earthling Postad 16 November , 2004 Rapport Postad 16 November , 2004 Jag spelar en shorthanded turnering med 6max det är 7 spelare kvar vid mitt bord sitter vi 3 stycken. jag har ca 25000 och är 3a i chips Preflop Knappen lägger sig I smallblind får jag QcQd jag höjer till 1600 BB som har kring 19K synar FLOP 2s Qh Jh Hey floppad trissen, jag checkar BB bettar 800 jag synar TURN 5c jag checkar igen BB Checkar River Ad Jag checkar igen BB bettar 5600 (pottens storlek) Jag bestämmer mig för att han träffade ässet och ställer in Han visar KT och jag har 6K kvar som jag snabbt tiltar bort. Åker ut som sjua Spelade jag fel? borde jag ha bettat ut på turn? eller hade jag bara otur? eller är top set inget man ska slowplaya? * RP - QoS * Citera
Che Postad 16 November , 2004 Rapport Postad 16 November , 2004 I och med hur det slutade har du väl lösningen där? Beror ju helt på om det är ett drag ute så att säga. När han bettar pott på slutet så tycker jag att du ka som bäst enbart syna då det faktsikt var ett drag som gick in. Likadant om det varit 9 som kom. Citera
Papa Kubo Postad 16 November , 2004 Rapport Postad 16 November , 2004 Med två höga connectors och två hjärter på bordet innebär slöspel att du ger fi chansen att dra ut dig helt jäkla gratis. Bet eller checkraise på floppen beroende på hur aggresiv fi är, definitiv bet på turn. Bättre att vinna en liten pott än att förlora en stor. Citera
Matteprof Postad 16 November , 2004 Rapport Postad 16 November , 2004 Jag anser att du bara ska slowplaya ofarliga floppar h2h när du träffat trissen. Spela precis som om du hade typ KQ eller AJ. Lägg ett bet och se vad din motståndare gör. Hade floppen varit exempelvis 2,7,Q rainbow hade tyckt att slowplay är bra för det är en ofarlig flop vad som än kommer på nästa kort. Hade han dessutom haft KK eller AA hade han höjt pre-flop så med 2,7,Q floppen kan du slowplaya. Citera
Hjort Postad 16 November , 2004 Rapport Postad 16 November , 2004 Jag skulle nog inte slöspela, men knappast för att jag var särskilt rädd för att bli utdragen, utan för att det bästa sättet att få in pengarna oftast är att beta. Det finns rätt gott om sätt för FI att träffa något på den här floppen så jag är inte särskilt orolig för att han ska dumpa om jag betar 1/2-pott. Citera
jaqk Postad 16 November , 2004 Rapport Postad 16 November , 2004 Håller med Kubo. Visst, du har floppat nötterma, men de är totalt instabila mot både färg- och stegdrag. Satsa rejält för att plocka upp potten direkt eller låta motståndaren betala för att dra ut dig. Citera
earthling Postad 16 November , 2004 Författare Rapport Postad 16 November , 2004 tack för alla svaren, nästa gång ska jag försöka vinna potten istället för att ge fi flera chanser att dra ut mig. Citera
Recommended Posts