Gyre Postad 1 April , 2006 Rapport Postad 1 April , 2006 Ett vanligt råd när det kommer till att spela SB mot en höjning från sen position är ju att alltid 3-betta eller folda, något som jag själv har spelat efter ett tag nu. Men jag har själv börjat frågasätta det lite sista tiden. Jag tycker det finns ganska många händer man kan spela i SB mot en notorisk tjuv utan att de för den skullen är starka nog att 3-betta ur position med. Starta denna tråden efter att ha läst denna tråden på 2+2 om det hela. Så hur gör ni? Citera
Weedobooty Postad 1 April , 2006 Rapport Postad 1 April , 2006 Fold eller raise är väl generellt ett bra råd. Det gallrar bort en massa halvdana skithänder som inte räcker till en raise. Fold med halvdana händer som KQoff är ingen dum idé, såvida inte BB spelar tajt. Det beror ju så mycket på vem du har på knappen och stora blinden. Själv spelar jag 5-10 limit på Party poker (ten-seat). Många där släpper inte en hand heads-up om det är raisat och re-raisat preflop, i stort sett oavsett vad dom har ("i'm american, i don't back down for nothing"). Då vill man ju ha nåt bra eller nåt som kan träffa rätt bra. Har du till vänster om dig en big blind som tycker att han ska minsann se floppen om han redan har betalat lite pengar (dvs 90 av alla fiskar). Så sitter man efter floppen i en situation där man är ur position mot två spelare som inte gärna kastar sina kort (ni vet - "jag har ju redan satsat så mycket"-resonemanget). Och vad behöver man då, jo en solid hand. Och bästa sättet att få en solid hand är ha en bra starthand. Re-raise AA-88, AK-AJs, AK-AQo. Kasta resten. Kalla mig tajt om ni vill. Jag lever gott på mitt spel. Sitter man på stora blinden mot notoriska blind-tjuvar, är ju läget ett annat, men det kanske vi kan diskutera när det här är färdigavhandlat. Citera
morberg Postad 1 April , 2006 Rapport Postad 1 April , 2006 Har för mig att Hjort nämnde att Lederer oftast (alltid?) synar en höjning i SB om han ska spela handen. Själv trebettar jag alltid än så länge. Citera
Baloos Postad 1 April , 2006 Rapport Postad 1 April , 2006 Händer ibland att jag synar med Axs om jag tror att BB släpper mot en raise. Har börjat tänka om här lite beroende på situationen men det är något som fortfarande säger mig att det kan vara rätt. Träffar jag esset har ju BB förmodligen inte så stor chans att dra ut men får jag ett skönt drag känns det bra med en extra gube i potten. Skulle vara kul att höra lite synpunkter på detta. Citera
Recommended Posts