Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ja,

How good is ypur pot-limit Omaha av Stewart Reuben (det är en quiz-bok)

Annars rekommenderas Pot & nolimit poker av Giaffone/Reuben.

Och championship Omaha rekommenderas inte, är full av fel, av TJ Cluiter

Postad

Omaha Hold Em poker, the action game av Bob Ciaffone är den bästa Omahaboken jag har läst. Väldigt tunn bok (runt 100 sidor) men det som står där är bra grejer. Rekommenderas!

CIAFOMAHA.jpg

• 3 months later...
Postad

Jag har precis läst PLO-avsnittet i Super System II, av Lyle Berman. Bara helt kort kan jag säga att det inte är nåt skäl att köpa boken. Det som står är det gamla vanliga, och Berman gör det väldigt lätt för sig. Avsnittet om position t ex säger faktiskt inget mer än detta: "Position är jätteviktigt, för med en bra position vinner man mer och förlorar mindre. Därför är det bra med en bra position. Alltså är din position jätteviktig."

PS Jag ska vara ärlig och säga att jag intehar läst hela avsnittet än. Kanske kommer det nåt riktigt revolutionerande på slutet...

Postad
Jag har precis läst PLO-avsnittet i Super System II, av Lyle Berman. Bara helt kort kan jag säga att det inte är nåt skäl att köpa boken. Det som står är det gamla vanliga, och Berman gör det väldigt lätt för sig. Avsnittet om position t ex säger faktiskt inget mer än detta: "Position är jätteviktigt, för med en bra position vinner man mer och förlorar mindre. Därför är det bra med en bra position. Alltså är din position jätteviktig."

PS Jag ska vara ärlig och säga att jag intehar läst hela avsnittet än. Kanske kommer det nåt riktigt revolutionerande på slutet...

Håller med.

Däremot är Omaha Hi/Lo-avsnittet i SS2 något i hästväg! Bland det bästa som någonsin skrivits om poker. Helt annorlunda är 2+2-materialet som står en upp i halsen.

/Ola

• 1 month later...
Postad

Hej...

Kan ni förklara varför ni tycker "How good is your PL Omaha?" är så bra.

Jag har börjat att läsa den och kommit på mig själv att jag skulle foldat typ 8 av de första 10 händerna och då känns det som jag missar själva meningen med boken...

Läser jag den "fel"?

Postad

Omaha Hold Em poker, the action game av Bob Ciaffone.

Söker fribilt efter denna bok men har inte lyckats hitta den till ett rimmligt pris. Den finns på amazon men kostar 54£ vilket jag inte tänker pynta.

Nån som vet vart man kan köpa den till ett normalt pris?

Postad

Omaha Holdem Poker i kopierad version fanns att köpa på amazon.com tidigare men den finns tydligen inte längre.. om du verkligen vill ha, kan ja fixa för självkostnadspris (faller detta under piratkopiering? :lol: )