Kornone Postad 1 April , 2006 Rapport Postad 1 April , 2006 Jag har ett trådlöst nätverk hemma med en ny d-link router, telia 24mbit. Två datorer är anslutna. Båda pumpar ner ungefär 14mbit per dator. Nu till problemet. Min bror på den ena datorn är ett cs-freak och spelar jämt. Jag laddar hem väldigt mycket på den andra datorn. Nu är de så att det fortfarande laggar på hans cs-spel när jag tankar ner på andra datorn. Kan man på nått sätt styra detta? Jag vill kunna tanka hem utan att han kommer å gnäller för att de är lagg. Tack på förhand. Citera
kfluffie Postad 1 April , 2006 Rapport Postad 1 April , 2006 Finns ju program där man kan dela av bandbredden t.ex. NetLimiter tror jag det heter. Sen så finns det i ABC (Torrentprogram) under Inställningar så att man kan ställa in Max upp- och nerladdningshastighet. Har du DC så blir det nog NetLimiter men det är inte så populärt. Finns nog några andra alternativ också men det är dessa jag kommer på nu då jag är lite "out of time" när det gäller dy. MVH //KF Citera
Recommended Posts