Gå till innehåll

NLT - Hitta fold med KK?


Recommended Posts

Game # 289505364 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,10/0,20 - Table "Essvik"

Game ended 2006-03-28 12:46:23 GMT+01:00

 

Players:

killer56 (EUR 21,34 in seat 1)

mkess (EUR 11,94 in seat 2)

Deeptilt (EUR 18,58 in seat 3)

@goz (EUR 11,59 in seat 4)

Uobaram (EUR 16,25 in seat 5)

capu (EUR 19,29 in seat 6)

Geronimo82 (EUR 3,22 in seat 7)

HERO (EUR 22,45 in seat 8)

 

Dealer: capu

Small Blind: Geronimo82 (0,10)

Big Blind: HERO (0,20)

 

HERO was dealt: Kh - Kc

 

killer56 Raise (0,40)

mkess Fold

Deeptilt Fold

@goz Call (0,40)

Uobaram Fold

capu Fold

Geronimo82 Call (0,30)

HERO Raise (1,75)

killer56 Call (1,55)

@goz Fold

Geronimo82 Fold

 

Flop 8h - 3d - 6s

 

HERO Bet (3,00)

killer56 Raise (6,00)

HERO?

 

Kan jag verkligen lägga KK i detta läge? Tror att de flesta här som läser detta vet att jag torskade denna pott, men går det verkligen att hitta en fold i det läget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syna och led ut på turn. Det här är en hand du får betala av med de (få) gånger du är slagen. Kan inte börja folda KK på såna här brädor, finns massor med händer du slår som betalar av.

 

 

 

Nu avslöjade du att du torska potten, gör helst inte det för det färgar kommentarerna du får.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syna och led ut på turn. Det här är en hand du får betala av med de (få) gånger du är slagen. Kan inte börja folda KK på såna här brädor, finns massor med händer du slår som betalar av.

 

 

 

Nu avslöjade du att du torska potten, gör helst inte det för det färgar kommentarerna du får.

 

Varför syna och betta turn, snarare än slå om direkt? Risken är ju att han inte får betalt av tex TT/JJ om turnen kommer hög.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är ju det NL20 och Fi är inne med 40% av stacken redan så omslag kanske är rätt.

 

Tänkte att Fi lägger för många händer du slår vid omslag.

 

På NL20 skulle normal FI aldrig lägga en hand han slagit om med på floppen :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är ju det NL20 och Fi är inne med 40% av stacken redan så omslag kanske är rätt.

 

Tänkte att Fi lägger för många händer du slår vid omslag.

 

På NL20 skulle normal FI aldrig lägga en hand han slagit om med på floppen :lol:

 

Han kanske lägger en bluff. Kanske.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu avslöjade du att du torska potten, gör helst inte det för det färgar kommentarerna du får.

 

Är fullt medveten om att man inte ska posta resultatet men tanken var inte att jag skulle ragga kommentarer på hur jag ska spela. Självklart ställer jag in alla dagar i veckan, men det jag var ute efter var om jag verkligen kunde hitta en fold där.

 

Aja, här är iaf resultatet:

 

HERO All-In (17,50)

killer56 All-In (13,39)

HERO Payback (1,11)

 

Turn 8h - 3d - 6s - Ah

River 8h - 3d - 6s - Ah - 7c

 

HERO shows: Kh - Kc (a pair of kings)

killer56 shows: 8s - 8c (three of a kind, eights)

 

killer56 wins: EUR 41,33 (with three of a kind, eights)

Rake: EUR 2,15

 

 

Tycker att detta scenario uppkommer väldigt ofta på b2b, att man är uppe mot ett lägre pocketpar som hittar set. Hamnar ofta i läget att jag betar ut med överpar på en tillsynes ofarlig bräda där fi ställer om. Jag kan oftast inte lägga handen av naturliga skäl, men det känns som jag är uppe mot småpar som setar hela tiden.

 

Precis som jag trodde så skulle ingen av de som postat i tråden kunna lägga handen, även fast man har på känn att man kan vara slagen av ett set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som jag trodde så skulle ingen av de som postat i tråden kunna lägga handen, även fast man har på känn att man kan vara slagen av ett set.[/quote

-------------------------------------------------------------------------------------

 

Om du har på känn att du är slagen av ett set så prova att mucka KK ibland, även om det svider. Är nog +EV att lita på sin känsla i vissa lägen.

 

De största potterna man vinner är oftast när FI inte klarar av att kasta sina höga PP när man själv prickat trissen.

 

Nu fick du ett annat tips att fundera över,som motvikt till de tidigare som skriver :ställ in: ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...