Fido Postad 24 Mars , 2006 Rapport Postad 24 Mars , 2006 Mmmm. Men jag har fortfarande svårt att se en spelare som spelar 22-AA, AK-AQ utg. Spelar du 22 kommer du nog förmodligen att spela en och annan 56s också. SÅ stor skillnad är det dessutom inte. Floppar du inte riktigt bra så lägger du dig. Skillnaden är att det är något fler scenarion som är "bra" för 56s än för 22. Klarar man inte av att se när 56 på bräda 5KQ är bra och inte... då har man problem. Citera
TANDEMCYKELN Postad 24 Mars , 2006 Rapport Postad 24 Mars , 2006 Mmmm. Men jag har fortfarande svårt att se en spelare som spelar 22-AA, AK-AQ utg. Vad snackar du om? Tro fan att jag spelar AK UTG NMW. Är det FR eller SH vi snackar om? NL, FL? Skit samma, AK spelar jag UTG NMW. Skulle jag inte spela AA, KK, QQ, JJ, TT, 99, 88 UTG? Hallååååå? Citera
rickie Postad 25 Mars , 2006 Rapport Postad 25 Mars , 2006 Mmmm. Men jag har fortfarande svårt att se en spelare som spelar 22-AA, AK-AQ utg. Spelar du 22 kommer du nog förmodligen att spela en och annan 56s också. SÅ stor skillnad är det dessutom inte. Floppar du inte riktigt bra så lägger du dig. Skillnaden är att det är något fler scenarion som är "bra" för 56s än för 22. Klarar man inte av att se när 56 på bräda 5KQ är bra och inte... då har man problem. Det är ingen höjdare att floppa färgdrag etc i dålig position. Citera
D_Persson Postad 25 Mars , 2006 Rapport Postad 25 Mars , 2006 Kom tillbaka när du torskat en $10,000-pott i samma läge.. Var det fortfarande bra? Man släpper inte QJ ruter på J ruter T ruter och X flop Citera
Fido Postad 25 Mars , 2006 Rapport Postad 25 Mars , 2006 Mmmm. Men jag har fortfarande svårt att se en spelare som spelar 22-AA, AK-AQ utg. Vad snackar du om? Tro fan att jag spelar AK UTG NMW. Är det FR eller SH vi snackar om? NL, FL? Skit samma, AK spelar jag UTG NMW. Skulle jag inte spela AA, KK, QQ, JJ, TT, 99, 88 UTG? Hallååååå? Va? Kör du inte en SAAB? Vad konstigt! Ge dig nu. Endera läser du och försöker förstå vad jag menar, eller så skiter du i att svara. Att plocka ut brottstycken som egentligen betyder något annat för att försöka visa att jag är dum, det är faen bara idioti. Snacka om att göra sitt bästa för att få en diskussion att urarta. Jag upprepar: Jag har svårt att se en spelare som spelar 22 utg lägga alla SC. Spelar du 22 utg tyder det, FÖR MIG, på att du förmodligen spelar en massa mer händer. Citera
frade Postad 25 Mars , 2006 Rapport Postad 25 Mars , 2006 Lägger du den handen efter flop alt. turn måste det vara något fel på dig... Citera
Ezkash Postad 25 Mars , 2006 Rapport Postad 25 Mars , 2006 Men vad gör du med dina 55 om någon i sen position raisar upp till 5 BB? Har FI över 50BB i stacken är det bara att syna annars får man dumpa skiten. Låga pockets är ju inte så svåra att komma ifrån... Citera
aplsin Postad 27 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 27 Mars , 2006 Har FI över 50BB i stacken är det bara att syna annars får man dumpa skiten. Låga pockets är ju inte så svåra att komma ifrån... Det är typ precis så jag också tänker, fast jag ser helst att FI har närmare 100BB. Citera
Recommended Posts