Gå till innehåll

Vilka sajter för en utan VISA-kort?


double_a

Recommended Posts

Jag vill jätte gärna spela online ...men jag har inte kunnat få ett jävla visa kort ...och dom accepterar inte visa-electra kortet ju!

 

så...min fråga e ...har verkligen alla som spelar här ett visa kort ?

finns det inget annat sätt??

 

för man kan inte få ett visa kort om man inte har en inkomst på minst 90 tusen lr nåt

 

thx!

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår verkligen inte varför vissa kan skaffa Visa kort,medans andra inte kan. Har ett par kompisar som har Visa kort, och jag vet att vi har samma inkomst.

Känns lite diskriminerande faktiskt när man går bort till banken och blir nekad ett Visa kort medans en kompis med samma inkomst fick.. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för bank?

Det brukar vara strul hos föreningssparbanken.. Testa och gå runt till några olika banker och säga att du vill öppna ett konto med förutsättning att du får ett VISA BANKKORT.. dvs inte ett VISA KREDITKORT.

 

Jag hade Föreningssparbanken när jag gick i gymnasiet för några år sedan.. Och försökte ett flertal gånger få ett VISA BANKKORT. Men det gick inte.. Massa jidder från deras sida.. Men allifall så helt plötsligt lyckades min lillebror få ett VISA(hos samma bank).. Då vart jag förbannad och gick till Handelsbanken. Och det var inget som helst problem att skaffa ett kort där..

 

Så mitt tips. Gå runt till lite olika banker och hör med dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förästen så undrar jag om det funkar med ett MAESTRO kort ...det är ju kopplat till mastercard lr hur ?? för banken sa att dom kunde ge mig ett maestro kort ....

 

ere nån som kör med det o vet att de funkar

 

Japp.. Om du har ett Meastro kort och är kopplad till deras internetbank så går det. Då kan du göra ett e-kort, vilket innebär att du gör ett engångskort för att köpa/betala whatever på nätet.. Du bestämmer vad maxköp beloppet ska vara, sen får du ett kortnummer med tillbehörande uppgiter. Funkar inte med alla siter,du får ett tillfälligt Mastercard!

 

Lycka till..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fyfan de verkar sjukt jobbigt och komplicerat gaaaaahhhhhh

 

Tvärt om! Otroligt smidigt och okomplicerat. Du sätter upp ditt NETeller-konto på mindre än 5 minuter. Sen är det bara att föra över valfritt belopp med din internetbank. Då kan du föra pengar fram och tillbaka mellan 99% av alla pokerställen. Om (eller när) du väl bestämmer dig för att casha ut från NETeller så gör dom numera även banköverföringar tillbaka till ditt bankkonto. Alternativt kan du alltid casha ut från någon av de ställen som har direkta banköverföringar till Sverige.

 

Kan bara säga att utan NETeller skulle jag bryta ihop!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tar NETeller för avgifter vid överföringar?

 

Insättning via internetbank är avgiftsfritt har jag för mig. Insättningar/uttag mellan pokersiter är nästan alltid avgiftsfritt för dig - den kostnaden står pokerstället för (bortsätt från e-cash direct anslutna ställen där du får hosta upp 1 cent/pence).

Uttag till bankkonto skall kosta enligt uppgift cirka $20

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...
Föreningssparbanken är helt bortgjorda. Vet inte vad de har för policy angående VISA-kort men ngt lustigt är det då vissa får och vissa får inte. Hett tips är att byta bank.

 

När jag ansökte frågade de "Har du fast inkomst eller studerar du på högskola?"

 

Då svarade jag kort och gott: "Nej."

 

Timmen efter fick jag svaret "Okej, din ansökan har beviljats. Vi skickar papprena inom kort."

 

Lite märkligt är det allt, men jag fick det till slut i alla fall. Dock aldrig använt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sommarjobbat på bank ett par ett par sommarlov, och reglerna som vi har för bankkort Visa är att man måste vara aktiv kund, dvs man kan inte bara komma in på banken och säga att man vill öppna nytt konto och få ett Visa kopplat till det. Anledningen till detta är att folk missbrukar detta genom att sticka till ställen som inte är online-kopplade och handlar för bankens pengar och sedan skiter i att betala tillbaka.

 

Banken vill dessutom se att det går in någon form av lön eller bidrag, man får dessutom inte ha betalningsanmärkningar osv. Om man studerar och får CSN så är allt OK.

 

Reglerna är rätt defusa, och bankerna har olika regler. Mitt förslag är samma som ngn annan i tråden sa, gå till olika banker och fråga vad de har för regler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett fantastiskt fint visakort och jag har aldrig haft en anställning i hela mitt liv. :P

Samma här :) Handelsbanken for president.

 

Dagens ungdomar :D Så fungera det fan inte på min tid. Men är jag bitter? Ja det kan ni hoppa upp och sätta er på :D

 

Hade samma problem när jag skulle skaffa visa kort. Fick nej av en person på banken (sparbanken) men ja av en annan. Kan ju berätta att sparbanken kommer alrig att få mig som kund igen (om de inte höjer min ränta till 50%) :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...