Gå till innehåll

Sanslöst roliga videoklipptråden!


flarke

Recommended Posts

Påminnde en hel del om när jag och min granne/klasskamrat Åsa skulle ut och fika på bryggan här en vinter. Jag provar försiktigt med foten och konstaterar att isen håller att stå på, så jag ställer mig på den och sätter mig sedan på bryggan.

 

Åsa ser ju detta, men smyger inte ner på isen som jag gjorde, utan tar ett skutt ner, och brakar såklart ner igenom isen.

 

Reflexmässigt så ska man nu hjälpa Åsa och dra upp henne. Snabbt går det ju, dvs i stället för att ställa sig på bryggan och dra upp henne, så ställer jag mig på isen och drar upp henne... Ja, isen höll att stå på, men inte att hoppa på, och därför såklart inte att stå på samtidigt som man drar upp någon och därmed "väger dubbelt".

 

Plums plums hem, tur det var nära, för satan vad kallt det var.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Påminnde en hel del om när jag och min granne/klasskamrat Åsa skulle ut och fika på bryggan här en vinter. Jag provar försiktigt med foten och konstaterar att isen håller att stå på, så jag ställer mig på den och sätter mig sedan på bryggan.

 

Åsa ser ju detta, men smyger inte ner på isen som jag gjorde, utan tar ett skutt ner, och brakar såklart ner igenom isen.

 

Reflexmässigt så ska man nu hjälpa Åsa och dra upp henne. Snabbt går det ju, dvs i stället för att ställa sig på bryggan och dra upp henne, så ställer jag mig på isen och drar upp henne... Ja, isen höll att stå på, men inte att hoppa på, och därför såklart inte att stå på samtidigt som man drar upp någon och därmed "väger dubbelt".

 

Plums plums hem, tur det var nära, för satan vad kallt det var.

 

Hilariöst! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu öppnade minnet dörren till min barndoms vinteraktiviteter som osnuten, dödsföraktande och halvkriminell 8-10-årig söderkis.

 

1. Jumpa på isflaken i Årstaviken, helst så nära isrännan som möjligt. Skodon: helst halkfritt. Riskfaktor 10/10. (observera även den tillkommande interna riskfaktorn, läs: morsans högerlavett, när du kommer hem med ena benet i ett ispaket).

 

2. "Sula" efter bilar, vilket gick ut på att positionera sig i en gatukorsning där det fanns en backe (där bilarna var tvungna att sakta ner), springa ut bakom bilen och med lovikavantarna på, hugga tag i kofångaren (observera att under den tidsepok detta utspelar sig så fanns det kofångare man faktiskt kunde grabba tag i), sätta sig på huk och sedan "sula" efter bilen så många kvarter som möjligt. Funkar bäst i nysnö (innan gatukontoret hinner sanda) eller snömodd. Skodon: gummistövlar med så tjocka sulor som möjligt. Riskfaktor 6/10.

 

3. Skridskoåkning. Leta upp lämplig isig bergknalle med lagom skrämmande topografisk lutning. Ta av skydden från grillorna (obs viktigt), ta lagom sats och låt blåmärkena dig väl smaka. Plusfaktor: vinden i håret på ditt hjälmlösa huvud (alltså innan fallet). Skodon: ja skridskor ldo. Riskfaktor: 8/10

 

4. Kasta snöboll. Flest poäng gav gubbar med hatt. Bonus för att pricka en öppen dora (termen dora identifieras av icke söderbor som fönster) på fjärde våningen. Bonusen utdelades i form av det klirrande ljud som uppstod i samband med snöbollens kollision med kristallkronan eller random porslinservis från Gustavsberg. Snö blandat med grus för bästa effekt. Skodon: lätta pjuck för snabbast möjliga sorti. Riskfaktor: 1/10.

 

Häpp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var bland det bästa jag sett! Enkombination av en fruktansvärt dålig förlorare och en hel drös fallacies om hennes chanser att påverka utgången! Dumt också att köra ända från Linköping eller var det var om man inte är kapabel att räkna sklanskykryssningar ist för faktiskt utfall.

 

Hittade denna också, sanslöst rolig, den också:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...