Stahl Postad 30 Mars , 2006 Rapport Postad 30 Mars , 2006 Spelade Baltic Open main event i Tallin nu under förra helgen, och tänkte höra lite funderingar angående en hand. Startstacken var 15k. Efter drygt 6h spel är average 29k, blinds 500-1000, ante 50 eller 100, minns inte riktigt, och jag har drygt 27k. 30 spelare kvar, ITM 9. Jag har hittat mina lägen preflop mot mina svagare motståndare att stjäla blindar, och gjort detta väldigt bra. Till bordet kommer vid stunden en britt, som är shortstacked. Han ställer några gånger och snor upp sig lite, höjer en hand, får omslag och är då tillbaka på 7k, när detta inträffar: Jag sitter i CO och tittar ner på TT med 27k i stacken. Till vänster om mig på knappen sitter en aggressiv och lös dansk, som har dryga 45k i stacken. SB är ifrån bordet och BB har drygt 11-13k. Britten, som är shortstacked, ställer i UTG+4. Jag synar bara, av anledningen att jag inte vill trycka ifall dansken skulle ha hittat monster. En syn i mitt läge indikerar ju en hand, och han lär ju inte trycka till med lägre paret eller svagt äss där. Dansken steker en minut ungefär, och ställer sen in hela sin stack. Nu är det alltså 20k för mig att syna för att vinna 27k+7k+7k(och drygt 2.3k i blindar+ante). Lägger jag mig har jag alltså kvar 20k, synar jag har jag 63k drygt, och en eventuell chiplead. Med mitt fortsätta bra preflop spel bör jag kunna få upp mig lite och komma till finalbordet isåfall. Först och främst; bör man syna dansken? Jag är till 95% säker på att jag leder över britten, och efter att häcklat dansken lite och gojat mig för att plocka upp nån form av tell, tolkar jag det som att han inte sitter för starkt, alltså inte QQ-KK-AA (möjligtvis JJ). Får snarare intrycket att han ställer för han vill jaga bort mig, då han tror att han max har ett coinflip mot mig, men leder mot shortstacken. Det här tror jag definitivt är fallet i majoriteten av situationer mot honom. Han osar svaghet. Man kan ju hävda att jag ska ställa direkt i CO, men jag tror inte dansken foldar AK där. Han foldar nog max AQ, och det tror jag ändå inte han skulle ställa med mot mig i det läget. Jag har uppfattats som aggressiv preflop, men inte lös vad gäller syner, vilket borde vara en varningssignal. Jag tar alltså syn med TT först för att kunna göra en bedömning ang. hans beteende för att få en liten, om än marginal, edge till att fatta rätt beslut. Har han AK synar han ställ, har han AK ställer han. Så, tankar angående detta please! Citera
Bodinarn Postad 30 Mars , 2006 Rapport Postad 30 Mars , 2006 Det var ett riktigt dilemma du råkade ut för. Jag hade nog stallt in med TT direkt då det egentligen bara är dansken att oroa sig för. När du nu valde syn och dansken ifråga stallde in hade jag nog vikt. När han ställer efter att du synat torde han ju ha en hand som du som bäst har coinflip mot. Fold. Citera
loka2 Postad 31 Mars , 2006 Rapport Postad 31 Mars , 2006 det är svårt läge måste jag hålla med om och det känns kanske som britten sitter med ett högt kort iaf, men jag hade nog synat och hoppats på det bästa. Citera
Recommended Posts