Oddish Postad 30 Mars , 2006 Rapport Share Postad 30 Mars , 2006 När en arbetskollega idag hörde att jag börjat spela lite nätpoker så sa han skämtsamt: "Åh, ska vi köra bolag och håva in storkovan?". Han menade på att vissa personer fuskar genom att samarbeta när de spelar, över telefon eller att de sitter i samma rum. Han tyckte att jag skulle hålla lite koll på om det är flera personer från samma stad vid bordet jag spelar på och de spelar lite mysko. Mina frågor som extrem nybörjare är då: hur kan två personer dra fördel av att samarbeta när de spelar, och hur vanligt är detta? Är det någonting man bör vara på sin vakt för? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
frekje Postad 30 Mars , 2006 Rapport Share Postad 30 Mars , 2006 En uppenbar fördel är att du känner till vad ytterliggar en spelare har för kort vilket förbättrar (eller försämrar dina odds). hur vanligt? säkerligen oerhört vanligt, men så länge man är en bättre spelare är man vinnare ändå. Många sidor har skydd mot fenomenet iom att man trackar hur spelare spelar och med vilka. Hur det skyddet verkligen fungerar i verkligheten vet jag inget om. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
erik87 Postad 30 Mars , 2006 Rapport Share Postad 30 Mars , 2006 Sen så förekommer väl det här främst på högre nivåer, på low-stakes är det nog ingen idé att oroa sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 30 Mars , 2006 Rapport Share Postad 30 Mars , 2006 Att "köra bolag" förekommer bara inom den smutsiga sporten rundpingis. Jag hade själv ett framgångsrikt "bolag" med en ett år yngre kille under min lågstadietid. Poker: du blir upptäckt förr eller senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bomben69 Postad 9 April , 2006 Rapport Share Postad 9 April , 2006 det finns många som kör bolag men inte på de låga nivåerna. de kommer att sota för det så småningom ha en bra dag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jozoa Postad 9 April , 2006 Rapport Share Postad 9 April , 2006 Jag tycker att så fort man har misstankar om att två eller flera fifflare spelar skumt vid ens bord, så ska man omedelbart kontakta supporten för sidan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 9 April , 2006 Rapport Share Postad 9 April , 2006 Jag tycker att så fort man har misstankar om att två eller flera fifflare spelar skumt vid ens bord, så ska man omdelbart kontakta supporten för sidan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts