BnasFlames Postad 23 Mars , 2006 Rapport Postad 23 Mars , 2006 Jag spelar bara SnG´s. single och multi från $11-33. Jag har lärt mig mycket om SnG´s och har ett spel som gör att jag går +. Problemet är tiden. Önskar att jag hade tid att spela mer men vågar inte säga upp ett ganska välbetalt jobb för att spela på heltid. På senare tiden har jag börjat testat att spela Ministeps turneringar på party. Inköp $6 på steg 1. Och jag gick såklart vidare till steg 5 (skämtsamt självsäker) första gången och slutade 4:a, vinst - $300. Detta tog mig med min begränsade tid 2 kvällar. Mer än jag tjänar om jag spelar vanlig sng´s på min nivå. Skitkul är det dessutom och relativt billigt med tanke på att man bara satsat $6 och kan vinna $2000 på finalbordet. Nu till min fråga. Är det någon som satsat på att bara spela dessa stepsturneringar? Är det vär att lägga all sin energi på dessa för att riskera att halka ner/ åka ut innan man nåt målet? Det skulle vara mycket intressant att höra. Som sagt är jag redan en vinnande spelare på min nivå. Men det skulle ju såklart smälla högre att vinna $2000 på 5st turneringar än $50 på $11 satsade. Även om det ju såklart också är kul. Citera
Backemann Postad 23 Mars , 2006 Rapport Postad 23 Mars , 2006 Det enda som steps turneringar egentligen innebär är ju att du blir tvingad att köpain dig i en högre turnering för sina vinster. Om du spelar en vanlig Sng och vinner kan du ju också köpa in dig högre för din vinst. Så egentligen har du ju inte satsat bara 11 dollar.... Du har ju även satsat all vinst du skulle kunna plockat ut genom att vinna dessa steps. Om du tex spelar fem Sng och vinner alla så kan du köpa in dig på 200 dollars Sng.... Så att du bara satsat 11dollar totalt stämmer inte riktigt... Citera
BnasFlames Postad 23 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 23 Mars , 2006 Nej det har du iofs rätt i. Men hur ofta händer det att du vinner 5 st turneringar i rad? Med stepsturneringarna kan du åka ut som 4:a och får spela om samma nivå igen. Kommer du 1:a el 2:a får du fortsätta. Åker du ut som 5:a åker du ned ett steg. Drömmen hålls levande rätt länge och spelar man bra och har lite tur så når man finalbordet. Jag skulle aldrig i livet satsa $200 på en SNG turnering längre (been there done that). Men det är ju såklart beroende av Bankrullen Citera
iremmats Postad 23 Mars , 2006 Rapport Postad 23 Mars , 2006 Jag gillar att spela dem. Alltså köpa in sig på högsta nivån direkt. Det är väldigt ofta sjukt veka spelare från de lägre nivåerna där. Citera
Backemann Postad 23 Mars , 2006 Rapport Postad 23 Mars , 2006 Det är en helt annan sak mats, har man bankrulle för det så är det ju som en vanlig Sng, men med sämre motstånd. Klart EV+ Det vi diskuterade var att köpa in sig i botten. Se upp nu bara BnasFlames, nu måste du se upp för iremmats också... Citera
Myssion Postad 23 Mars , 2006 Rapport Postad 23 Mars , 2006 Ett annat alternativ är Jackpot SnG's på iPoker (BetFred m.fl.) Om du t.ex. vinner 6st $20+$3 i rad så får du en Jackpot på minst $25.000. Lägsta nivån är $2. Spontant känns det dock som att du kommer att få rätt hög varians om du hade tänkt spela på heltid, kan gå lååååång tid mellan de stora vinsterna, oavsett om det är steps eller jackpot. Citera
BnasFlames Postad 23 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 23 Mars , 2006 myssion, Jag var in och tittade på ipoker.com men såg inget om detta erbjudande. Tycker att sidan verkade vara lite sunkig sådär. Men jag lusläste iofs inte. Citera
garviset Postad 23 Mars , 2006 Rapport Postad 23 Mars , 2006 Är det inte också så att man betalar mer rake på Partys Steps än tex Ladbrokes ladders och Primas variant? Citera
Recommended Posts