under_cover Postad 27 Mars , 2006 Rapport Postad 27 Mars , 2006 NL100 under_cover($76): Qc-Jc fi1($100+): x-x fi2($100+): x-x pre-flop under_cover: call fi1: call fi2: call flop 4d-10c-kc under_cover: check fi1: bet $3 fi2: raise to $9 under_cover: call $9 fi1: call turn 8h under_cover: check fi1: check fi2: $20 under_cover: ???? fi1: fold Skulle vara fint o veta vad ni hade gjort i detta läge. Öppen stege/flush-sflushdrag, lockande eller hur:)? Känns som man får bra betalt om river visar träff. Citera
Sansrom Postad 27 Mars , 2006 Rapport Postad 27 Mars , 2006 Reraise (ordentlig sådan, försök få in så mycket deg som möjligt) på flop, du är favorit mot allt utom set och högre färgdrag. Syna på turn och hoppas att fi1 också synar. Sedan är det ju bara att dra ut. Citera
spyse Postad 27 Mars , 2006 Rapport Postad 27 Mars , 2006 Betta pre, på floppen bettar jag ut blir jag höjd och potten är rätt stor ($40+ och jag har $70 kvar) så ställer jag rakt av. Om du bettar ut pre $3 och får två syn så är potten $9. Bettet på floppen blir således $8-10, vi säger att du bettar $9 och potten är nu $18. En foldar och den andre höjer dig och då kan han inte hålla på och mesa sig så han slänger in $30, potten ligger på $48, du har $64 kvar, bara att trycka in. Jag tycker personligen att du spelar handen svagt hela vägen! På rivern måste du MINST syna. Du träffar en stark hand 1/3 och det är tillräckligt för att jag ska vilja spela handen. Om du höjer har du stor chans att få fina implicerade odds till rivern dessutom, detta försvåras dock lite av att du inte sitter med fult inköp. Citera
serenity Postad 27 Mars , 2006 Rapport Postad 27 Mars , 2006 Openended SF-drag (som till och med kan ge royal) brukar spelas ungefär lika hårt som ett floppat fyrtal... Nä, men reraise / all in på flop (om potten är stor nog), bättre drag än detta lär man aldrig hitta på. Citera
spyse Postad 27 Mars , 2006 Rapport Postad 27 Mars , 2006 Nä, men reraise / all in på flop (om potten är stor nog), bättre drag än detta lär man aldrig hitta på. KQs på floppen QhJsTs, floppen KhJsTs är oxå rätt fin. Citera
Ignatius Postad 27 Mars , 2006 Rapport Postad 27 Mars , 2006 Reraisa tungt på floppen! Givet floppen vinner du 50% av gångerna mot AA i en all-in-situation. Mot ett set vinner du 42% och mot topptvåparet vinner du 51%. Du har dessutom fold equity med en tung reraise. Degen ska in! Citera
ades_va Postad 27 Mars , 2006 Rapport Postad 27 Mars , 2006 Ifall det är trehanded och du agerade först lär du sitta på knappen. Varför höjde du inte? Floppen vill du gärna få in så mkt deg som möjligt utan att tappa några motståndare, så med just den sekvensen känns synen helt ok sålänge du tror att även fi1 kommer vara med i potten. Turn hade jag nog synat i hopp om att fi1 inte släpper.. Citera
under_cover Postad 27 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 27 Mars , 2006 jag SYNADE bara turn vilket var ett STORT misstag då de kommer blank på river o ja checkar, andre snubben checkar och vinner med 10-8 jag måste spelat handen uselt Citera
Recommended Posts