Gå till innehåll

NLT - NL400, Set vs. överbet på river


Recommended Posts

Okej, min första HH. Ha överseende! :)

 

Har dessvärre ingen vidare read på fi. Under min relativt korta tid vid bordet har han har inte gjort nåt större väsen av sig. Är inne och rotar i ganska många (nåja) potter, men att kalla honom LAG är kanske att överdriva en aning. Han verkar gilla att beta floppar, men foldar ofta omslag. Är han med i potten längre än till floppen verkar han spela aggresivt hela vägen. Bordsstämmningen är tämligen lös/passiv med ett par synmaskiner. Jag har dock fått släppa ett par händer mot aggressiva, stora betar/återhöjningar nyligen. Så möjligen är min image något vek.

 

Floppar set och bestämmer mig för att inte skrämma iväg fi så jag synar bara på floppen. Gillar inte turnkortet, men fi betar vekt och jag miniraisar för att testa vattnet/bygga pott. Han steker 2 sekunder och synar. Snabb bet all in på river. Finns det någon som helst möjlighet att hitta synen här?

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $4 BB (6 handed) converter

 

saw flop|saw showdown

 

BB ($105.25)

Hero ($233.30)

MP ($446.65)

CO ($575)

Button ($390.50)

SB ($328)

 

Preflop: Hero is UTG with 6diamond.gif 6club.gif.

Hero calls $4, 3 folds, SB completes, BB checks.

 

Flop: ($12) 8club.gif 6spade.gif 3spade.gif(3 players)

SB bets $10, BB folds, Hero calls $10.

 

Turn: ($32) Qspade.gif(2 players)

SB bets $13, Hero raises to $26, SB calls $13.

 

River: ($84) 4club.gif(2 players)

SB bets $288 (All-In), Hero ?????

 

Du som svarar får gärna hinta om vilken nivå du spelar på, då spelet skiljer sig så mkt från nivå till nivå. :)

 

EDIT: OBS! Det är främst riverbeslutet jag är intresserad av att höra åsikter om. Jag vet att det kan vara en bra idé att höja floppen t.ex.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det går inte o syna och slowspela finns det ingen anledning till. Panga även preflop.

Minraiset på turn är ju bara zzzz, du öppnar hans bettning för att slå om igen utan att få in ordentligt med pengar i potten om du leder eller få någon information vilken hand han kan ha.

Du har i stort sett ingen aning vad han sitter på förän rivern där det känns mest troligt att han har en bra färg eller fulstegen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

 

Jag skulle höjja floppen. Sen när en S kommer på turn skulle jag kolla efter kåk på river så billigt som möjligt (om FI synade floppraisen vill säga). Syna ner ett vettigt bet på river alternativt värdebetta lite om FI checkar. Självklart trycka på ordentligt om man fylller upp kåk.

 

Spelar NL1000 och NL2000 för övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fulstegen lär väl Fi iofs inte ha eftersom han med det där betet i princip bara får svar av färg (som Hero dessutom minst sagt antytt att han kan ha).

 

Antagligen har Fi själv färgen. Den bör av samma anledning isf vara väldigt bra, antagligen A-hög (där han dessutom har "råd" att ge dig en river). Fold, och spela mer aggressivt nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade även jag foldat, förutsatt att du inte har någon note där det står ungefär: "Bluffmakare, kraftiga överbets på river = bluff"

Synar du där så är det med förhoppningen att slå en bluff och enbart en bluff.

 

Vidare så hade även jag spelat den annorlunda på alla gator.

 

Spelar NL1000, btw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

 

Jag skulle höjja floppen. Sen när en S kommer på turn skulle jag kolla efter kåk på river så billigt som möjligt (om FI synade floppraisen vill säga). Syna ner ett vettigt bet på river alternativt värdebetta lite om FI checkar. Självklart trycka på ordentligt om man fylller upp kåk.

 

Spelar NL 1000-2000 för övrigt.

 

Vilken site spelar du på ??

Nick ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu spelar jag bara på NL100 men nog hade jag raisat med pocketsexorna preflop. Med två spader och ett potentiellt öppet stegdrag för FI (utan raise preflop kan det ju mycket väl vara det) på floppen är det bara att betta ordentligt.

 

Minimiraisen på turn är ju nästan löjlig då du knappt får någon ytterligare info alls av vad FI har på hand. Med all-in på river kan du knappast syna då du som sämst bör vara uppe mot en stege, troligen en A-hög färg. Med andra ord är din triss slagen de flesta av gångerna.

 

Däremot skulle jag inte bli förvånad om du synade och FI visade upp Q8s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot skulle jag inte bli förvånad om du synade och FI visade upp Q8s.

 

Det skulle jag bli då Qs redan ligger på bordet.

 

s för SUITED... säg Q8 i ruter...

Även om A8 i SPADER också är halvt tänkbart...

 

Ändå, ingen syn för min del i det läget..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

 

Jag skulle höjja floppen. Sen när en S kommer på turn skulle jag kolla efter kåk på river så billigt som möjligt (om FI synade floppraisen vill säga). Syna ner ett vettigt bet på river alternativt värdebetta lite om FI checkar. Självklart trycka på ordentligt om man fylller upp kåk.

 

Spelar NL 1000-2000 för övrigt.

 

Vilken site spelar du på ??

Nick ??

 

Varför så nyfiken? Menade inte blindsen 1000/2000 (finns det ens såna rum på nätet?) om det uppfattades så. Utan jag menade inköp.

 

Hursomhelst håller jag till på party.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ungefär de svar jag hade förväntat mig, möjligen aningen artigare än vad jag trott. :)

 

Detta var en "omvänd handanalys" (finns det svensk term som används för detta?). Det är alltså egentligen jag som sitter på SB och ställer in på rivern; Hero är fi och fi är Hero. Jag sitter på As7s och fi steker länge på rivern och väljer sen att syna.

 

Anledningen till denna tråd är att jag har börjat experimentera lite med mitt spel i dessa situationer. Vanligen bombar jag bara på när jag betat nötfärgdrag och klonkar nästa gata. Problemet är att om man inte har spelat tillräckligt aggresivt innan så kan det vara svårt att få bra betalt. Därför har jag några gånger på sistone - när jag känt att rätt läge dykt upp - försökt få det att se ut som att jag inte gillar färgkortet för att sedan fejka idiotbluff på river.

 

Jag har aldrig trott (och tror inte heller nu) att detta spel generellt sett är EV+, men efter att till min förvåning fått ett par syner så har jag ändå börjat tveka lite och undra om det egentligen finns många fler bluffpoliser därute än jag trott. Därav denna tråd, jag var helt enkelt nyfiken på om flera än fi tolkar det här spelet som bluff.

 

Jag kommer givetvis inte låta det här bli mitt standardspel, men jag kommer nog testa det en eller annan gång till när jag möter mindre bra spelare under rätt förutsättningar.

 

Vad tror ni andra om detta skruvade spel? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha vilken räv du är! ;)

 

Angående ditt spel så tror jag personligen att det är +EV att dra ett riktigt valuebet istället för att överbetta all-in. Detta för att du får enklare syn av många fler händer samt att om det inte är en fisk du spelar mot så synar han 1 gång av 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...