Gå till innehåll

Robsters gnälldagbok (bad beats, tomtespel och gnäll)


robster80

Recommended Posts

När det går bra är det lätt att börja tänka att man är en av världens bästa spelare. Lika lätt är det (i alla fall för mig) att tänka att man inte ens är en vinnande spelare när man är minus den senaste veckan.

Faktum är att ibland faller korten fördelaktigt för dig - ibland gör de det inte.

Ibland handlar det om att maximera vinsten - ibland handlar det om att minimera förlusten. När man känner att man är kall, spela ännu mer försiktigt och förvänta dig det värsta. Kanske ska man till och med gå ner i nivå när man är kall, eftersom man ofta börjar spela sämre.

 

Även om det är svårt (omöjligt?) att helt bortse från kortsiktiga resultat, så är det självklart det optimala.

 

Jag vill dock påpeka att jag inte alls lever som jag lär. Jag tiltar dag in och dag ut och gör ständigt sönder saker om mina kortsiktiga resultat är dåliga.

 

Lycka till iaf! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 230
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

** The Right Time [Hold 'em] (2.00|4.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- xasunt sitting in seat 1 with $374.00

- Gedwyn sitting in seat 2 with $454.50 [Dealer]

- robster24 sitting in seat 3 with $219.60

- Junebug1979 sitting in seat 4 with $376.00

- Youngy01 sitting in seat 5 with $491.70

- joboe24 sitting in seat 6 with $282.30

- Metakognitiv sitting in seat 7 with $400.00

- Rejvar sitting in seat 8 with $569.90

- OFARLIG sitting in seat 9 with $603.50

- Sethina sitting in seat 10 with $386.00

 

robster24 posted the small blind - $2.00

Junebug1979 posted the big blind - $4.00

** Dealing card to robster24: 3 of Spades, 5 of Spades

Youngy01 folded

joboe24 folded

Metakognitiv folded

Rejvar folded

OFARLIG called - $4.00

Sethina folded

xasunt called - $4.00

Gedwyn called - $4.00

robster24 called - $4.00

Junebug1979 checked

 

** Dealing the flop: 4 of Clubs, Jack of Spades, 2 of Spades

robster24 bet - $16.00

Junebug1979 folded

OFARLIG raised - $44.00

xasunt folded

Gedwyn folded

robster24 ??

Allin alla dar i veckan ;) Om inte annat för att bygga image.

Hoppas du fortsätter med dagboken, lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det går bra är det lätt att börja tänka att man är en av världens bästa spelare. Lika lätt är det (i alla fall för mig) att tänka att man inte ens är en vinnande spelare när man är minus den senaste veckan.

Faktum är att ibland faller korten fördelaktigt för dig - ibland gör de det inte.

Ibland handlar det om att maximera vinsten - ibland handlar det om att minimera förlusten. När man känner att man är kall, spela ännu mer försiktigt och förvänta dig det värsta. Kanske ska man till och med gå ner i nivå när man är kall, eftersom man ofta börjar spela sämre.

 

Även om det är svårt (omöjligt?) att helt bortse från kortsiktiga resultat, så är det självklart det optimala.

 

Jag vill dock påpeka att jag inte alls lever som jag lär. Jag tiltar dag in och dag ut och gör ständigt sönder saker om mina kortsiktiga resultat är dåliga.

 

Lycka till iaf! ;)

 

Så sant okok..

Mitt pokersjälvförtroende går upp och ner i takt med de kortsiktiga resultaten. Just nu känns det som de flesta på Prima är bättre spelare än mig. Jag känner mig som värsta fisken. Jag ska ta nya tag snart och försöka ändra på vissa saker. Update kommer snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utdragen:

 

** Beast of Burden [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- MrPurfect sitting in seat 1 with $323.20

- TraderRick sitting in seat 2 with $90.80

- leroybrown28 sitting in seat 3 with $168.58

- uzjedi sitting in seat 4 with $183.45

- HATEMONEY sitting in seat 5 with $183.55 [Dealer]

- docdocdoc sitting in seat 6 with $115.70

- rytoast sitting in seat 7 with $334.50

- GoldDigger24 sitting in seat 8 with $200.00 [sitting out]

- Tofe sitting in seat 9 with $301.38

- robster24 sitting in seat 10 with $245.35

 

docdocdoc posted the small blind - $1.00

rytoast posted the big blind - $2.00

** Dealing card to robster24: Ace of Clubs, Ace of Spades

Tofe called - $2.00

robster24 raised - $10.00

MrPurfect folded

TraderRick folded

leroybrown28 raised - $20.00

uzjedi folded

HATEMONEY folded

docdocdoc folded

rytoast folded

Tofe folded

robster24 called - $20.00

 

** Dealing the flop: 7 of Diamonds, 3 of Diamonds, 9 of Hearts

robster24 bet - $30.00

leroybrown28 went all-in - $148.58

robster24 called - $148.58

leroybrown28 shows: King of Hearts, King of Clubs

 

** Dealing the turn: King of Diamonds

 

** Dealing the river: 8 of Hearts

leroybrown28 wins $339.16 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överspelad:

 

** Blue Turns to Gray [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- robster24 sitting in seat 1 with $251.81

- uzjedi sitting in seat 2 with $335.15

- Besserwisser sitting in seat 3 with $217.75

- Given sitting in seat 4 with $200.00 [sitting out]

- MrPurfect sitting in seat 5 with $205.85

- rytoast sitting in seat 6 with $315.83

- daimx sitting in seat 7 with $189.00

- docdocdoc sitting in seat 8 with $165.37 [Dealer]

- barlogos sitting in seat 9 with $342.38

- Jonny5001 sitting in seat 10 with $27.30

 

barlogos posted the small blind - $1.00

Jonny5001 posted the big blind - $2.00

** Dealing card to robster24: 8 of Hearts, 8 of Diamonds

robster24 raised - $8.00

uzjedi folded

Besserwisser folded

MrPurfect folded

rytoast folded

daimx folded

docdocdoc called - $8.00

barlogos folded

Jonny5001 folded

 

** Dealing the flop: 10 of Diamonds, 4 of Spades, Queen of Hearts

robster24 bet - $16.00

docdocdoc called - $16.00

 

** Dealing the turn: 3 of Diamonds

robster24 bet - $40.00

docdocdoc called - $40.00

 

** Dealing the river: 8 of Clubs

robster24 went all-in - $187.81

docdocdoc went all-in - $101.37

docdocdoc shows: 10 of Clubs, 10 of Spades

docdocdoc wins $330.74 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fortsätter få smisk och efter att ha bränt $600 på Party ikväll tar jag ett break, åtminstone månaden ut. Jag slutar Maj månad back ca $700 (inklusive RB). Inte så farligt men jag låg plus ett par tusen i början av månaden. Lika bra att sluta nu innan det blir ännu värre. Det blir den första röda månaden sedan mars förra året.

 

Jag ska göra annat än att tänka på poker och försöka komma tillbaka med ett nytt psyke. Kommer i vilket fall spela supersatten till poker-SM nästa fredag.

 

/Robster

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På gymet idag:

 

Gymkille 1: - Johnny är skyldig mig 100k. Jag ska fan ta dom och köpa in mig till World Poker Tour i Las Vegas i sommar.

 

Gymkille 2: - Fan det är mycket pengar alltså. Ska du inte försöka spela ihop det på nätet istället?

 

Gymkille 1: - Nej, alltså poker på nätet förlorar man bara på i längden.

 

Gymkille 2: - Okej, men VM i Las Vegas är ju så jäkla många som spelar. Liten chans att vinna liksom.

 

Gymkille 1: - Ja förra året var det 2000 som spelade och förstapriset var typ 60 mille! Men jag ser liksom mitt inköp som en bonus eftersom Johnny är skyldig mig det.

 

 

Tyckte bara det var en kul sekvens och kunde inte låta bli att garva lite för mig själv.

 

Anyway.. Tillbaka in i grindet den första juni. Grymt taggad nu. Har tänkt efter lite angående mitt spel och jag har tänkt göra några mindre ändringar. Bland annat ska jag inte spela mina pocketpar lika hårt, måste kunna folda dem lättare mot motstånd. Sedan kommer jag försöka att inte vara så passiv på rivern. Ska beta lite mer där och när jag har mycket starka händer anpassa beten i förhållande till spelare och kort på bordet. Jag har också signat på WorldPx för att lira rakefritt. Får se hur det går där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina damer och herrar, så här ligger det till.

Jag har bestämt mig för att komma tillbaka i juni och förhoppninsvis öka på mitt döende pokersjälvförtroende. Mitt psyke blev ordentligt misshandlat i maj och såren är läkta men går nog upp ganska lätt igen om jag får mer stryk. Därför är det ytterst viktigt att jag håller mig till bankrullekraven. Jag kommer lira fullring NL100 och NL200 på Prima och hoppar helt över NL400 den här månaden. Som nämnts kommer några ändringar att göras i spelet men det absolut viktigaste är att tilten inte får se dagsljuset alls i juni. Det är lättare sagt än gjort. En sak jag kommer försöka mig på är att innan jag sätter igång en session, sätta mig ner och fundera över hur mitt spel ska se ut och hur jag ska reagera till badbeats och likanande. Lite meditationsliknande med andra ord.

 

Jag kommer redovisa dagsresultat till och med den 27:e juni då jag åker på semester.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina damer och herrar, så här ligger det till.

Jag har bestämt mig för att komma tillbaka i juni och förhoppninsvis öka på mitt döende pokersjälvförtroende. Mitt psyke blev ordentligt misshandlat i maj och såren är läkta men går nog upp ganska lätt igen om jag får mer stryk. Därför är det ytterst viktigt att jag håller mig till bankrullekraven. Jag kommer lira fullring NL100 och NL200 på Prima och hoppar helt över NL400 den här månaden. Som nämnts kommer några ändringar att göras i spelet men det absolut viktigaste är att tilten inte får se dagsljuset alls i juni. Det är lättare sagt än gjort. En sak jag kommer försöka mig på är att innan jag sätter igång en session, sätta mig ner och fundera över hur mitt spel ska se ut och hur jag ska reagera till badbeats och likanande. Lite meditationsliknande med andra ord.

 

Jag kommer redovisa dagsresultat till och med den 27:e juni då jag åker på semester.

 

Avundsjuk. Jag måste vänta tills den 6:e juni innan jag får lira igen. Jättetenta. Lycka till med spelet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina damer och herrar, så här ligger det till.

Jag har bestämt mig för att komma tillbaka i juni och förhoppninsvis öka på mitt döende pokersjälvförtroende. Mitt psyke blev ordentligt misshandlat i maj och såren är läkta men går nog upp ganska lätt igen om jag får mer stryk. Därför är det ytterst viktigt att jag håller mig till bankrullekraven. Jag kommer lira fullring NL100 och NL200 på Prima och hoppar helt över NL400 den här månaden. Som nämnts kommer några ändringar att göras i spelet men det absolut viktigaste är att tilten inte får se dagsljuset alls i juni. Det är lättare sagt än gjort. En sak jag kommer försöka mig på är att innan jag sätter igång en session, sätta mig ner och fundera över hur mitt spel ska se ut och hur jag ska reagera till badbeats och likanande. Lite meditationsliknande med andra ord.

 

Jag kommer redovisa dagsresultat till och med den 27:e juni då jag åker på semester.

 

Avundsjuk. Jag måste vänta tills den 6:e juni innan jag får lira igen. Jättetenta. Lycka till med spelet!

 

Tack okok, tentorna är jag inte avundsjuk på. Skönt att ha det bakom sig. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahaha skön start på månaden. Backade över 500$ på morgonen. Allvarligt talat.. Ingenting funkar just nu.. Absolut ingenting.

 

Totala bankrullen är efter uttag nere på runt $9000. Känns inte så kul det här.. :cry::cry::cry::cry::cry:

 

Jäkligt glad att jag inte har det här som yrke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga:

Won%at showdown. Inom vilka riktvärden ska det ligga för att vara ok?

 

Hade efter sessionen imorse ca 42% vilket är under mitt snitt på 50%. Betyder det kankse att jag synade ner för mycket?

 

Inte för jag är bra på detta men har för mig att jag läst ngnstans på forumet här att över femtio inte är bra i alla fall sällan man får bet mot sig så att man bara får 2:1 som odds eller hur ... så optimalt kan jag tänka mig att ngnstans runt 45 % ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt vekt men jag hade en dålig känsla. Fi är hyffsat bra men inte mer.

 

** Beast of Burden [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Dragon--3 sitting in seat 1 with $247.30

- Joe_21 sitting in seat 2 with $320.24

- Loulu sitting in seat 3 with $198.00

- kingboyk sitting in seat 4 with $125.36

- pgeder1 sitting in seat 5 with $40.85

- Mofflowis sitting in seat 6 with $210.92

- uzjedi sitting in seat 7 with $188.00 [Dealer]

- robster24 sitting in seat 8 with $213.85

- johan_haren sitting in seat 9 with $250.36

- Mad_Beagle sitting in seat 10 with $201.30

 

robster24 posted the small blind - $1.00

johan_haren posted the big blind - $2.00

** Dealing card to robster24: Ace of Hearts, Ace of Spades

Mad_Beagle folded

Dragon--3 called - $2.00

Joe_21 folded

Loulu folded

kingboyk folded

pgeder1 called - $2.00

Mofflowis folded

uzjedi called - $2.00

robster24 raised - $11.00

johan_haren folded

Dragon--3 folded

pgeder1 folded

uzjedi called - $11.00

 

** Dealing the flop: Jack of Hearts, 8 of Clubs, 10 of Diamonds

robster24 bet - $18.00

uzjedi called - $18.00

 

** Dealing the turn: King of Clubs

robster24 checked

uzjedi bet - $30.00

robster24 folded

uzjedi mucks:

uzjedi wins $91.00 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör lite fisk spel och trycker in degen när jag träffat. Skulle inte ha gjort så här i vanliga fall men fi är en riktig fisk.

 

** Bad Beat Table 11 [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- aceaction sitting in seat 1 with $41.27

- _KLICHI_ sitting in seat 3 with $0.00 [sitting out]

- Teddy_TTL sitting in seat 5 with $196.80

- tt16 sitting in seat 6 with $27.83

- dougieprice sitting in seat 7 with $14.95

- xiu sitting in seat 8 with $94.30 [Dealer]

- robster24 sitting in seat 9 with $205.78

 

robster24 posted the small blind - $1.00

aceaction posted the big blind - $2.00

** Dealing card to robster24: 3 of Spades, King of Spades

Teddy_TTL folded

tt16 called - $2.00

dougieprice folded

xiu called - $2.00

robster24 called - $2.00

aceaction checked

 

** Dealing the flop: Queen of Spades, 4 of Spades, 9 of Clubs

robster24 checked

aceaction checked

tt16 checked

xiu bet - $6.00

robster24 called - $6.00

aceaction folded

tt16 folded

 

** Dealing the turn: 2 of Spades

robster24 checked

xiu bet - $8.00

robster24 went all-in - $198.78

xiu went all-in - $78.30

xiu shows: Queen of Clubs, 10 of Spades

 

** Dealing the river: 3 of Hearts

robster24 wins $189.10 from the main pot

 

End of game 814074303

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade supersatelliten till SM idag och gick vidare! Grymt skönt!

 

150 deltagare och 36 platser till main event.

 

Det kunde inte ha börjat sämre. Fick 77 i allra första handen. 4 limpar innan mig och jag knackar på stora blinden. Floppen kommer 5 7 A, rainbow. Jag betar pott och får en syn. Turn A. Jag betar pott igen och han går all in, jag synar och han visar A,7. Rebuy direkt liksom. Hade i förhand sagt att jag bara skulle göra max 2 rebuy/addon. Säg vad ni vill om det men jag hade ingen lust att lägga mer när man kunde köpa in sig direkt till main för 10k. I alla fall, jag gör mina 2 rebuys och sedan rullar det på bra. Ligger lite under average ett bra tag men dubblar upp 2 gånger med A,K mot A,2 och A,K mot A,Q. Har då en stack på runt 13k med drygt 50 spelare kvar och average på drygt 6k. Spelar ganska lugnt på slutet.

 

Blev lottad till lördagen, så imorgon blir det main event.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade supersatelliten till SM idag och gick vidare! Grymt skönt!

 

150 deltagare och 36 platser till main event.

 

Det kunde inte ha börjat sämre. Fick 77 i allra första handen. 4 limpar innan mig och jag knackar på stora blinden. Floppen kommer 5 7 A, rainbow. Jag betar pott och får en syn. Turn A. Jag betar pott igen och han går all in, jag synar och han visar A,7. Rebuy direkt liksom. Hade i förhand sagt att jag bara skulle göra max 2 rebuy/addon. Säg vad ni vill om det men jag hade ingen lust att lägga mer när man kunde köpa in sig direkt till main för 10k. I alla fall, jag gör mina 2 rebuys och sedan rullar det på bra. Ligger lite under average ett bra tag men dubblar upp 2 gånger med A,K mot A,2 och A,K mot A,Q. Har då en stack på runt 13k med drygt 50 spelare kvar och average på drygt 6k. Spelar ganska lugnt på slutet.

 

Blev lottad till lördagen, så imorgon blir det main event.

 

Snyggt jobbat! GL i SM!

 

Och kom ihåg; tight is right, supertight is superright!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte ur SM efter cirka 6h spel.

 

Var short-stacked ett bra tag efter att mina AA åkt på en smäll mot K,J som satte tvåparet på turn. Jag reraisar preflop med mina rockets och han raisaren synar. Floppen kommer Kx, 7x, 3x. Jag betar ca pott och han synar och turn: J. Jag betar lite mindre än pott och han synar. På river checkar jag bara eftersom potten redan är mycket stor och jag har en dålig känsla av att han sitter på just K,J alternativt A,K eller K,Q men jag väljer i alla fall att checka vilket i efterhand visar sig vara ett klokt val. Han visar snabbt K, J. Det här var egentligen den avgörande handen för jag låg på nästan dubbla average stacken och hade spelat mycket stabilt och allt kändes bra. När jag förlorade den här hamnade jag på under average och genast var det uppförsbacke. Sedan får jag i stort sett inga händer under 2h. Jag snor några potter med bluffar men de är inte stora och mina marker blindas sakta bort

 

Sista handen: Har bytt bord och har endast ca 1/3 av average. Plockar upp AKo och killen innan mig som höjt ca 10 gånger senaste 20 min höjer 3bb, jag ställer all in och han visar KK. Ingen hjälp och man var ute.

 

 

Ruskigt kul var det i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Bad Beat Table 51 [Hold 'em] (1.00|2.00 Pot Limit - Cash Game) Real Money

 

- lille_my sitting in seat 1 with $26.42

- Slafsa sitting in seat 3 with $101.52

- nimme sitting in seat 4 with $242.10 [Dealer]

- jcars sitting in seat 6 with $284.80

- jmaesano sitting in seat 7 with $233.95

- Spoon2fst4u sitting in seat 8 with $37.30

- robster24 sitting in seat 9 with $209.20

- TraderRick sitting in seat 10 with $133.95

 

jcars posted the small blind - $1.00

jmaesano posted the big blind - $2.00

** Dealing card to robster24: Ace of Hearts, Ace of Clubs

Spoon2fst4u folded

robster24 raised - $7.00 Lirar PL så det här var max bet

TraderRick folded

lille_my folded

Slafsa folded

nimme called - $7.00

jcars folded

jmaesano called - $7.00

 

** Dealing the flop: 8 of Hearts, 9 of Diamonds, Jack of Diamonds

jmaesano checked

robster24 bet - $20.00

nimme raised - $82.00 Ganska ordentlig reraise

jmaesano folded

robster24 ??

 

ALL IN? FOLD?

Inga direkta reads. Skulle han verkligen spela ett set eller en färdigstege så här? Kanske färgdrag eller stegdrag?

 

Vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...