serenity Postad 26 Mars , 2006 Rapport Postad 26 Mars , 2006 OBS, inte SnG utan större turneringar med minst 150 startande. Din stack ligger på 15-30BB. Långt kvar till pengarna, säger vi. Hur spelar man små/medelstora pocketpar i dessa lägen? Alltså, 22 - TT främst. Det beror givetvis på position, så lite olika svar från allt mellan UTG och knappen vore trevligt! Citera
Macaronis Postad 26 Mars , 2006 Rapport Postad 26 Mars , 2006 Sjukt stor skillnad på 22 och TT. Citera
cazacu Postad 26 Mars , 2006 Rapport Postad 26 Mars , 2006 jag synar fetehöjningar med TT, lr höjer själv i bra pos.. limpar för det mesta med resten, kan syna feta höjningar med 88-99 också. men överspela dom inte o syna ner hela tiden när d liggar massa överkort. beror iofs på read, men men Citera
Cyntax Postad 26 Mars , 2006 Rapport Postad 26 Mars , 2006 Med låga par 22-77 ser man billiga floppar oavsett pos och hoppas på set på floppen. Tidigt i mtts får man bra implicita odds så jag tycker det är värt det! Citera
serenity Postad 26 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 26 Mars , 2006 Ingen flopp är väl billig när man sitter med 15BB, dock? Citera
Cyntax Postad 26 Mars , 2006 Rapport Postad 26 Mars , 2006 Ingen flopp är väl billig när man sitter med 15BB, dock? Det är sant.Då brukar jag självklart vara mer restriktiv med hur ofta jag spelar små par. För att spela par i en mtt då man sitter med 15BB kvar vill jag att det ska vara många som limpar pre-flop. Du vill ha bra pottodds (no shit Sherlock!) och "veta" att du mest troligen får bra betalt om du träffar set på floppen. Sen pos + många limpar = se floppen om det känns rätt. Mellan/tidig pos = kasta korten och vänta på bättre tillfälle. Men allt är som sagt en smaksak. Mycket beror på vad det är för inköp också och vad är det för tomtar som sitter vid samma bord... Så spelar jag... någon annan med en annan taktik? Ofta ser man juh små stackar med PP som går all-in och hoppas på en coinflip mot AK-AJ för att dubbla upp. Citera
hansolo Postad 26 Mars , 2006 Rapport Postad 26 Mars , 2006 visserligen är det en chansning att trycka i tidig-mellan position då väldigt många kan gå med om man e short! men i sen position är det vell inte fel att gå all in som shortstack med låga-mellan PP? för kan man undvika högre PP så är man favorit iaf! =) Citera
Hjort Postad 26 Mars , 2006 Rapport Postad 26 Mars , 2006 Då brukar jag självklart vara mer restriktiv med hur ofta jag spelar små par. Om det är många som limpar när man har 15BB kvar så är ett litet/mellanpar världens enklaste push. Idealiskt sett så får man potten rätt av, annars coinflip med övervärde. Bra spel innebär att man typ aldrig limpar med den stackstorleken. Citera
Recommended Posts