker. Nåja. Jag har spelat poker seriöst sen i somras. Började bygga rulle från i princip ingenting och började under hösten casha ut månadsvis. Pokern har sedan dess varit en viktig om inte min huvudsakliga inkomstkälla. Jag har i princip spelat på NL50 nivå under hela den här perioden, från i höstas fram till nu. Rullen har givetvis varierat men jag har alltid varit ganska överrullad. Har dock inte velat gå upp i nivå av rädsla för att gula. Jag har egentligen inte läst någon pokerlitteratur. Eller jag har läst det jag fann mest intressant i pokerhandboken vilket väl gav att man fick ett hum om odds osv. I början kändes det hela tiden som jag blev bättre för varje session men på sistone har jag mer och mer börjat känna att jag bara står och stampar. Detta leder framförallt till att jag inte känner för att spela lika mycket osv. I sommar ska jag jobba i Norge för att spara ihop lite pengar. Då kommer jag skönt nog slippa röra pengarna i rullen under sommarmånaderna vilket förhoppningsvis gör att jag kan bygga upp en större rulle och gå upp till att börja med en nivå. Det jag skulle vilja ha hjälp med är tips på hur jag ska utveckla mitt spel och lära mig mer istället för att bara sitta å grinda 4-6 bord. Jag spelar mest NL50 sh men är även intresserad av att utveckla mig som turneringsspelare. Har spelat en del MTT med blandat resultat. Tagit mig till finalbord och liknande men det är när jag spelat all in poker vilket nog mest berott på tur. Mitt mål är att etablera mig på NL200 innan året är slut. Ett mål som känns fullt rimligt att klara av. För att detta ska vara möjligt vill jag helst sitta på en rulle runt 10k$. Spydiga kommentarer om att jag inte borde ha pokern som inkomstkälla på en så låg nivå och liknande undanbedes. Det fungerar bra för mig. Tacksam för alla idéer, även d som känner igen sig har säkert något att bidra med. mvh Citera
Recommended Posts