Gå till innehåll

Triss i knekt med ess på bordet

Recommended Posts

Min hand: J :club:, J :heart:

På bordet: 4 :heart:, 8 :diamond:, 2 :diamond:, J :spade:, A :heart:

Jag körde denna hand tokaggro, men tro fan att en snubbe sitter med två ess och spöar min triss. Ett par dagars vinster åt skogen. Min fråga är då om jag borde ha softat lite med tanke på esset på bordet, eller om jag alltid ska köra lika agressivt i samma lägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej du ska inte sakta ner, bara otur att han satte sin 2-outare. Från floppen hade han ca 8% att slå dig (bortsett från om turn+river kommer 3 och 5 så att han sätter stege, den risken är förresten också väldigt liten).

Med tanke på att Oddish verkar ha träffat knekten på turn så borde det väl vara Oddish som hade 8% efter floppen?

Länk till kommentar

Var med om en liknande grej i en turnering nyligen. Satt med QJ på knappen. Floppen kom JJQ. BB (short) allin med Jx ytterligare en spelare allin (aningen större stack en mig) med AA.

Självklar syn. Turn= inget spännande och jag så fram emot att bli chipleader.

River A = Ute.

Hmmm... det här inlägget kanske inte passade här.

Länk till kommentar

Tycker inte det finns någon som helst anledning att sakta ner när A kommer på river. Det ger dig istället en anledning att spela till och med mer aggro eftersom att han mycket oftare kommer sitta på händer som AK, AQ än AA. Det leder ju till att du att du oftare kommer få call när du satsar mycket på rivern villket du vill ha. Nu var det bara otur att han hade AA och att det kostade dig mycket. Men om man tänker på saken så är det inte mer än rättvist att han vinner med AA mot din JJ. Men vist är det surt när man förlorar en sån hand när man tror att man kommer ta hem en stor pott.

Länk till kommentar

• 2 weeks later...

Att sakta ner i det där läget är ju otänkbart.. Du har andra-nöten, näst bästa möjliga handen, den enda handen som tar dig är A-A i det läget.. Chansen att han sitter på just den handen vid samma hand som du sitter på triss i J är ju minimal. Bara köra på och gratulera honom när han visar upp 2 ess.. för det gör han inte nästa gång, o inte gången efter det.. et c..

Det roliga var att någon skrev "alltid sakta ner när man inte har nöten", floppar man högsta kåken har man ju inte nöten alltid... sitter du på A-A och floppen blir A-8-8 så är ju fyrtal nöten.. dax att sakta ner även där? Mjaa inte riktigt va? :D

Länk till kommentar