Gå till innehåll

24-26/3 - Kommentera Grebbestad


chievo85

Recommended Posts

Är dock nöjd med helgen då jag gick plus typ 13k i cashgame. Det är dock ett under att ingen rånar denna tillställning. Var säkert över 2mille i omlopp i cashgame. Varför råna en värdetransport när man kan ta denna som ligger ute i ödemarken och två vakter med batong?

 

Jaaaaa, varför inte ???? :P

Tråkigt bara att pengarna inte finns i lokalen, då dessa transporteras bort med mycket täta mellenanrum, men ok.... Alla klockor, armband å dyl :P:x

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 202
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är dock nöjd med helgen då jag gick plus typ 13k i cashgame. Det är dock ett under att ingen rånar denna tillställning. Var säkert över 2mille i omlopp i cashgame. Varför råna en värdetransport när man kan ta denna som ligger ute i ödemarken och två vakter med batong?

 

Jaaaaa, varför inte ???? :P

Tråkigt bara att pengarna inte finns i lokalen, då dessa transporteras bort med mycket täta mellenanrum, men ok.... Alla klockor, armband å dyl :P:x

 

Men hur sköter ni utbetalningarna till spelarna då? Då måste det ju vara ganska täta transporter med pengar till lokalen också framförallt när ni skulle stänga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är dock ett under att ingen rånar denna tillställning. Var säkert över 2mille i omlopp i cashgame. Varför råna en värdetransport när man kan ta denna som ligger ute i ödemarken och två vakter med batong?

 

Hoppas du inte lyckas så några frön med det inlägget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bord ett:

 

André Persson höjer på co och Simon återhöjer varpå André ställer. Simon steker ett tag och synar med Q2, André har AK.

 

Flop: 683

Turn: 2

River: 8

 

Simon får alltså över en miljon, André utslagen.

 

 

 

Jag e lite nyfiken på var du hittar den synen om du finns därute nånstans Simon?

(Nej han va inte commited, ja han hade varit så gott som ute om han missat sin mirakelflop)

 

 

Över 1 miljon i marker med 15 spelare kvar alltså.. Vad slutade du? 11a?

 

 

 

Till er övriga som va med och spelade vill jag bara tacka för en fin turnering med gott snack o bra spel.

 

/André

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur går det för fiskborsten? den här killen:

grebb1_204.jpg

 

och hur går det för mr deep?!

 

Satt på samma bord som honom ett tag när det var runt 120? kvar tror jag. Han käftade duktigt med en annan snubbe vid bordet. Den andra snubben var en riktig tomte som var helt snett ute. Han försökte lära fiskborsten hur man skulle spela men det var ganska uppenbart för alla andra vem som kunde spela och vem som var en tomte :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur går det för fiskborsten? den här killen:

grebb1_204.jpg

 

och hur går det för mr deep?!

 

Satt på samma bord som honom ett tag när det var runt 120? kvar tror jag. Han käftade duktigt med en annan snubbe vid bordet. Den andra snubben var en riktig tomte som var helt snett ute. Han försökte lära fiskborsten hur man skulle spela men det var ganska uppenbart för alla andra vem som kunde spela och vem som var en tomte :lol:

 

Lirade med honom ibörjan och då spelade han bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol, sluta spamma bilden. Åkte runt 25-30e plats med TT vs Aq. Han blixtsynar min raise allin för 235k när han höjer till 50k utg, vilket kändes som en halvkall syn från hans sida. Hade kanske varit chipleader med drygt 500k potten, vilket skulle varit mycket trevligt att spela med när det börjar dra ihop sig till icke-full-ring-spel eller vad det heter...

 

Hur gick det för mr.deep förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt va trött man är man idag...

Lite frågor efter helgen:

Hur kan man inte vinna?

Hur många drinkar kan man dricka på en kväll...

Hur mår parre?

Hur mår Joanna?

Hur mådde maten?

Hur kan David inte vinna?

Hur orkar Nicklas vara nykter?

Hur mår lillblado som super sig full precis innan han ska åka hem? :)

Hur mår norrmannen som kastar drinkar på folk?

Hur mår Viets bilkörning?

 

Kul var det iaf! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt va trött man är man idag...

Lite frågor efter helgen:

Hur kan man inte vinna?

Hur många drinkar kan man dricka på en kväll...

Hur mår parre?

Hur mår Joanna?

Hur mådde maten?

Hur kan David inte vinna?

Hur orkar Nicklas vara nykter?

Hur mår lillblado som super sig full precis innan han ska åka hem? :)

Hur mår norrmannen som kastar drinkar på folk?

Hur mår Viets bilkörning?

 

Kul var det iaf! :P

 

-Du är fisk

-Många

-Parre mår garanterat inte bra

-Joanna mår bra hälsar hon

-Maten var bra första kvällen för att sedan förvandlas till dålig skolmat

-David var en moraliska segraren säger vi, Heja David

-Bra fråga....jag är sjukt förvånad

-Blado har spenderat för mycket tid på sviten o börjat dricka sprit som en riktig pokerspelare..till skillnad får vissa HeyHoneys

-Norrmän mår aldrig bra

-Vågar man åka bil med Viet? kan inte vara värre än att åka i en bil där chaffisen samtidigt som han kör spelar en gryta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och kollar nu.. Ingen liknar bilden på matteprof..

 

Inte så konstigt. Jag lirade med honom en stund igår, han e mycket fulare i verkligheten ;)

 

Vadå, bara för att jag inte är lika solbränd på denna bild jmf med min avatar... eller för att jag är 5 år äldre nu? ;)

 

Vem var du?

 

20060325065449.jpg

 

Nåväl en sjukt kul turnering... Kan man klassa sig Europas 17:e bästa pokerspelare för att man kom 17:e i Europas hittills största pokerturnering eller ska man säga att poker är bara tur...?

 

Hmmmm... Förmodligen är poker bara tur ;)

 

 

Ett grymt bra arrangemang, stor eloge till grebban/24h som arrangerade och Niclas som var turneringsmanager.

 

 

Mitt egna spel flöt på bra, fick en tight image och hamnade på bra bord förrutom slutet av dag 2.

 

Spelade solid poker och utnyttjade min tighta image.

 

Släppte 2 st AK pre-flop i turneringen. En då jag hade 50k och UTG spelar upp till 4k på 500/1000 blinds och fåt en mothöjning till 14k av en kille med 50k i stack. Easy fold.

 

Svårare var det när jag hade 170 k med kanske 2000/4000 blinds, spelar upp till 11k UTG med AKo och får motslag till runt 45k av en kille som jag tror var ny vid bordet. Stekfoldar AKo där, vilket var det enda spelet i hela turneringen som jag tvivlade på om det var rätt eller fel... Men släppte för att jag satt på ett bra bord och hade storstack vid bordet samt att han hade storstack. Minns inte exakta blinds och bets men vill minnas att det var något sådant...

 

 

Lite surt att man dock inte hann spela någon cashgame, men det får man ta en sån här gång :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutliga Prisstegen från EPC 2006

 

54-40 (15st) a 4500 = 67.500

39-30 /10st) a 7000 = 70.000

29-20 (10st) a 9000 = 90.000

19-10 (10st) a 12000 =120.000

Finalbord

9 =16000

8 =18000

7 =20.500

6 =25.000

5 =40.000

4 =65.000

3 =90.000

2 =180.000

1 =380.000

 

Summa =1.182.000kr

 

591 spelare a 2000kr = 1.182.000 kr till prispoolen

 

 

/Grebban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

He he vilka lyxproblem du hade, släppte Ak 2ggr!? Jag åkte runt plats 70 och dom bästa händerna på hela turneringen var AT 1ggr, JJ 1ggr, och KTs en gång..resten lankor.

 

Mja, spelade man i nästan 3 dagar måste man kunna hitta någon tight fold också.

 

Fast jag hade rätt bra kort i turneringen. Eller de två första dagarna, hade väl AA kanske 3 ggr, aldrig KK men QQ två ggr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...