MacDaddy Postad 31 Mars , 2006 Rapport Postad 31 Mars , 2006 På floppen när jag har hålstege+backdoor flush brukar jag syna ett bett om det ligger en del pengar i potten redan lr om det är flera spelare. Som jag ser det ska man ju ha runt 11-1 i odds för o calla där men de oddsen jag nöjer mig med är typ 8:1. Vad tycker ni om det? Ska man kanske ha ett överkort oxå? Citera
bzkt Postad 31 Mars , 2006 Rapport Postad 31 Mars , 2006 Om du inte får ihop det med implicita odds till 11:1 så gör du en felaktig syn och du förlorar på det i längden. Citera
Hjort Postad 31 Mars , 2006 Rapport Postad 31 Mars , 2006 Om jag får stänga betandet och har 4 outs till nöten så synar jag i stort 100% av alla höjda potter. Exempelvis är ju normalfallet HU att man får 5,5:1 i direkta odds, kan snitta iallafall 4 små bet till när man klonkar och det sista betet tar man igen på bluff/puckoträff/gratiskort/metaspel. Väldigt marginellt, men kan vara en viktig komponent i ens metaspel så att man inte blir så förtvivlat lättläst. Om det och andra sidan är en limpad pott med 3 motståndare, man drar till suckeränden och det finns färgdrag så är det ofta ett rätt lätt vik. Händer som AK på en JT-bräda är också väldigt starka i sig själv och kan mycket väl vinna på egna meriter, så där drar man ju inte nödvändigtvis. Citera
Recommended Posts