Gå till innehåll

Köra "bolag"

Oddish

Recommended Posts

När en arbetskollega idag hörde att jag börjat spela lite nätpoker så sa han skämtsamt: "Åh, ska vi köra bolag och håva in storkovan?". Han menade på att vissa personer fuskar genom att samarbeta när de spelar, över telefon eller att de sitter i samma rum. Han tyckte att jag skulle hålla lite koll på om det är flera personer från samma stad vid bordet jag spelar på och de spelar lite mysko. Mina frågor som extrem nybörjare är då: hur kan två personer dra fördel av att samarbeta när de spelar, och hur vanligt är detta? Är det någonting man bör vara på sin vakt för?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En uppenbar fördel är att du känner till vad ytterliggar en spelare har för kort vilket förbättrar (eller försämrar dina odds).

hur vanligt? säkerligen oerhört vanligt, men så länge man är en bättre spelare är man vinnare ändå. Många sidor har skydd mot fenomenet iom att man trackar hur spelare spelar och med vilka. Hur det skyddet verkligen fungerar i verkligheten vet jag inget om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• 2 weeks later...