Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag beställde en Samsung 913N 19" TFT i onsdags och fick den idag. Det första jag märker är att färgerna är mörkare däruppe och blir ljusare ju längre ner på skärmen man tittar, det är alltså ganska stor skillnad. Jag har testat många olika inställningar utan framgång, så nu tänkte jag ifall ni hade några förslag på vad jag kan göra?

Postad

Jorå, det är ju 3 års garanti, men jag beställde från Komplett så det blir ju lite omständigt att skicka iväg den. Kanske inte finns nåt annat att göra? Det skumma är att problemet inte verkar finnas när jag sätter på en film i fullscreen.

Postad
Jorå, det är ju 3 års garanti, men jag beställde från Komplett så det blir ju lite omständigt att skicka iväg den. Kanske inte finns nåt annat att göra? Det skumma är att problemet inte verkar finnas när jag sätter på en film i fullscreen.

"Support och Retur

Det är viktigt för oss att du känner dig väl behandlad efter du gjort en beställning hos oss. Om du haft oturen att få en produkt som inte fungerar är vårt mål att behandla din retur så effektivt och snabbt som möjligt. För att underlätta denna process har vi skapat en guide som i 3 enkla steg beskriver hur du går tillväga för att returnera en produkt.

Genom att använda denna guide ökar också sannolikheten för att du och vi tillsammans kan lösa ditt returärende utan att du ens behöver återsända några produkter till oss. En stor del av de returer vi tar emot uppvisar nämligen inga fel när vi felsöker dem, så om du är villig att lägga ner lite av din tid för att kontrollera några detaljer innan du ansöker om ett returnummer är chansen stor att du kan lösa problemet själv.

Detta sparar både oss och dig tid och pengar då de produkter vi felsöker utan att hitta några fel återsänds till kunden mot en testavgift på 200kr exkl. moms (250kr inkl. moms) plus fraktkostnader. På Komplett PC är summan 400kr exkl moms (500kr inkl moms) för varje påbörjad timma.

Utöver vår guide finner du på denna sida information om det mesta som beträffar händelser som kan inträffa efter du tagit emot din beställning från oss. "

http://www.komplett.se/k/k.asp?action=custserv&topic=step1

Skicka tillbaka om det är fel på grejorna. Håll inte på mixtra själv. Kan ju visa sig att du fixar och donar så att skärmen fungerar i ett halvår eller dy. och sen får du samma symptom.

Skicka in han direkt och kräv reperation eller en ny!

MVH

//KF

Postad

Jag köpte en Samsung CRT skärm från Datorbutiken som bilden var suddig på.

Ringde butiken i fråga och ville byta men blev hänvisad till ett annat företag som hade hand om returer av skärmar och till min stora glädje ingick hämta på plats garanti på Samsungs skärmar.

Fick en ny skärm samtidigt som Posten hämtade min gamla.

Levererat ända till dörren.

Kanonservice!

Denna garanti borde gälla på din TFT skärm också. :D